Перегляд за Автор "Tomashevska, A."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументA new look at the problem of motivational ensuring for students in the secondary school(Innovare Academics Sciences Pvt. Ltd, Bhopal, 2020) Mikhailychenko, O.; Baidala, V.; Smyrnova, T.; Vasylieva, L.; Tomashevska, A.; Danylovych, O.Motivating students to gain new knowledge is a task that secondary school teachers face daily. This occurs because of the fact that the child is not aware of his future professional choice and cannot independently determine the level of significance of studying new subjects, including another (non-native) language. In the framework of this study, the problem of motivational support in the study of a foreign language by secondary school students was studied. The importance and necessity of motivating students to increase interest in learning and gaining new knowledge is shown. The need to create a creative work environment in the classroom, which will allow students to feel more talented and resourceful, was taken into account. The role and place of folklore in stimulating the study of a foreign language is determined. Мотивувати учнів до отримання нових знань - завдання, з якою вчителі середніх шкіл стикаються щодня. Це відбувається через те, що дитина не усвідомлює свій майбутній професійний вибір і не може самостійно визначити рівень значимості вивчення нових предметів, в тому числі іншої (нерідної) мови. В рамках дослідження вивчалася проблема мотиваційної підтримки при вивченні іноземної мови учнями загальноосвітніх шкіл. Показана важливість і необхідність мотивації студентів до підвищення інтересу до навчання і отримання нових знань. Враховано необхідність створення творчого робочого середовища в класі, яке дозволить учням відчувати себе більш талановитими і винахідливими. Визначено роль і місце фольклору в стимулюванні вивчення іноземної мови. Мотивировать учеников к получению новых знаний - задача, с которой учителя средних школ сталкиваются ежедневно. Это происходит из-за того, что ребенок не осознает свой будущий профессиональный выбор и не может самостоятельно определить уровень значимости изучения новых предметов, в том числе другого (неродного) языка. В рамках исследования изучалась проблема мотивационной поддержки при изучении иностранного языка учащимися общеобразовательных школ. Показана важность и необходимость мотивации студентов к повышению интереса к обучению и получению новых знаний. Учтена необходимость создания творческой рабочей среды в классе, которая позволит учащимся чувствовать себя более талантливыми и находчивыми. Определены роль и место фольклора в стимулировании изучения иностранного языка.
- ДокументDistance education based on smart-technology(IOP Publishing, 2020) Yekimov, S.; Khlebnikova, T.; Trukhan, H.; Kurilchenko, V.; Tkachov, A.; Ulianova, V.; Tomashevska, A.This article explores a number of problems of implementing Smart-education for training of students of correspondence department. Its effectiveness for the system of modern higher education is shown. A number of problems of introducing Smart-education for teaching extramural students have been investigated. Its effectiveness for the modern education system is shown. However, the use of Smart-technologies in itself does not allow raising the level of education; it can only be used as a lever that will simplify and speed up the process of communication between the participants in the learning process. E-learning does not allow, in general, to solve the problem of adapting the educational process to the requirements that employers impose on graduates of higher educational institutions, but at the same time it allows the training to be optimized and brought to a higher level. Smart-technologies, in our opinion, are a promising modern technology that penetrates deeply into various types of human activity, and into education. The main distinguishing feature of smart technologies is the ability to quickly adapt quickly to changes in the external environment. У статті досліджується низка проблем запровадження Smart-освіти для навчання студентів заочного відділення. Показано його ефективність для системи сучасної вищої освіти. Досліджено низку проблем запровадження Smart-освіти для навчання заочників. Показано його ефективність для сучасної освіти. Проте використання Smart-технологій саме собою не дозволяє підвищити рівень освіти; його можна використовувати лише як важіль, який спростить та прискорить процес спілкування між учасниками навчального процесу. Електронне навчання в цілому не дозволяє вирішити проблему адаптації навчального процесу до вимог, які роботодавці висувають до випускників вузів, але водночас дозволяє оптимізувати навчання та вивести його на більш високий рівень. Smart-технології, на наш погляд, є перспективною сучасною технологією, яка глибоко проникає у різні види людської діяльності, освіти. Головна відмінність Smart-технологій – здатність швидко адаптуватися до змін зовнішнього середовища. В статье исследуется ряд проблем внедрения Smart-образования для обучения студентов заочного отделения. Показана его эффективность для системы современного высшего образования. Исследован ряд проблем внедрения Smart-образования для обучения заочников. Показана его эффективность для современной системы образования. Однако использование Smart-технологий само по себе не позволяет поднять уровень образования; его можно использовать только как рычаг, который упростит и ускорит процесс общения между участниками учебного процесса. Электронное обучение в целом не позволяет решить проблему адаптации учебного процесса к требованиям, которые работодатели предъявляют к выпускникам вузов, но в то же время позволяет оптимизировать обучение и вывести его на более высокий уровень. Smart-технологии, на наш взгляд, являются перспективной современной технологией, которая глубоко проникает в различные виды человеческой деятельности, в образование. Главная отличительная черта Smart-технологий – способность быстро адаптироваться к изменениям внешней среды.