Перегляд за Автор "Сєряков, С."
Зараз показано 1 - 1 з 1
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументФАКТОГРАФІЧНЕ ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ ЛЬВІВСЬКОЇ ЄЗУЇТСЬКОЇ ШКОЛИ В ПОЛЬСЬКІЙ ІСТОРІОГРАФІЇ КІНЦЯ 1830-Х – ПОЧАТКУ 1850-Х РОКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківське історико-філологічне товариство, 2024-05-23) Сєряков, С.У публікації досліджено історію єзуїтського шкільництва в польській історіографії кінця 1830-х – початку 1850-х років. Саме в цей період формується сумнозвісна «чорна легенда» про єзуїтське шкільництво, яка безапеляційно й необґрунтовано наділяла його такими рисами як космополітизм і антипольськість, консерватизм, реакційність, анахронізм, слабкий зв’язок з гуманістичною моделлю освіти, шкідливість для національно-культурного і державного розвитку польського народу. Зростання уваги тодішніх польських авторів до освітньої діяльності Товариства Ісуса природно поєднувалося з вивченням різних її аспектів, в тому числі емпіричної бази історії Львівської єзуїтської школи. The publication examines the history of Jesuit schooling in Polish historiography of the late 1830s and early 1850s. It was during this period that the infamous "black legend" about Jesuit schooling was formed, which irrevocably and unjustifiably endowed it with such features as cosmopolitanism and anti-Polishness, conservatism, reactionism, anachronism, a weak connection with the humanistic model of education, harmfulness for national, cultural and state development Polish people. The growing attention of the then Polish authors to the educational activities of the Society of Jesus was naturally combined with the study of its various aspects, including the empirical basis of the history of the Lviv Jesuit School.