Перегляд за Автор "Рогожа, А. О."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВІДСУТНІСТЬ ПРАВ ТА СВОБОД ЖІНКИ В КОНТЕКСТІ ІСТОРИЧНОЇ ПАМ’ЯТІ (НА ПРИКЛАДІ РОМАНУ М.М. КАЗЕМІ «ЖАХЛИВИЙ ТЕГЕРАН»)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-04-18) Рогожа, А. О.Уявлення про права та обов'язки жінок у різних країнах пройшли тривалий процес трансформації. Період доісламського невігластва відрізняється жорстоким ставленням до жінок будь-якого віку під тотальним контролем патріархального устрою життя. Але навіть з пануванням ісламу, як єдиного надійного джерела законів, ставлення до жінки не було докорінно змінено. Метою роботи є спроба дослідити процеси зміни/еволюції прав і свобод жінок у країнах східної культури та релігії в контексті історичної пам'яті. У романі "Жахливий Тегеран" (1922) письменник М. М. Каземі наводить яскраві приклади сліпого наслідування людьми старих традицій тих часів, коли жінка не сприймалася як незалежна і вільна особистість і перебувала під постійним гнітом. У контексті роману висвітлено проблеми найсуттєвіших для жінки аспектів (виховання, заміжжя, освіти), що, безумовно, не може не привертати уваги. І тепер відкритим залишається лише одне питання - чи відбудеться абсолютна зміна прав і свобод жінок, або ж жорстокі і несправедливі правила доісламського періоду назавжди оселилися у свідомості людей і сприймаються як повноцінна норма. Ideas about the rights and responsibilities of women in different countries have had a long process of transformation. The period of pre-Islamic ignorance is distinguished by its cruel treatment of women of any age under the total control of the patriarchal system of life. But, even with the rule of Islam, as the only reliable source of laws, the attitude towards women was not radically changed. The goal of the work is an attempt to research the processes of changing / evolution of women`s rights and freedoms in the countries of Eastern culture and religion in the context of historical memory. In the novel Terrible Tehran (1922), the writer M. M. Kazemi gives vivid examples of people’s blind imitation of old traditions of those times when a woman could not be accepted as an independent and free person and was under constant oppression. The problems of the most essential aspects for women (upbringing, marriage, education) were highlighted in the context of the novel, which, of course, cannot fail to attract attention. And now the only one open question remains – whether there will be an absolute change in the rights and freedoms of women, or whether the cruel and unjust rules of the pre-Islamic period have forever settled in the minds of the people and are accepted as a full-fledged norm.
- ДокументЖІНОЧІ ОБРАЗИ У РОМАНІ «ЖАХЛИВИЙ ТЕГЕРАН» М.-М. КАЗЕМІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-24) Рогожа, А. О.У публікації проаналізовано жіночі образи в перській літературі в першому соціальному романі «Жахливий Тегеран», який написав іранський письменник Сейєд Мортаза Мошфек Каземі в 1922 р. Письменник створює роман, в якому голосно лунають різні жіночі проблеми, описано їхнє хитке положення в перському соціумі того часу; здається, письменник бажає привернути увагу суспільства до проблем, до яких упродовж довгого часу воно було глухим і німим. The article analyses the female characters in Persian literature in the first social novel "The Terrible Tehran" written by Iranian writer Seyyed Mortaza Moshfeq Kazemi in 1922. problems, describing their precarious position in Persian society at the time; the writer seems to want to draw the attention of society to the problems that it has long been to which it had long been deaf and dumb.
- ДокументЗОБРАЖЕННЯ «ЖІНОЧОГО» КОНЦЕПТУ У РОМАНІ Д. Г. ЛОУРЕНСА «ЗГУБЛЕНА ДІВЧИНА»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-04-07) Рогожа, А. О.Розвиток фемінізму та феміністичного руху прискорюється на рубежі 19–20 століття. Питання про місце жінки в суспільстві стають дедалі гучнішими. Англійський письменник Д. Г. Лоуренс виступає предтечею виникнення великого інтересу до жіночих образів у літературі. Звернувши увагу на жіночі образи в літературі 20 століття, ми зможемо краще зрозуміти жінок 21 століття. Мета – дослідити концепт "жіноче" в образах героїнь роману Д. Г. Лоуренса "Згублена дівчина", які складають тло образу Альвіни. Дослідження показало, що "жіночий" концепт переважає у другорядних героїнь роману. У ньому також зачіпається тема емансипації, зображуючи відкриті та вільні бажання головної героїні – Альвіни, яка не схожа на решту жіночих образів роману. The development of feminism and the feminist movement is accelerated at the turn of the 19th – 20th century. The questions about the place of women in society are becoming louder. English writer D. H. Lawrence acts as a forerunner of the emergence of a great interest to female images in literature. By paying attention to the female images in the literature of the 20th century, we can better understand the women of the 21st century. The goal is to explore the “female” concept in the heroines of the novel “The Lost Girl” by D. H. Lawrence who form the background to Alvina. The research has showed that the “female” concept prevails in secondary heroines of the novel. It also touches upon the theme of emancipation, depicting the open and free desires of the main character, who is not like the rest of the women's images of the novel.
- ДокументКОНФЛІКТ БАТЬКІВ І ДІТЕЙ НА ПРИКЛАДІ СІМЕЙНИХ ВІДНОСИН У РОМАНІ «ЖАХЛИВИЙ ТЕГЕРАН» М.М. КАЗЕМІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-09-15) Рогожа, А. О.У публікації розглянуто конфлікт батьків і дітей на прикладі сімейних відносин у романі «Жахливий Тегеран» М. М. Каземі. Письменник створює велику кількість сімей: багатих і бідних, порядних і розбещених, але в статті звернено увагу на дві конкретні родини роману, які утворюють своєрідну паралель. Виокремлено дві головні героїні роману – Меїн та Ефет. Зазначено, що головною відмінністю родинних відносин в цих сім’ях є те, що в родині Ефет батьки визнали свою провину, чим повернули щастя доньки, й у фіналі роману вона залишилась щасливою, з коханим чоловіком, у той час, коли в родині Меїн відсутність поваги до дівчини призвела до великої трагедії, яка зламала не одне життя. The publication examines the conflict between parents and children on the example of family relations in the novel "Terrible Tehran" by M. M. Kazemi. The writer creates a large number of families: rich and poor, decent and corrupt, but the article draws attention to two specific families of the novel, which form a kind of parallel. The two main heroines of the novel are singled out - Mein and Efet. It is noted that the main difference between family relations in these families is that in the Efet family, the parents admitted their guilt, which returned their daughter's happiness, and in the finale of the novel she remained happy, with her beloved husband, at a time when in the Mein family the lack of respect for the girl led to a great tragedy that broke more than one life.
- ДокументКОНЦЕПТ СВОБОДИ ЖІНКИ ХІХ-ХХ СТ. У РОМАНІ Д. Г. ЛОУРЕНСА «ЗГУБЛЕНА ДІВЧИНА»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-06) Рогожа, А. О.Стаття присвячена актуалізації питання свободи та прав жінок у 19-20 століттях. На прикладі одного з другорядних жіночих персонажів роману "Згублена дівчина" відомого письменника-модерніста, творця нової літератури Девіда Герберта Лоуренса. Питання про свободу, безпеку та права жінок гостро постало на межі 19-20 століть, саме в той час, коли активно розвивався феміністичний рух - рух за захист прав жінок у суспільстві. Метою статті є дослідження одного з жіночих образів роману - Мадам з точки зору розкриття ставлення героїні до поняття свободи. Мадам є одним з найцікавіших персонажів, представлених у романі. Д. Г. Лоуренс зображує вільну та вольову жінку, що є незвичним для суспільства кінця 19 - початку 20 століття. Навіть ім'я героїні в тексті - "Мадам" - вказує на її піднесене становище не лише серед жінок, а й серед чоловіків. Героїня, незважаючи на свою незвичну зовнішність і вік, зображена письменницею як волелюбна жінка, незважаючи на закони суспільства, до якого вона належить. Вона дбає про свою свободу, безпеку та права, не дозволяючи нікому, навіть чоловікам, які її оточують, домінувати над собою. Навпаки, вона сама займає домінуючу позицію. The article is dedicated to the actualization of the issue of women`s freedom and rights in the 19th–20th centuries. It is a case study of one of the secondary female characters of the novel The Lost Girl by the famous modernist writer, the creator of New Literature – David Herbert Lawrence. The issue about women`s freedom, security and rights became acute at the eve of the 19th and 20th centuries, precisely at the moment when the feminist movement was actively developing – the movement for the defense of women`s rights in society. The purpose of the article is to study one of the female characters in the novel – Madame from the point of view of revealing the character as to the concept of freedom. Madame is one the most interesting characters presented in the novel. D. H. Lawrence portrays a free and strong-willed woman that is unusual for the society of the late 19th and early 20th. Even the name of the character in the text – “Madame” indicates her exalted position not only among women, but also among men. The character, despite her unusual appearance and age, is depicted by the writer as a freedom-loving woman, despite the laws of the society to which she belongs. She takes care of her freedom, safety and rights, not allowing anyone, not even the men around her, to dominate her. On the contrary, she occupies a dominant position herself.