Перегляд за Автор "Levchenko, Y."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументEducational Studios : Theory and Practice(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018-04-25) Karaman, O.; Yurkiv, Ya.; Davydova, Zh.; Ionova, O.; Trubavina, I.; Kabus, N.; Chernovol-Tkachenko, R.; Rogova, T.; Romanyshyna, L.; Romanyshyna, O.; Kalashnyk, L.; Naumenko, S.; Wu, Ya.; Luparenko, S.; Tverdokhlib, T.; Panasenko, E.; Sapozhnikov, S.; Pisotskaya, M.; Zhelanova, V.; Linnik, O.; Agarkova, N.; Zolotukhina, S.; Zelenska, L.; Kin, O.; Sobchenko, T.; Smolyanyuk, N.; Roman, N.; Zhukov, V.; Vasylieva, S.; Marmaza, O.; Tsapko, A.; Rybalko, L.; Jose da Costa, G.; Dovzhenko, T.; Nebytova, I.; Tverdokhlib, G.; Podcherniaieva, N.; Kurinnoi, Ia.; Zelenskyi, R.; Sliusarenko, O.; Zelenskyi, B.; Kabatska, O.; Gurina, V.; Gorbacheva, I.; Popova, O.; Kabanska, O.; Popov, V.; Tkachovа, N.; Tkachov, A.; Zahrebelnyi, O.; Naboka, O.; Sharapova, O.; Brigak, N.; Krischuk, B.; Deynychenko, G.; Deinychenko, V.; Deynichenko, T.; Havrilova, L.; Voronova, N.; Kirychenko, S.; Lebedieva, K.; Kalashnyk, N.; Levchenko, Y.; Rakhlis, V.; Chornovol-Tkachenko, R.; Martyniuk, A.; Trubavina, I.; Kaplun, S.; Kutsenko, T.; Lazariev, M.; Lazarieva, O.; Lazarieva, K.; Mainaiev, F.; Rybalko, L.; Bilous, T. L.The monograph is dedicated to scientifi c achievements of Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher School in H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. It contains works on modern transformations of education in Ukraine in methodological, theoretical, methodic and technological aspects. The monograph reveals new scientifi c approaches in theory of pedagogy, since they have been implemented, experimentally verifi ed and approved in educational practice. New terms and concepts are defi ned in the monograph, and it reveals the pedagogical conditions for improving the quality of education and upbringing, for they have been identifi ed and tested in experimental work. Socialpedagogical, historical and managerial aspects of improving the realization of the human right to education are outlined. Монографія присвячена науковим досягненням кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. У ній представлені роботи за сучасними перетвореннями освіти в Україні в методологічних, теоретичних, методичних і технологічних аспектах. Монографія розкриває нові наукові підходи в теорії педагогіки, оскільки вони реалізовані, експериментально підтверджені і затверджені в навчальній практиці. У монографії визначені нові терміни і поняття, що розкривають педагогічні умови для підвищення якості освіти і виховання, оскільки вони були ідентифіковані і випробувані в експериментальній роботі. Викладено соціально-педагогічні, історичні та управлінські аспекти вдосконалення реалізації права людини на освіту. Монография посвящена научным достижениям кафедры общей педагогики и педагогики высшей школы Харьковского национального педагогического университета имени Г. С. Сковороды. В ней представлены работы по современным преобразованиям образования в Украине в методологических, теоретических, методических и технологических аспектах. Монография раскрывает новые научные подходы в теории педагогики, поскольку они реализованы, экспериментально подтверждены и утверждены в учебной практике. В монографии определены новые термины и понятия, раскрывающие педагогические условия для повышения качества образования и воспитания, поскольку они были идентифицированы и испытаны в экспериментальной работе. Изложены социально-педагогические, исторические и управленческие аспекты совершенствования реализации права человека на образование.
- ДокументMingzu Universities as an Educational and Social Phenomena in PR China(Lumenis, 2021-09) Kalashnyk, L.; Levchenko, Y.; Tkachenko, L.; Mkrtichan, O.Mingzu University is a common name for educa-tional institutions for ethnic minorities established in China in 1950. By establishing such kind of higher education institu-tions, PR China as a state pursued several goals. In one hand, they started the opportunity for minor ethnic groups` repre-sentatives enter a higher education institution and thereby enlist their support for the state government. In the other hand, Chi-na saves the originality and the identity of small nationalities` cultures at the state level by studying and promoting it. Today such educational institutions also serve to train leading cadres from ethnic minorities’ representatives, loyal to the state system and the political and social course of modern China as they are brought up in the spirit of modern Chinese social and pedagog-ical guidelines. The article aims to represent different social functions of Minzu Universities as a social phenomena com-mon for China as well as cultural and social strategy of the PR China state in the field of ethnic minorities, an important part of which is implemented through them. Using the research methods typical for scientific studies of this kind (mainly em-pirical and theoretical ones) the article proves the idea that Mingzu Universities in China play a great not only the educa-tional, but also social role in the country to form an ideological-ly homogeneous society and respect for human rights in the country. Університет Мінцзу — загальна назва навчальних закладів для етнічних меншин, створених у Китаї в 1950 році. Створюючи такі види вищих навчальних закладів, КНР як держава переслідувала декілька цілей. З одного боку, вони створили можливість для представників дрібних етнічних груп вступити до вищого навчального закладу і тим самим заручитися підтримкою державної влади. З іншого боку, Китай зберігає самобутність культур малих національностей на державному рівні, вивчаючи та пропагуючи це. Сьогодні такі навчальні заклади також служать для підготовки керівних кадрів із представників етнічних меншин, лояльних до державного устрою та політичного та соціального курсу сучасного Китаю. Метою статті є представлення різних соціальних функцій університетів Мінцзу як загального для Китаю соціального феномена, а також культурно-соціальної стратегії держави КНР у сфері етнічних меншин. Використовуючи типові для наукових досліджень такого роду (переважно емпіричні та теоретичні) методи дослідження, доведено, що університети Мінцзу в Китаї відіграють велику не лише освітню, а й соціальну роль у країні у формуванні ідеологічно однорідного суспільство та дотримання прав людини в країні. Университет Минцзу – общее название учебных заведений для этнических меньшинств, созданных в Китае в 1950 году. Создавая такие виды вузов, КНР как государство преследовало несколько целей. С одной стороны, они создали возможность для представителей мелких этнических групп поступить в вуз и тем самым заручиться поддержкой государственной власти. Кроме того, Китай сохраняет самобытность культур малых национальностей на государственном уровне, изучая и пропагандируя это. Сегодня такие учебные заведения также служат для подготовки руководящих кадров из представителей этнических меньшинств, лояльных государственному устройству и политическому и социальному курсу современного Китая. Целью статьи является представление различных социальных функций университетов Минцзу как общего социального феномена Китая, а также культурно-социальной стратегии государства КНР в сфере этнических меньшинств. Используя типичные научные исследования такого рода (преимущественно эмпирические и теоретические) методы исследования, доказано, что университеты Минцзу в Китае играют большую не только образовательную, но и социальную роль в стране в формировании идеологически однородного общества и соблюдения прав человека.
- ДокументPractical issues of future negotiators' trainings by the means of role-playing in non-formal education(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018) Kalashnyk, N.; Levchenko, Y.; Rakhlis, V.The need for specialists able to conduct negotiations, as well as the conceptual justifi cation of their vocational training system, is becoming ever more tangible in modern Ukraine. Throughout its existence, humanity has worked out only two forms of conflict resolution, no matter which levels they arise : through force and through mutual agreements. Therefore, negotiations as a form of solv-ing a state, social, political, and personal conflict is not the achievement of the New or Newest Times, but has been known and used since ancient times. In different conditions negotiators were representatives of various professions : from translators to military personnel, but only at the beginning of the twentieth cen-tury this activity was recognized as an independent profession- the negotiator. However, until now, the profession mentioned is not presented in the “Classifier of Occupations of Ukraine”, and, therefor, there is no professional training of specialists in this area in the country. Though there is a huge verity of short-term courses, trainings, couching seminars etc. aiming to train negotiators can be fi ned in the sphere of non-formal education both in Ukraine and abroad. Seing as the additional competence negotiators` trainings are mostly conduct in the system of non-formal education because this system in particular fi ts the peculiarities of negotiators` tainings process most: limited time, individual approach or work in small groups, reliance on practice and teaching through practice. The authors of the article show role-playing as one of the most widely-used methods of negotiars`training practice. Потреба у спеціалістах, здатних вести переговори, а також в концептуальному обґрунтуванні їх системи професійного навчання стає все більш відчутною в сучасній Україні. Протягом свого існування людство виробило лише дві форми вирішення конфліктів, незалежно від того, на якому рівні вони виникають: шляхом сили та взаємних домовленостей. Тому переговори як форма вирішення державного, соціального, політичного та особистого конфлікту не є досягненням Нового чи Нового часу, а відомі та використовуються з давніх часів. В різних умовах учасники переговорів були представниками різних професій: від перекладачів до військовослужбовців, але лише на початку ХХ століття ця діяльність була визнана незалежною професією - переговорницею. Однак до цих пір зазначена професія не представлена в «Класифікаторі професій України», і, отже, в країні немає професійної підготовки фахівців у цій галузі. Хоча існує велика кількість короткотермінових курсів, тренінгів, семінарів з кушетки тощо, спрямованих на підготовку переговорників, можна визначити у сфері неформальної освіти як в Україні, так і за її межами. В якості тренінгу учасників переговорів з додатковою компетенцією в основному проводяться в системі неформальної освіти, оскільки ця система, зокрема, визначає особливості процесу виснаження переговорників: обмежений час, індивідуальний підхід або робота в малих групах, опора на практику та викладання через практику. Автори статті демонструють рольові ігри як один із найбільш широко використовуваних методів підготовки переговорів. Потребность в специалистах, способных вести переговоры, а также концептуальное обоснование их системы профессионального обучения, становится все более ощутимой в современной Украине. За время своего существования человечество разработало только две формы разрешения конфликтов, независимо от того, на каких уровнях они возникают: силой и взаимными соглашениями. Следовательно, переговоры как форма разрешения государственного, социального, политического и личного конфликта не являются достижением Нового или Нового времени, но известны и используются с древних времен. В разных условиях переговорщики были представителями разных профессий: от переводчиков до военнослужащих, но только в начале двадцатого века эта деятельность была признана независимой профессией - переговорщиком. Однако до сих пор указанная профессия не представлена в «Классификаторе профессий Украины», и поэтому в стране отсутствует профессиональная подготовка специалистов в этой области. Хотя существует огромное количество краткосрочных курсов, тренингов, обучающих семинаров и т. д., Направленных на подготовку участников переговоров, можно найти в сфере неформального образования как в Украине, так и за рубежом. В качестве дополнительной компетенции тренинги для переговорщиков в основном проводятся в системе неформального образования, потому что эта система, в частности, больше всего соответствует особенностям процесса переговоров: ограниченное время, индивидуальный подход или работа в небольших группах, опора на практику и обучение через практику. Авторы статьи показывают, что ролевые игры являются одним из наиболее распространенных методов обучения участников переговоров.