Перегляд за Автор "Gurina, V."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументEducational Studios : Theory and Practice(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018-04-25) Karaman, O.; Yurkiv, Ya.; Davydova, Zh.; Ionova, O.; Trubavina, I.; Kabus, N.; Chernovol-Tkachenko, R.; Rogova, T.; Romanyshyna, L.; Romanyshyna, O.; Kalashnyk, L.; Naumenko, S.; Wu, Ya.; Luparenko, S.; Tverdokhlib, T.; Panasenko, E.; Sapozhnikov, S.; Pisotskaya, M.; Zhelanova, V.; Linnik, O.; Agarkova, N.; Zolotukhina, S.; Zelenska, L.; Kin, O.; Sobchenko, T.; Smolyanyuk, N.; Roman, N.; Zhukov, V.; Vasylieva, S.; Marmaza, O.; Tsapko, A.; Rybalko, L.; Jose da Costa, G.; Dovzhenko, T.; Nebytova, I.; Tverdokhlib, G.; Podcherniaieva, N.; Kurinnoi, Ia.; Zelenskyi, R.; Sliusarenko, O.; Zelenskyi, B.; Kabatska, O.; Gurina, V.; Gorbacheva, I.; Popova, O.; Kabanska, O.; Popov, V.; Tkachovа, N.; Tkachov, A.; Zahrebelnyi, O.; Naboka, O.; Sharapova, O.; Brigak, N.; Krischuk, B.; Deynychenko, G.; Deinychenko, V.; Deynichenko, T.; Havrilova, L.; Voronova, N.; Kirychenko, S.; Lebedieva, K.; Kalashnyk, N.; Levchenko, Y.; Rakhlis, V.; Chornovol-Tkachenko, R.; Martyniuk, A.; Trubavina, I.; Kaplun, S.; Kutsenko, T.; Lazariev, M.; Lazarieva, O.; Lazarieva, K.; Mainaiev, F.; Rybalko, L.; Bilous, T. L.The monograph is dedicated to scientifi c achievements of Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher School in H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. It contains works on modern transformations of education in Ukraine in methodological, theoretical, methodic and technological aspects. The monograph reveals new scientifi c approaches in theory of pedagogy, since they have been implemented, experimentally verifi ed and approved in educational practice. New terms and concepts are defi ned in the monograph, and it reveals the pedagogical conditions for improving the quality of education and upbringing, for they have been identifi ed and tested in experimental work. Socialpedagogical, historical and managerial aspects of improving the realization of the human right to education are outlined. Монографія присвячена науковим досягненням кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. У ній представлені роботи за сучасними перетвореннями освіти в Україні в методологічних, теоретичних, методичних і технологічних аспектах. Монографія розкриває нові наукові підходи в теорії педагогіки, оскільки вони реалізовані, експериментально підтверджені і затверджені в навчальній практиці. У монографії визначені нові терміни і поняття, що розкривають педагогічні умови для підвищення якості освіти і виховання, оскільки вони були ідентифіковані і випробувані в експериментальній роботі. Викладено соціально-педагогічні, історичні та управлінські аспекти вдосконалення реалізації права людини на освіту. Монография посвящена научным достижениям кафедры общей педагогики и педагогики высшей школы Харьковского национального педагогического университета имени Г. С. Сковороды. В ней представлены работы по современным преобразованиям образования в Украине в методологических, теоретических, методических и технологических аспектах. Монография раскрывает новые научные подходы в теории педагогики, поскольку они реализованы, экспериментально подтверждены и утверждены в учебной практике. В монографии определены новые термины и понятия, раскрывающие педагогические условия для повышения качества образования и воспитания, поскольку они были идентифицированы и испытаны в экспериментальной работе. Изложены социально-педагогические, исторические и управленческие аспекты совершенствования реализации права человека на образование.
- ДокументEducational Studios: Theory and Practice(Premier Publishing, 2018) Agarkova, N.; Bilous, T.; Brizhak, N.; Chernovol-Tkachenko, R.; Chornovol-Tkachenko, R.; Davydova, Zh.; Deynychenko, G.; Deinychenko, V.; Deynichenko, T.; Dovzhenko, T.; Gurina, V.; Gorbacheva, I.; Havrilova, L.; Ionovа, O.; Jose da Costa, G.; Kabanska, O.; Kabatska, O.; Kabus, N.; Kalashnyk, L.; Kalashnyk, N.; Kaplun, S.; Karaman, O.; Kin, O.; Kirychenko, S.; Krishchuk, B.; Kurinnyi, Ia.; Kutsenko, T.; Lazariev, M.; Lazarieva, K.; Lazarieva, O.; Lebedieva, K.; Levchenko, Ya.; Linnik, O.; Luparenko, S.; Mainaiev, F.; Marmaza, O.; Martyniuk, A.; Naboka, O.; Naumenko, S.; Nebytova, I.; Panasenko, E.; Pisotskaya, M.; Podcherniaieva, N.; Popova, O.; Popov, V.; Rakhlis, V.; Rogova, T.; Roman, N.; Romanyshyna, L.; Romanyshyna, O.; Rybalko, L.; Sapozhnikov, S.; Sharapova, O.; Sliusarenko, O.; Smolyanyuk, N.; Sobchenko, T.; Tkachov, A.; Tkachovа, N.; Trubavina, I.; Tsapko, A.; Tverdokhlib, G.; Tverdokhlib, T.; Vasylieva, S.; Voronova, N.; Yanlin, W.; Yurkiv, Ya.; Zahrebelnyi, O.; Zelenskyi, B.; Zelenskyi, R.; Zhelanova, V.; Zhukov, V.; Zolotukhina, S.; Zelenska L.The monograph is dedicated to scientifi c achievements of Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher School in H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. It contains works on modern transformations of education in Ukraine in methodological, theoretical, methodic and technological aspects. The monograph reveals new scientific approaches in theory of pedagogy, since they have been implemented, experimentally verifi ed and approved in educational practice. New terms and concepts are defi ned in the monograph, and it reveals the pedagogical conditions for improving the quality of education and upbringing, for they have been identifi ed and tested in experimental work. Socialpedagogical, historical and managerial aspects of improving the realization of the human right to education are outlined. Монографія присвячена науковим досягненням кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи ХНПУ ім. Г. С. Сковороди. Вона містить роботи з сучасних перетворень освіти в Україні. Монографія розкриває нові наукові підходи в теорії педагогіки, оскільки вони були впроваджені, експериментально перевірені та затверджені на навчальній практиці. У монографії окреслено нові терміни та поняття, а також це розкриває педагогічні умови для підвищення якості освіти та виховання, оскільки вони були ідентифіковані та випробувані в експериментальній роботі. Викладено соціально-педагогічні, історичні та управлінські аспекти вдосконалення реалізації права людини на освіту. Монография посвящена научным достижением кафедры общей педагогики и педагогики высшей школы ХНПУ им. Г. С. Сковороды. Она содержит работы из современных преобразований образования в Украине. Монография раскрывает новые научные подходы в теории педагогики, поскольку они были внедрены, экспериментально проверены и утверждены на учебной практике. В монографии обозначены новые термины и понятия, а также это раскрывает педагогические условия для повышения качества образования и воспитания, поскольку они были идентифицированы и испытаны в экспериментальной работе. Изложены социально-педагогические, исторические и управленческие аспекты совершенствования реализации права человека на образование.
- ДокументWomen’s artisnic education(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018) Gurina, V.The article examines the experience of organizing artistic education in modern women’s educational institutions and outlines a number of activities that require their creative use in the area of the problem under study in modern times. Particular attention is paid to women’s educational institutions of the middle level of education. Based on information sources, the peculiarities of the organization of artistic education in Ukrainian women’s educational institutions of the 21st century were determined and positively assessed.It is revealed that the artistic education of women is carried out in the main directions: music, drawing, dancing. The forms and methods of teaching the arts disciplines were defi ned and characterized on the basis of the analysis of scientific sources. The author’s programs on artistic disciplines are presented. An important feature of the article is the discovery of not only positive but negative features of educational and methodological work of women’s educational institutions that infl uence their work.It is revealed that modern women’s educational institutions, which operate in the territory of Ukraine, provide education to students by trying to take into account psychophysiological features of girls during the study. Such a positive experience is observed only in women’s educational institutions, as opposed to general education institutions. The article states that the same content of artistic education for boys and girls, which does not take into account the psychophysiological features of sex, creates gender discrimination.The author outlines the recommendations for improving the artistic education of women in modern conditions, taking into account the experience of women’s educational institutions. У статті досліджено досвід організації мистецької освіти у навчальних закладах сучасних жінок та окреслено низку заходів, які потребують їх творчого використання у сфері досліджуваної проблеми сучасності. Особлива увага приділяється жіночим навчальним закладам середнього рівня освіти. На основі інформаційних джерел визначено та позитивно оцінено особливості організації художньої освіти в українських жіночих навчальних закладах ХХІ століття. Виявлено, що мистецьке виховання жінки здійснюється за основними напрямами: музика, малювання, танці . Форми та методи викладання мистецьких дисциплін були визначені та охарактеризовані на основі аналізу наукових джерел. Представлені авторські програми з художніх дисциплін. Важливою особливістю статті є виявлення не лише позитивних, але й негативних особливостей навчально-методичної роботи жіночих навчальних закладів, що впливають на їхню роботу. Виявлено, що сучасні жіночі навчальні заклади, які працюють на території України, забезпечують освіту студентам, намагаючись врахувати психофізіологічні особливості дівчат під час навчання. Такий позитивний досвід спостерігається лише у навчальних закладах жінок, на відміну від загальноосвітніх навчальних закладів. У статті зазначається, що однаковий зміст художньої освіти для хлопчиків та дівчаток, який не враховує психофізіологічних особливостей статі, створює гендерну дискримінацію. Автор окреслює рекомендації щодо вдосконалення художньої освіти жінки в сучасних умовах з урахуванням досвід жіночих навчальних закладів. В статье исследованы опыт организации художественного образования в учебных заведениях современных женщин и намечены ряд мер, которые нуждаются в их творческого использования в сфере исследуемой проблемы современности. Особое внимание уделяется женским учебным заведениям среднего уровня образования. На основе информационных источников определены и положительно оценены особенности организации художественного образования в украинских женских учебных заведениях XXI века. Выявлено, что художественное воспитание женщины осуществляется по основным направлениям: музыка, рисование, танцы. Формы и методы преподавания художественных дисциплин были определены и охарактеризованы на основе анализа научных источников. Представлены авторские программы по художественных дисциплин. Важной особенностью статьи является выявление не только положительных, но и отрицательных особенностей учебно-методической работы женских учебных заведений, влияющие на их работу. Выявлено, что современные женские учебные заведения, которые работают на территории Украины, обеспечивают образование студентам, пытаясь учесть психофизиологические особенности девушек во время обучения. Такой положительный опыт наблюдается только в учебных заведениях женщин, в отличие от общеобразовательных учебных заведений. В статье отмечается, что одинаковое содержание художественного образования для мальчиков и девочек, не учитывает психофизиологических особенностей пола, создает гендерную дискриминацию. Автор определяет рекомендации по совершенствованию художественного образования женщины в современных условиях с учетом опыт женских учебных заведений.