Перегляд за Автор "Panchenko, L."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументCosmological and Cultural-Anthropological Turns in the Christian Philosophical Theology : Educational Implications in the Post-secular Contexts(International Society of Philosophy and Cosmology, 2021) Kultaieva, М.; Radionova, N.; Panchenko, L.The article proposes the analysis of the changes in self-understanding of the Christian theology, which is regarded as a hybrid philosophical discipline in the post-secular cultural and social contexts with references to cosmology. This transformation is caused by the cosmological and cultural-anthropological turns in the Christian theoretical theology and its practices, which were enriched with the actual cosmological and philosophical knowledge about human and non-human nature. The new perspectives of philosophical theology are showed with its cultural and educational implications. The psycho-therapeutical potential of philosophical theology is explicated. У статті пропонується аналіз змін у саморозумінні християнської теології, яка розглядається як гібридна філософська дисципліна в пост-секулярному культурному та соціальному контекстах із посиланнями на космологію. Ця трансформація зумовлена космологічними та культурно-антропологічними поворотами в християнському теоретичному богослов'ї та його практиках, які збагатилися власне космологічними та філософськими знаннями про людську та нелюдську природу. Показано нові перспективи філософської теології з її культурними та освітніми наслідками. Пояснюється психотерапевтичний потенціал філософської теології. В статье предлагается анализ изменений в самопонимании христианского богословия, которое рассматривается как гибридная философская дисциплина в пост-секулярном культурном и социальном контекстах со ссылками на космологию. Эта трансформация вызвана космологическими и культурно-антропологическими поворотами в христианской теоретической теологии и ее практиках, которые обогатились актуальными космологическими и философскими знаниями о человеческой и нечеловеческой природе. Показаны новые перспективы философского богословия с его культурными и образовательными последствиями. Раскрывается психотерапевтический потенциал философского богословия.
- ДокументPractical Turn in Cosmological Discourse: Ethical and Educational Interventions(Philosophy and Cosmology, 2024) Kultaieva, M.; Panchenko, L.; Radionova, N.The practical turn in cosmological discourse is explicated in the contests of actual post-secular tendencies with their searching for new worldview orientations in research practices of cosmology and self-understanding of human as active and passive actor in space explorations. The interdependence of cosmological and ethical discourse within their educational possibilities is analyzed on materials of universal and suffering ethics emphasizing of imperatives of responsibility and reverence for life. The educational potential of cosmological studies is explicated with their contribution to new planetary spiritual culture required for preventing of planetary ecological crisis. The distinction between astronomy and astrology is showed on the borders of cosmological discourse and in educational practices. Практичний поворот у космологічному дискурсі експлікується у протистоянні актуальних постсекулярних тенденцій з їх пошуком нових світоглядних орієнтирів у дослідницьких практиках космології та самоусвідомленням людини як активного і пасивного суб'єкта космічних досліджень. На матеріалі універсальної етики та етики страждання з акцентом на імперативах відповідальності та благоговіння перед життям проаналізовано взаємозалежність космологічного та етичного дискурсу в межах їхніх виховних можливостей. Виховний потенціал космологічних досліджень експлікується через їхній внесок у формування нової планетарної духовної культури, необхідної для запобігання планетарній екологічній кризі. Розмежування між астрономією та астрологією показано на межі космологічного дискурсу та в освітніх практиках.
- ДокументSKOVORODINISCHE TRADITION DER PÄDAGOGISCHEN ANTHROPOLOGIE UND IMPULSE VOM DEUTSCHEN IDEALISMUS(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Grigorova, N.; Panchenko, L.Die anthropologische und funktionalistisch orientierte systemtheoretische Betrachtungsweise der pädagogischen Liebe, wenn sie komplementär angewendet werden, erlauben diesen Phänomenon auch perspektivisch aufzufassen, was Skovoroda besonders betont hatte. Sein Beitrag zur pädagogischen Kommunikationstheorie ist groß und entspricht den Bedürfnissen der Ukrainer, bei denen die Freiheit immer existentiell wichtig war- Von allen anderen Medien, die in den systemischen pädagogischen Kommunikationen ihr Autopoiesis in Bewegung setzen, unterscheidet sie sich durch ihre latente Mobilisierungund Motivationsstärke. Das bedeutet, dass neben dem psychologischen und ethischem Einwirkungspotenzial, übt die pädagogische Liebe auch die Funktion der Systems Erhaltung aus, indem sie an der Reduktion der Komplexität in den Bildungs- und Erziehungssystemen teilnimmt, die allgemeinmenschlichen Werte als systemische Invarianten aufbewahrt und Risiken der beschleunigten Erneuerungen minimisiert, was in den postindustriellen Kontexten besonders wichtig ist. Die anthropologischen Invarianten der funktionalistisch strukturierten Kommunikationen haben die transtemporale Bedeutung und werden in den Semantiken der pädagogischen Liebe ihren festen Platz erhalten. Ihrerseits üben diese Invarianten eine Filterfunktion aus, um diese Semantiken von den zufälligen Sinnschattierungen zu befreien, die wechselnde soziale und kulturelle Kontexte ständig produzieren, insbesondere mit der fortschreitenden Digitalisierung. Антропологічний та функціоналістично орієнтований системно-теоретичний підхід до педагогіки серця, застосовуючись взаємодоповнюючим чином дозволяють зрозуміти цей феномен у перспективі, на чому особливо наголошував Сковорода. Його внесок у педагогічну теорію спілкування є великим і відповідає потребам українців, для яких свобода завжди була екзистенційно важливою. Від усіх інших медіа вона відрізняється тим, що в системній педагогічній комунікації приводить у рух автопоезіс завдяки своїй латентній мобілізаційній та мотиваційній силі. Це означає, що крім свого психологічного та етичного потенціалу впливу, педагогіка серця виконує також функцію збереження освітніх систем, зберігаючи загальнолюдські цінності як системні інваріанти та мінімізуючи ризики прискореного оновлення, що особливо важливо в постіндустріальному контексті. Антропологічні інваріанти функціоналістично структурованих комунікацій мають транстемпоральне значення і займуть міцне місце в семантиці педагогіки серця. Зі свого боку ці інваріанти виконують фільтруючу функцію, щоб звільнити цю семантику від відтінків значення, які постійно продукують мінливі соціальні та культурні контексти, особливо з розвитком цифровізації.