Перегляд за Автор "Radionova, N."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументCosmological and Cultural-Anthropological Turns in the Christian Philosophical Theology : Educational Implications in the Post-secular Contexts(International Society of Philosophy and Cosmology, 2021) Kultaieva, М.; Radionova, N.; Panchenko, L.The article proposes the analysis of the changes in self-understanding of the Christian theology, which is regarded as a hybrid philosophical discipline in the post-secular cultural and social contexts with references to cosmology. This transformation is caused by the cosmological and cultural-anthropological turns in the Christian theoretical theology and its practices, which were enriched with the actual cosmological and philosophical knowledge about human and non-human nature. The new perspectives of philosophical theology are showed with its cultural and educational implications. The psycho-therapeutical potential of philosophical theology is explicated. У статті пропонується аналіз змін у саморозумінні християнської теології, яка розглядається як гібридна філософська дисципліна в пост-секулярному культурному та соціальному контекстах із посиланнями на космологію. Ця трансформація зумовлена космологічними та культурно-антропологічними поворотами в християнському теоретичному богослов'ї та його практиках, які збагатилися власне космологічними та філософськими знаннями про людську та нелюдську природу. Показано нові перспективи філософської теології з її культурними та освітніми наслідками. Пояснюється психотерапевтичний потенціал філософської теології. В статье предлагается анализ изменений в самопонимании христианского богословия, которое рассматривается как гибридная философская дисциплина в пост-секулярном культурном и социальном контекстах со ссылками на космологию. Эта трансформация вызвана космологическими и культурно-антропологическими поворотами в христианской теоретической теологии и ее практиках, которые обогатились актуальными космологическими и философскими знаниями о человеческой и нечеловеческой природе. Показаны новые перспективы философского богословия с его культурными и образовательными последствиями. Раскрывается психотерапевтический потенциал философского богословия.
- ДокументDesign, Dasein Und Lebenskunst Des Menschen: Hryhorii Skovoroda Und Georg Wilhelm Friedrich Hegel(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Kultaieva, М.; Radionova, N.Im Artikel die vergleichende Analyse der Auffassungen von Skovoroda und Hegel im Themenkreis, der als «der Mensch am Scheidungsweg» genannt werden kann, beseitigt manche blinde Flecken in den Konzeptualisierungen des Menschenbildes in der frühen und späten Moderne. Skovoroda ist vor allem ein Denker der frühen Moderne mit einem optimistischen Blick in die Zukunft trotz alle negativen Erfahrungen, mit denen er konfrontieren musste. Sein Misstrauen dem Säkularisierungsprozess gegenüber ist aus der Perspektive des XXІ. Jahrhunderts als prophetisch erwiesen. Das gleiche kann man auch von Hegel sagen, nämlich von seinen Intuitionen von der fortschreitenden Perspektive der menschlichen Entfremdung in der industriellen Gesellschaft. Die gegenwärtigen postindustriellen Transformationen ändern die Stellung des Menschen in der Welt, auf die er reagieren muss, auch mit den adäquaten Antworten auf alle Herausforderungen. Die Erfahrungen von Skovoroda und Hegel könnten dabei sehr hilfreich sein, nämlich als Anregungen zum Weiterdenken. У статті здійснено порівняльний аналіз поглядів Сковороди і Гегеля у тематичній області, яка називається «людина на шляху до розлучення». Може, усуває деякі сліпі плями в концептуалізації образ людства в ранній і пізній модерності. Сковорода понад усе мислитель раннього модерну з оптимістичним поглядом у майбутнє незважаючи на весь негативний досвід, з яким йому довелося зіткнутися. Його недовіра процес секуляризації — з перспективи ХХІ століття виявився пророчим. Те саме можна сказати про Гегеля скажімо, а саме з його інтуїції щодо прогресивної перспективи відчуження людини в індустріальному суспільстві. Нинішні постіндустріальні перетворення змінюють становище людей у світі, на які він має реагувати, тому числі адекватними відповідями на всі виклики. Досвід Сковороди та Гегеля міг би допомогти бути дуже корисним, а саме як пропозиції для подальших роздумів.
- ДокументPractical Turn in Cosmological Discourse: Ethical and Educational Interventions(Philosophy and Cosmology, 2024) Kultaieva, M.; Panchenko, L.; Radionova, N.The practical turn in cosmological discourse is explicated in the contests of actual post-secular tendencies with their searching for new worldview orientations in research practices of cosmology and self-understanding of human as active and passive actor in space explorations. The interdependence of cosmological and ethical discourse within their educational possibilities is analyzed on materials of universal and suffering ethics emphasizing of imperatives of responsibility and reverence for life. The educational potential of cosmological studies is explicated with their contribution to new planetary spiritual culture required for preventing of planetary ecological crisis. The distinction between astronomy and astrology is showed on the borders of cosmological discourse and in educational practices. Практичний поворот у космологічному дискурсі експлікується у протистоянні актуальних постсекулярних тенденцій з їх пошуком нових світоглядних орієнтирів у дослідницьких практиках космології та самоусвідомленням людини як активного і пасивного суб'єкта космічних досліджень. На матеріалі універсальної етики та етики страждання з акцентом на імперативах відповідальності та благоговіння перед життям проаналізовано взаємозалежність космологічного та етичного дискурсу в межах їхніх виховних можливостей. Виховний потенціал космологічних досліджень експлікується через їхній внесок у формування нової планетарної духовної культури, необхідної для запобігання планетарній екологічній кризі. Розмежування між астрономією та астрологією показано на межі космологічного дискурсу та в освітніх практиках.
- ДокументRepresentación en prácticas educativas: afirmaciones reales y replanteamiento de la tradición pedagógica(Pui-Salabarría S.C., México, 2020) Kultaieva, M.; Radionova, N.; Ivastchenko, O.; Grigorova, N.El artículo contiene un análisis de representaciones de imágenes en prácticas educativas como una aparición del giro pictórico en los humanitarios, especialmente en pedagogía y prácticas educativas dirigidas a la formación de la cultura de la cosmovisión por parte de los estudiantes. El giro pictórico del pensamiento filosófico y pedagógico y sus consecuencias en las prácticas educativas se reflejan en sus valores comunicativos. La cultura pictórica desarrollada tanto en la corriente de la tradición como en la tendencia de la digitalización puede ser capaz de crear síntesis y formas híbridas para estimular las prácticas educativas adecuadas a las necesidades reales. Para comprender esas posibilidades, es necesario revelar la implicación filosófica de la cultura pictórica en el campo problemático de la pedagogía. Стаття містить аналіз використання зображень у навчальній практиціі у гуманітаріїв, особливо в педагогіці і освітній практиці, спрямоване на формування у студентів світоглядної культури. Мальовничий поворот філософсько-педагогічної думки і її наслідки в освітній практиці відображені в його комунікативних цінностях. Образотворча культура розвивалася як в традиційному руслі, так і в тенденції цифровізації, що дозволяє створювати гібридні форми для стимулювання освітніх практик, созвучних актуальним потребам. Для розуміння цих можливостей необхідно розкрити філософське значення образотворчої культури на проблемному полі педагогіки. Статья содержит анализ использования изображений в учебной практике и у гуманитариев, особенно в педагогике и образовательной практике, направленное на формирование у студентов мировоззренческой культуры. Живописный поворот философско-педагогической мысли и ее последствия в образовательной практике отражены в его коммуникативных ценностях. Изобразительная культура развивалась как в традиционном русле, так и в тенденции цифровизации, что позволяет создавать гибридные формы для стимулирования образовательных практик, созвучно актуальным потребностям. Для понимания этих возможностей необходимо раскрыть философское значение изобразительной культуры на проблемном поле педагогики.The article contains an analysis of pictures representations in educational practices as an appearance of the pictorial turn in humanitarians, especially in pedagogy and educational practices directed on forming of worldview culture by students. The pictorial turn of the philosophical and pedagogical thought and its consequences in educational practices are reflected in its communicative values. The pictorial culture developed both in the stream of tradition and in trend of the digitalization can be able to create synthesis and hybrid forms for stimulation educational practices adequate to the actual requires. For understanding of those possibilities, it is necessary to unveil philosophical implication of the pictorial culture on the problem field of the pedagogy.