Перегляд за Автор "Kozin, V."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументChanges in circumference sizes of bodybuilders using machine and free weight exercises in combination with different load regimes(Health, sport, rehabilitation, 2023) Potop, V.; Manolachi, V.; Chernozub, A.; Kozin, V.; Syvokhop, E.; Spivak, A.; Sharodi, V.; Zhao, JiePurpose. To evaluate the changes in circumference sizes of bodybuilders using machine and free weight exercises in conditions of different load regimes at the stage of specialized basic training. Methods. 64 bodybuilders aged 20±1.2 years were divided into 4 study groups. The stage of specialized basic training lasted 12 weeks. Group 1 and 2 participants used free weight and machine exercises in conditions of medium-intensity training load (Rа =0.58). Group 3 and 4 athletes performed the same exercises in conditions of high-intensity training load (Ra =0.71). The changes in circumference measurements (shoulder, hip and shin) were recorded every 30 days. Non-parametric methods of mathematical statistics were used in the study. The results. Using free weight exercises in the regime of high-intensity loads (Rа =0.71) contributed to the greatest increase in the body circumference (by 4.9%) compared to the initial data. The smallest increase in the controlled indicators (by 1.8%) was found in athletes using machine exercises in the regime of medium-intensity loads (Ra =0.58). Performing free weight exercises in different load regimes led to more than double increase in the body circumference measurements. The dependence of the controlled indicators dynamics on the load regimes was observed when using machine exercises. The dynamics of body circumference depends on the features of the training load regimes but not on the type of exercises. Conclusions. At the stage of specialized basic training in bodybuilding, the use of high-intensity training loads (Ra =0.71) was the main factor that affected the accelerated increase in body circumference of athletes. Combination of machine strength exercises with high-intensity loads allowed achieving the most pronounced adaptive changes. Мета. Дослідити зміну обвідних розмірів тіла у бодібілдерів на етапі спеціалізовано-базової підготовки в умовах використання комплексів вправ на тренажерах та з вільною вагою обтяження в різних режимах навантаження Методи. В дослідженнях приймали участь 64 бодібілдери віком 20±1,2 років. Дослідження відбувались на етапі спеціалізованої базової підготовки протягом 12 тижнів. Сформовано 4 дослідні групи по 16 спортсменів в кожній. Учасники 1 та 2 груп в умовах режиму навантажень середньої інтенсивності (Rа =0,58) використовували комплекс вправ с вільною вагою обтяження та на тренажерах. Відповідні комплекси вправ використовували представники 3 та 4 груп, але в умовах режиму навантажень високої інтенсивності (Rа =0,71). Контроль за динамікою обвідних розмірів (плеча, стегна та гомілки) відбувався через кожні 30 діб. В процесі досліджень використовували непараметричні методи математичної статистики. Результати. Виявлено, використання вправ з вільною вагою обтяження в режимі навантажень високої інтенсивності (Rа =0,71) сприяє найбільшому зростанню обвідних розмірів тіла на 4,9% порівняно з вихідними даними. Найменше зростання контролюючих показників на 1,8% протягом 12 тижнів, виявлено у спортсменів в використання вправ на тренажерах в режимі навантажень середньої інтенсивності (Rа =0,58). Використання вправ з вільною вагою обтяження, але в різних режимах навантажень призводить до різниці більше ніж в 2 рази збільшення обвідних розмірів тіла. Відповідну залежність динаміки досліджуваних показників від особливостей режимів навантаження, спостерігаємо під час використання комплекс вправ на тренажерах. виражене Динаміка обвідних розмірів тіла залежить саме від особливостей використовуваних режимів навантаження, а не від комплексу тренувальних вправ. Висновки. На етапі спеціалізовано-базової підготовки в бодібілдингу використання під час тренувань режиму навантажень високої інтенсивності (Ra =0,71) є основним фактором, який впливає на прискорене збільшення обвідних розмірів тіла спортсменів. Використання в процесі тренувальних занять варіантів поєднання комплексу силових вправ на тренажерах з навантаженнями високої інтенсивності дозволяє досягти найбільш виражених адаптаційних змін.
- ДокументInfluence of the professional and motor skills integral development method application on physical fitness indicators of Arts Faculty students: a randomized control trial(JPES, 2023) Kozin, O.; Kozina, Zh.; Kozin, V.; Korobeinik, V.; Panyok, T.; Schepelenko, T.; Polishchuk, S.Purpose: to substantiate the effectiveness of the application of a special method of integral professional and motor development to increase the level of physical fitness of Arts Faculty students. Material and methods. 50 first-year students of the Faculty of Arts of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University took part in the study. Of them, 25 students made up the control group, 25 students entered the intervention (experimental) group. The experiment was conducted in November – December 2022 online. Students of the intervention group (experimental group) instead of the tasks from the subject "physical education" performed the tasks of the methodology specially developed for them. The students of the control group performed tasks on the subject "physical education". In terms of workload, the tasks for the students of the control group and the intervention group were the same: students of both groups had to walk 6-8 km every day and do special exercises 3 times a week for the development of physical qualities. But the nature of these tasks was different for students in the control group and the intervention group. Students in the control group just had to do exercises and walk. Students of the intervention group performed special complexes in poems about nature as exercises for the development of physical qualities. When performing the exercises, they imagined those pictures of nature that were discussed in the poetic lines (plants, birds, animals, etc.). They were also given the task of illustrating lines of poems that they liked the most. During the walks, experimental group students had to photograph objects and landscapes they liked from an artistic point of view. Results. The results of the study convincingly showed the effectiveness of the application of a special method of integral development of professional abilities and physical fitness of students of the Faculty of Arts. The biggest differences were found in indicators of the work of the cardiovascular system and in indicators of vegetative regulation of vascular tone (p<0.001). According to the results of the testing of students of the control and experimental groups, significant differences were also found in the indicators of strength endurance (tests "Push-ups, maximum number of times (p<0.05) and "Squats in 20 s, number of times" (p<0.001)). In students of the experimental group, these indicators are significantly higher than those of the control group. Conclusions. In the students of the experimental group, a significant increase in almost all test indicators was observed as a result of the experiment (p<0.05; p<0.001), while in the control group, significant changes in the direction of improving results were observed only in the indicator of the maximum number of trunk lifts from the lying position to the sitting position (p<0.05). According to all other indicators of physical fitness, the changes in test results of students of the control group are not reliable (p>0.05). Мета: обґрунтувати ефективність застосування спеціальної методики інтегрального професійно-рухового розвитку для підвищення рівня фізичної підготовленості студентів факультету мистецтв. Матеріал і методи. У дослідженні взяли участь 50 студентів першого курсу факультету мистецтв Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. З них 25 студентів склали контрольну групу, 25 студентів увійшли до основної (експериментальної) групи. Експеримент проводився в листопаді - грудні 2022 року в онлайн-режимі. Студенти інтервенційної групи (експериментальної групи) замість завдань з предмету "фізичне виховання" виконували завдання спеціально розробленої для них методики. Студенти контрольної групи виконували завдання з предмету "фізичне виховання". За обсягом навантаження завдання для студентів контрольної та основної груп були однаковими: студенти обох груп повинні були щодня проходити 6-8 км пішки та 3 рази на тиждень виконувати спеціальні вправи для розвитку фізичних якостей. Але характер цих завдань відрізнявся для студентів контрольної та основної груп. Студенти контрольної групи повинні були просто робити зарядку і гуляти. Студенти основної групи виконували спеціальні комплекси у віршах про природу як вправи для розвитку фізичних якостей. Виконуючи вправи, вони уявляли ті картини природи, про які йшлося у поетичних рядках (рослини, птахи, тварини тощо). Вони також отримали завдання проілюструвати рядки віршів, які їм найбільше сподобалися. Під час прогулянок студенти експериментальної групи повинні були фотографувати об'єкти та пейзажі, які їм сподобалися з художньої точки зору. Результати. Результати дослідження переконливо засвідчили ефективність застосування спеціальної методики інтегрального розвитку професійних здібностей та фізичної підготовленості студентів факультету мистецтв. Найбільші відмінності виявлено в показниках роботи серцево-судинної системи та в показниках вегетативної регуляції судинного тонусу (р<0,001). За результатами тестування студентів контрольної та експериментальної груп достовірні відмінності виявлено також у показниках силової витривалості (тести "Віджимання, максимальна кількість разів (p<0,05) та "Присідання за 20 с, кількість разів" (p<0,001)). У студентів експериментальної групи ці показники достовірно вищі, ніж у студентів контрольної групи. Висновки. У студентів експериментальної групи в результаті експерименту спостерігається достовірний приріст майже всіх показників тесту (p<0,05; p<0,001), тоді як у контрольній групі достовірні зміни в бік покращення результатів спостерігаються лише в показнику максимальної кількості підйомів тулуба з положення лежачи в упор сидячи (p<0,05). За всіма іншими показниками фізичної підготовленості зміни в результатах тестування студентів контрольної групи не є достовірними (p>0,05).