Перегляд за Автор "Юр’єва, Ж. А."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументПАНОРАМНИЙ ОГЛЯД ОБРАЗІВ У ЛІРИЦІ ДМИТРА КРЕМЕНЯ(Міжнародний гуманітарний університет, Видавничий дім «Гельветика», 2024) Юр’єва, Ж. А.Статтю присвячено панорамному огляду образів у ліриці відомого українського поета Дмитра Дмитровича Кременя. Актуальність дослідження визначена увагою сучасної філології до проблеми функціонування мовних засобів вираження образу в поетичному тексті і формування його ліричного простору. Різноманітна образність у творах талановитого лірика дасть змогу поглибити уявлення про світовідчуття та ідіостиль поета. Оригінальність таланту лірика, гостре відчуття сучасності помітні у поетичних текстах. Український поет був володарем кращих рис людської натури: працелюбності, гострого розуму, свободи мислення і викликав особливий інтерес у багатьох науковців: В. Базилевський, В. Баденкова, І. Дзюба, Ю. Ковалів, Г. Косарєва, Т. Кремінь, Ю. Набок-Бабенко, Л. Старовойт, М. Сулима, В. Шуляр та інші. Метою статті є визначення особливостей прояву образів у поетичних творах Дмитра Дмитровича Кременя. Матеріалом для статті послужили фрагменти його віршів. У поемі «Коні Адамові» представлені різні образи: наскрізний жіночий образ, образ звіра, образ жінки-спокуси, образ коней. У антифашистській поемі «Меморандум Герштейна» поет репрезентує художні образи лейтенанта К. Герштейна, Христоса, подушку арійських дів із волоссям жертв. У збірці Дмитра Кременя «Пектораль» помітні наступні біблійні образи: Бог/Господь, Ісус Христос, Матір Божа, Адам, Єва, Марія, Петро й Павло, Ісая, Ірод, Пілат та інші. Образи храму, собору, церкви, а також релігійні символи й атрибути: хрест, ікона, свіча також присутні у поетичних текстах. Науковці звертають увагу на художні образи: Дніпра, степу, неба, липи, верби, поета-пророка, мандрівного філософа. Образ води представлений у її різних втіленнях: море, дощ, хмара, річка, сніг. Образ Блукаючого Вогню з’являється у збірці «Тан блукаючого вогню». Проаналізований у статті матеріал дає підстави стверджувати, що дослідження образів у творах Дмитра Кременя дозволяє створити уявлення про світовідчуття, мовну картину, ідіостиль, індивідуально-авторську концептосферу талановитого митця. Образи й сюжети, представленні у поезії, допомагають осягненню подій української сучасності. Функціонування мовних засобів вираження образу в віршованому тексті і формування його ліричного простору представляє значний інтерес для подальшого вивчення мовної картини світу. The article is devoted to a panoramic survey of images in the lyrics of the famous Ukrainian poet Dmytro Dmytrovych Kremin. The relevance of the study is determined by the attention of modern philology to the problem of the functioning of language means of expressing an image in a poetic text and the formation of its lyrical space. A variety of imagery in the works of the talented lyricist will allow you to deepen your understanding of the worldview and idiostyle of the poet. The originality of the lyricist's talent, a keen sense of modernity are visible in the poetic texts. The Ukrainian poet was the possessor of the best traits of human nature: hard work, sharp mind, freedom of thought and aroused special interest among many scientists: V. Bazilevskyi, V. Badenkov, I. Dzyuba, Yu. Kovaliv, H. Kosareva, T. Kremin, Yu. Nabok-Babenko, L. Starovoit, M. Sulima, V. Shulyar and others. The purpose of the article is to determine the features of the manifestation of images in the poetic works of Dmytro Dmytrovych Kremin. Fragments of his poems served as material for the article. In the poem "Adam's Horses" various images are presented: a thoroughly feminine image, an image of a beast, an image of a temptress, an image of horses. In the anti-fascist poem "Memorandum of Gershtein", the poet represents artistic images of Lieutenant K. Gershtein, Christ, a pillow of Aryan virgins with the hair of victims. In the collection of Dmytro Kremin "Pectoral" the following biblical images are visible: God/Lord, Jesus Christ, Mother of God, Adam, Eve, Mary, Peter and Paul, Isaiah, Herod, Pilate and others. Images of a temple, cathedral, church, as well as religious symbols and attributes: a cross, an icon, a candle are also present in poetic texts. Scientists pay attention to artistic images: Dnipro, steppe, sky, linden, willow, poet-prophet, traveling philosopher. The image of water is presented in its various incarnations: sea, rain, cloud, river, snow. The image of the Wandering Fire appears in the collection "Tan of the Wandering Fire". The material analyzed in the article gives grounds for asserting that the study of images in Dmytro Kremin's works allows us to create an idea of the worldview, language picture, idiostyle, individual author's conceptual sphere of the talented artist. Images and plots presented in poetry help to understand the events of Ukrainian modernity. The functioning of language means of expressing an image in a poetic text and the formation of its lyrical space is of great interest for the further study of the linguistic picture of the world.
- ДокументФункціонування антропонімів у віршах, присвячених друзям Бориса Чичибабіна(ГО «Міжнародний центр наукових досліджень», ТОВ «УКРЛОГОС Груп», 2023-10-27) Юр’єва, Ж. А.Актуальність дослідження визначена увагою сучасної філології до проблеми вживання власних назв в поетичному тексті. Метою дослідження є аналіз ряду антропонімів – імен друзів лірика. Матеріалом для статті послужили фрагменти віршів з книги «Збірка віршів». Проаналізований матеріал дає підстави стверджувати, що антропоніміка займає певне місце в організації онімосфери Бориса Чичибабіна. Аналіз антропонімів є перспективою дослідження. The relevance of the study is determined by the attention of modern philology to the problem of using proper names in poetic text. The purpose of the study is to analyze a number of anthroponyms – the names of the lyricist's friends. The material for the article was fragments of poems from the book "Collection of Poems". The analyzed material gives reasons to claim that anthroponymy occupies a certain place in the organization of the onymosphere of Boris Chichibabin. Analysis of anthroponyms is a research perspective.
- ДокументХарківські топоніми у ліриці Бориса Чичибабіна(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022-11-18) Юр’єва, Ж. А.Актуальність дослідження визначена увагою сучасної філології до проблеми вживання власних назв в поетичному тексті. Метою дослідження є аналіз ряду онімів, який пов'язаний з Харковом, містами та селами Харківської області та рядом онімів, що належать до його «малої топоніміки»: назв вулиць, площ, значимих для харків'ян місць. Матеріалом для статті послужили фрагменти віршів з книги «Збірка віршів». Проаналізований матеріал дає підстави стверджувати, що харківська топоніміка займає певне місце в організації онімосфери Бориса Чичибабіна. Аналіз антропонімів є перспективою дослідження. The relevance of the study is determined by the attention of modern philology to the problem of using proper names in poetic texts. The purpose of the study is to analyze a number of onyms associated with Kharkiv, cities and villages of the Kharkiv region and a number of onyms belonging to its "small toponymy": names of streets, squares, places significant for Kharkiv residents. The material for the article was fragments of poems from the book "Collection of Poems". The analyzed material gives grounds for asserting that Kharkiv toponymy occupies a certain place in the organization of Borys Chychybabin's onymosphere. Analysis of anthroponyms is a research perspective.