Перегляд за Автор "Скидан, М."
Зараз показано 1 - 1 з 1
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументПІДХОДИ ДО КОНЦЕПТУАЛЬНОГО АНАЛІЗУ МОВИ В УКРАЇНСЬКІЙ ЛІНГВІСТИЦІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Скидан, М.У статті розглянуто концептуальний аналіз в українській лінгвістиці, який є одним з основних методів когнітивної лінгвістики, що дозволяє аналізувати концепти, що лежать в основі найбільш поширених контекстів слова та створюють його когнітивну карту. Створення концептуальної моделі досягається за допомогою концептуальних структур, таких як пропозиції, фрейми, сітки, прототипні моделі тощо. Лінгвокультурологічний підхід акцентує увагу на необхідності синтезу культурних і світоглядних категорій у семантиці імен. Концепт як інформаційна структура свідомості й культурно позначений вербалізований смисл відіграє важливу роль у процесі пізнання, дозволяючи структурувати й організувати знання про світ. Крім того, він служить важливим інструментом у художньому вираженні, дозволяючи авторам передавати свої думки й емоції. The article deals with conceptual analysis in Ukrainian linguistics, which is one of the main methods of cognitive linguistics, which allows analyzing the concepts underlying the most common contexts of a word and creating its cognitive map. Creating a conceptual model is achieved using conceptual frameworks such as propositions, frames, grids, prototype models, etc. The linguistic and cultural approach emphasizes the need to synthesize cultural and worldview categories in the semantics of names. The concept as an informational structure of consciousness and a culturally marked verbalized meaning plays an important role in the process of cognition, allowing to structure and organize knowledge about the world. In addition, it serves as an important tool in artistic expression, allowing authors to convey their thoughts and emotions.