Перегляд за Автор "Naumenko, Ya. Wu."
Зараз показано 1 - 1 з 1
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументModern approaches to professional training of teachers are to work with gifted children in the sphere of non-formal education (experience of PR China)(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018) Kalashnyk, L.; Naumenko, Ya. Wu.Informal Education is a general term for education that can occur out-side of a structured curriculum. China today also uses such kind of providing educational services mainly for children and youths. These activities are seen by the state ed-ucational system as the basic level of gifted children`s detection and separating them from the other ones. Modern Chinese educational theory has its own ideas as to the problem of gifted children starting from the defi nition of giftedness and up to require-ments forced to teachers as well as to the system of such teachers` trainings.The arti-cle describes contemporary approaches in the teachers` training system in modern PR China and represents the practical steps of the Chinese government that lead to the development of teachers able to work with specific categorieas of children both in the system of formal and informal education. The special attention in the article is payed to the state requirements as to the teacher as well as to the whole system of teachers` training. The Chinese national teachers` training system now is characterized by total state suppot, cjnpetative relations between state and non-formal educating institu-tions both as working place of a well-qualifi ed teacher and the body, that provides training services for teachers, control over the content and form of teachers` training educational activities from the state, wide means of self-education and self-develop-ment, ideological and citizenship orientation of educational work, active borrowing. Неформальна освіта - це загальний термін для освіти, який може відбуватися поза структурованою навчальною програмою. Китай сьогодні також використовує такий вид надання освітніх послуг переважно дітям та молоді. Ці заходи розглядаються державною редакційною системою як основний рівень виявлення обдарованих дітей та відділення їх від інших. Сучасна китайська теорія освіти має власні уявлення про проблему обдарованих дітей, починаючи з визначення обдарованості та закінчуючи вимогами, вимушеними вчителями, а також системою таких навчань вчителів. в системі підготовки вчителів у сучасному PR Китаї та являє собою практичні кроки уряду Китаю, які призводять до розвитку вчителів, здатних працювати з конкретними категоріями дітей як у системі формальної, так і неформальної освіти. Особлива увага в статті приділяється державним вимогам до вчителя, а також всій системі підготовки вчителів. Навчальна система підготовки вчителів Китаю зараз характеризується тотальною державною підтримкою, співпрацею між державними та неформальними навчальними закладами як робочим місцем кваліфікованого викладача та органом, що надає послуги з підготовки вчителів, контроль за змістом та формою навчальної діяльності вчителів з боку держави, широкими засобами самоосвіти та саморозвитку, ідеологічною та громадянською спрямованістю навчальної роботи, активним запозиченням. Неформальное образование - это общий термин для образования, который может происходить вне структурированной учебной программой. Китай сегодня также использует такой вид предоставления образовательных услуг преимущественно детям и молодежи. Эти меры рассматриваются государственной редакционной системой как основной уровень выявления одаренных детей и отделения их от других. Современная китайская теория образования имеет собственные представления о проблеме одаренных детей, начиная с определения одаренности и заканчивая требованиями, вынужденными учителями, а также системой таких учений учителей. в системе подготовки учителей в современном PR Китае и представляет собой практические шаги правительства Китая, которые приводят к развитию учителей, способных работать с конкретными категориями детей как в системе формального, так и неформального образования. Особое внимание в статье уделяется государственным требованиям к учителю, а также всей системе подготовки учителей. Обучающая система подготовки учителей Китая сейчас характеризуется тотальной государственной поддержкой, сотрудничеством между государственными и неформальными учебными заведениями как рабочим местом квалифицированного преподавателя и органом, предоставляющим услуги по подготовке учителей, контроль за содержанием и формой учебной деятельности учителей со стороны государства, широкими средствами самообразования и саморазвития , идеологической и гражданской направленности учебной работы, активным заимствованием.