Перегляд за Автор "Романько, А. В."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИКОРИСТАННЯ МОДУЛЯ «РЕФРАКТОМЕТР» ЗАСТОСУНКУ COLORKIT ПРИ РОЗРОБЦІ STEM-ОСВІТНІХ ПРОЄКТІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Романько, А. В.; Винник, О. Ф.У публікації досліджено застосовання застосунку ColorKit при розробці комп’ютерних рефрактометрів у шкільних умовах. Показано, що розробка STEM-освітніх проєктів по розробці рефрактометрів дозволяє одночасно поглибити знання із багатьох предметів, розвинути творчі навики та збільшити рівень зацікавленості природничими науками. Проаналізовано ряд конструктивних особливостей рефрактометрів, які були створені на основі цього програмного засобу. Рефрактометрія – метод аналізу, що ґрунтується на явищі заломлення світла при проходженні з одного середовища в інше. Цей метод фізико-хімічних вимірювань застосовується для ідентифікації сполук, кількісного й структурного аналізу речовин, визначення фізико-хімічних параметрів реагентів та ін. The publication examines the use of the ColorKit application in the development of computer refractometers in school settings. It is shown that the development of STEM educational projects by the development of refractometers allows you to simultaneously deepen knowledge of many subjects, develop creative skills and increase the level of interest in natural sciences. A number of design features of refractometers that were created on the basis of this software were analyzed. Refractometry is a method of analysis based on the phenomenon of light refraction when passing from one medium to another. This method of physical and chemical measurements is used for identification of compounds, quantitative and structural analysis of substances, determination of physical and chemical parameters of reagents, etc.
- ДокументКолориметричні вимірювання в умовах шкільної хімічної лабораторії(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Романько, А. В.Використання лабораторних колориметричних вимірювань надає учням практичний досвід, розвиває навички критичного мислення. Зроблено порівняльний аналіз практик методик навчання колориметричним вимірювання в Україні, Іспанії та Німеччині. Виявлено ключові проблеми та обмеження використання колориметричних вимірювань у шкільних хімічних лабораторіях. Недостатня наявність спеціалізованого аналітичного навчального обладнання, стримує організацію робочих місць для колориметричного аналізу в шкільних лабораторіях. Пропонується для зменшення витрат, збільшення наочності фізико-хімічного експерименту використовувати безкоштовне програмне забезпечення Shoebox Spectrophotometer, Aspectra, Theremino Spectrometer, ColorKit, а обладнання для колориметрії та спектрометрії виготовляти у шкільних умовах. Показано, що міждисциплінарна інтеграція з такими предметами, як біологія, екологія та фізика сприяють ефективному засвоєнню колориметричних методів аналізу та зменшенню вартості робочого місця. Розроблено методичні рекомендації, щодо навчання методам колориметричного аналізу здобувачів середньої освіти. та критерії комплексної оцінки компетенцій здобувачів у галузі колориметрії. The usage of laboratory colorimetric measurements provides school students with practical experience and develops critical thinking skills. The comparative analysis of practices on colorimetric measurement teaching methods in Ukraine, Spain and Germany was made. The key problems and limitations of colorimetric measurements usage in school chemical laboratories were identified. Insufficient availability of specialized analytical educational equipment hinders the organization of workplaces for colorimetric analysis in school laboratories. It is suggested to reduce costs and increase visibility of the physico-chemical experiment to use the free software Shoebox Spectrophotometer, Aspectra, Theremino Spectrometer, ColorKit, and to make equipment for colorimetry and spectrometry in school conditions. Interdisciplinary integration with subjects such as biology, ecology, and physics were shown to contribute to effective learning of colorimetric methods of analysis and reduction of workplace costs. Methodological recommendations were developed for training secondary school students in methods of colorimetric analysis, and criteria for comprehensive assessment of applicants' competencies in the field of colorimetry.
- ДокументРефрактометричні вимірювання в умовах шкільної хімічної лабораторії(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Романько, А. В.Впровадження STEM-освіти у НУШ не може бути ефективним без забезпечення навчального процесу цифровими лабораторіями та вимірювальними комплексами. В умовах повномасштабної війни фінансування освіти скоротилося. Виникла гостра необхідність в розробці бюджетного навчального обладнання для STEM-освітніх лабораторій. Рефракція, фундаментальне оптичне явище, лежить на перетині цих двох дисциплін – фізики та хімії. Досліджуючи принципи рефракції та використовуючи рефрактометри як універсальні аналітичні інструменти учні набувають практичних навичок. Рефрактометричні дослідження в шкільних хімічних лабораторіях сприяють міждисциплінарній інтеграції, долаючи розрив між фізикою, хімією, екологією, біологією, астрономією, тощо. Досліджено значення та роль, проаналізовано концептуальну основу рефрактомеричних вимірювань у структурі освітніх програм, затверджених міністерством освіти України, європейських країнах та США. Проведено аналіз факторів, які потенційно можуть вплинути на точність і надійність рефрактометричних вимірювань в умовах шкільної хімічної лабораторії. Розроблено діючу модель світлодіодного шкільного комп’ютерного рефрактометра на основі програмного засобу ColorKit. Проведено випробування LED-рефрактометра та встановлено, що похибка вимірювання на перевищує 0,64%. Створено ряд рекомендацій, щодо організації робочого місця для рефрактометричного аналізу в умовах шкільної хімічної лабораторії. The introduction of STEM education at the National University of Higher Education cannot be effective without providing the educational process with digital laboratories and measuring complexes. At conditions of full-scale war, funding for education was reduced. There was an urgent need to develop budget educational equipment for STEM educational laboratories. Refraction, a fundamental optical phenomenon, lies at the intersection of these two disciplines – physics and chemistry. By studying the principles of refraction and using refractometers as universal analytical tools, students acquire practical skills. Refractometric research at school chemistry laboratories promotes interdisciplinary integration, bridging the gap between physics, chemistry, ecology, biology, astronomy, etc. The importance and role of the conceptual basis of refractometric measurements in the structure of educational programs approved by the Ministry of Education of Ukraine, European countries and the USA was analyzed. The analysis of factors that can potentially affect the accuracy and reliability of refractometric measurements at conditions of school chemical laboratory was performed. A working model of the LED school computer refractometer based on the ColorKit software was developed. The LED refractometer was tested and it was established that the measurement error exceeds 0.64%. A number of recommendations have been created regarding the organization of a workplace for refractometric analysis in the conditions of a school chemical laboratory.