Перегляд за Автор "Чеховська, Г. В."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ CОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З СОЦІАЛІЗАЦІЇ ПІДЛІТКІВ У КЛУБАХ ЗА ІНТЕРЕСАМИ(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2024-06-04) Чеховська, Г. В.; Кабусь, Н. Д.У статті досліджено cоціально-педагогічну діяльність з соціалізації підлітків у клубах за інтересами, яка є спеціально організованою діяльністю, спрямованою на соціальну та освітню підтримку учасників клубу в їхньому особистісному розвитку та соціалізації. Ця діяльність базується на інтересах учасників та спрямована на задоволення їхніх потреб, розвиток та підтримку їхніх індивідуальних здібностей, формування соціальних навичок та розвитку соціальної активності молоді. Зазначено, що залучення підлітків до активної участі у театральних проєктах сприяє їхній активній участі у діяльності клубу, розвитку лідерських якостей підлітків, творчого мислення, креативності та уяви під час роботи над виставою, навичок співпраці та комунікації, підвищенню самооцінки й упевненості в собі, формуванню гуманістичної спрямованості, відповідальності й самодисципліни як важливих компонентів соціальної й життєвої компетентності особистості. The article examines the socio-pedagogical activity of socializing teenagers in interest clubs, which is a specially organized activity aimed at social and educational support of club members in their personal development and socialization. This activity is based on the interests of the participants and is aimed at satisfying their needs, developing and supporting their individual abilities, forming social skills and developing the social activity of young people. It is noted that the involvement of teenagers in active participation in theater projects contributes to their active participation in the activities of the club, the development of leadership qualities of teenagers, creative thinking, creativity and imagination when working on a play, cooperation and communication skills, increasing self-esteem and self-confidence, forming a humanistic orientation, responsibility and self-discipline as important components of social and life competence of an individual.
- ДокументСоціально-педагогічна діяльність з соціалізації підлітків у клубах за інтересами(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Чеховська, Г. В.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі розробки програми соціально-педагогічної діяльності з соціалізації підлітків у клубах за інтересами. Мета дослідження передбачала теоретичне обґрунтування, розробку та експериментальну перевірку програми соціально-педагогічної діяльності з соціалізації підлітків у клубах за інтересами. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що: уперше теоретично обґрунтовано комплексну програму соціально-педагогічної діяльності з соціалізації підлітків у клубах за інтересами, спрямованої на цілісний розвиток мотиваційно-ціннісної, пізнавально-розвивальної та діяльнісно-творчої сфер підлітків; уточнено сутність понять «соціалізація підлітків у клубах за інтересами», «соціально-педагогічна діяльність з соціалізації підлітків у клубах за інтересами», критерії та показники ефективності соціально-педагогічної діяльності з соціалізації підлітків у клубах за інтересами. Практична значущість результатів дослідження полягає у можливості використання розробленої й експериментально перевіреної програми соціально-педагогічної діяльності з соціалізації підлітків у клубах за інтересами соціальним педагогом, психологом в роботі з підлітками, з метою підвищення ефективності соціалізації підлітків в клубах за інтересами, а також під час організації гурткової роботи в закладах освіти. У першому розділі наукової роботи представлено аналіз понять «підлітковий вік», «соціалізація», «клуб за інтересами»; з’ясовано суть соціалізації підлітків у клубах за інтересами, суть та особливості соціально-педагогічної діяльності з соціалізації підлітків у клубах за інтересами; теоретично обґрунтовано й розкрито зміст програми соціально-педагогічної діяльності з соціалізації підлітків у клубах за інтересами, що передбачає узгоджену роботу різних суб’єктів на мотиваційно-ціннісному, пізнавально-розвивальному та діяльнісному етапах й сприяє підвищенню рівня соціалізованості старших підлітків. У другому розділі розкрито організацію, етапи та результати соціально-педагогічного експерименту з перевірки розробленої програми соціальнопедагогічної діяльності соціалізації підлітків у клубах за інтересами. На констатувальному етапі експериментальної роботи на підставі визначених критеріїв та показників було визначено рівень соціалізованості підлітків до впровадження обґрунтованої програми. Формувальний експеримент передбачав впровадження заходів розробленої нами програми різними суб’єктами соціально-педагогічної діяльності. На контрольному етапі було проведено підсумкові зрізи й оцінено ефективність впровадження розробленої програми соціально-педагогічної діяльності з соціалізації підлітків в клубах за інтересами. Результати експериментальної діяльності підтвердили висунуту гіпотезу. Було зроблено висновок про доцільність упровадження розробленої програми соціально-педагогічної діяльності з соціалізації підлітків у клубах за інтересами. The scientific novelty of the obtained results is that: for the first time, a program of socio-pedagogical activities for the socialization of teenagers in interest-based clubs, aimed at the holistic development of the motivational-value, cognitive-developmental and activity-creative spheres of teenagers, has been substantiated; the essence of the concepts "socialization of teenagers in interest-based clubs", "social-pedagogical activity for the socialization of teenagers in interest-based clubs", as well as criteria and indicators of effectiveness of social-pedagogical activities for the socialization of teenagers in interest-based clubs have been clarified. The practical significance of the research results lies in the possibility of using the developed and experimentally tested program of socio-pedagogical activities for the socialization of teenagers in interest clubs by a social pedagogue, a psychologist working with teenagers, in order to increase the effectiveness of the socialization of teenagers in interest clubs, as well as during the organization of a group work in educational institutions.
- ДокументТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА З СОЦІАЛІЗАЦІЇ ПІДЛІТКІВ У КЛУБАХ ЗА ІНТЕРЕСАМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-19) Чеховська, Г. В.У публікації проаналізовано роботу соціального педагога з соціалізації підлітків у клубах за інтересами. Зазначено, що ефективними методами здійснення є: концерти, театралізовані вистави, свята, фестивалі, конкурси, ігрові програми, інформаційно-просвітницькі заходи, виставки, тренінги, лекції, майстер-класи, дискусії, тренінги, методи, спрямовані на розвиток творчих і комунікативних здібностей, лідерських якостей. Технологія роботи соціального педагога з соціалізації підлітків у клубах за інтересами являє собою систему роботи, спрямовану на розвиток особистості підлітків, їх переведення з рівня спілкування і споживання культурних цінностей на рівень активної творчої соціально спрямованої діяльності. The publication analyses the work of a social pedagogue on socialisation of adolescents in hobby clubs. It is noted that effective methods of implementation are: concerts, theatrical performances, holidays, festivals, competitions, game programmes, information and educational events, exhibitions, trainings, lectures, master classes, discussions, trainings, methods aimed at development of creative and communication skills, leadership qualities. The technology of a social educator's work on socialisation of adolescents in hobby clubs is a system of work aimed at developing the personality of adolescents, their transfer from the level of communication and consumption of cultural values to the level of active creative socially oriented activity.