Перегляд за Автор "Радіонова, H."
Зараз показано 1 - 1 з 1
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументОСВІТНЯ МОБІЛЬНІСТЬ ЯК КОМУНІКАЦІЯ: ГЛОКАЛЬНИЙ УКРАЇНСЬКИЙ ДОСВІД У ТЕМПОРАЛЬНИХ РАМКАХ МОДЕРНУ(Львівський національний університет імені Івана Франка, 2023) Радіонова, H.; Швидун, Л.Статтю присвячено проблемам освітньої мобільності, що останнім часом набуває свого всебічного вивчення, яке зумовлено перш за все глобалізаційними викликами в галузі освіти, що потребує певних коректив та узгодженості національних освітніх програм до загальноприйнятих освітніх стандартів. Розглянуто питання необхідності дослідження комунікативного потенціалу освітньої мобільності, особливо її ролі в міжкультурній комунікації, робиться акцент на розгляді освітньої мобільності у глокальних українських контекстах раннього і пізнього Модерну, програми освітньої мобільності здійснюваної в межах навчального плану Харківського університету, що в певному сенсі є дієвим інструментарієм пом’якшення культурного шоку та формування адекватного сприйняття викликів мультикультуралізму, у рамкових умовах якого констатувався соціальний світ Слобожанщини ХІХ століття. Здійснено ретроспективний аналіз досвіду освітньої мобільності, який не лише розширює уявлення щодо трансформації європейської ідеї в освітньому просторі Слобожанщини ХIХ століття, але й містить плідні імпульси для практичного здійснення та теоретичного осмислення ролі освітньої мобільності в сучасних соціокультурних контекстах. Досвід освітньої мобільності, набутий у минулих часах, має неоціненне значення для розуміння сучасних культурно-освітніх процесів в Україні та є дієвою програмою запобігання культурним патологіям сьогодення. Акцентовано увагу на необхідності поєднання глокалізацііних процесів із інформаційними і комунікаційними технологіями, що сприяє збільшенню масштабу інформації, яка розширює просторові, темпоральні горизонти комунікування, впливаючи на його характер, феномен «культурного шоку», процеси освітньої мобільності тощо. Фокус уваги зосереджено на феномені освітньої мобільності, її перспективах і викликах у сучасних українських реаліях повномасштабної війни, необхідності нового прочитання та розбудови нових мобільних векторів освіти, пошуку відповідей на запитання щодо розширення можливостей та зміни характеру, форм і видів освітньої мобільності в екстремальній ситуації. The article is devoted to the problems of educational mobility, which has recently been receiving a comprehensive study, which is caused primarily by globalization challenges in the field of education, which requires certain adjustments and alignment of national educational programs to generally accepted educational standards. The issue of the need to research the communicative potential of educational mobility, especially its role in intercultural communication, is considered, the emphasis is placed on considering educational mobility in the glocal Ukrainian contexts of early and late modern times, the educational mobility program implemented within the curriculum of Kharkiv University, which in a certain sense is an effective toolkit for alleviation of cultural shock and the formation of an adequate perception of the challenges of multiculturalism in the framework of which the social world of the Slobozhanshchyna of the 19th century was ascertained. A retrospective analysis of the experience of educational mobility was carried out, which not only expands the understanding of the transformation of the European idea in the educational space of Slobozhanshchyna of the 19th century, but also contains fruitful impulses for the practical implementation and theoretical understanding of the role of educational mobility in modern socio-cultural contexts. The experience of educational mobility acquired in the past is invaluable for understanding modern cultural and educational processes in Ukraine and is an effective program for preventing cultural pathologies today. Attention is focused on the need to combine globalization and glocalization processes with information and communication technologies, which contributes to increasing the scale of information, which expands the spatial and temporal horizons of communication, influencing its nature, the phenomenon of «culture shock», processes of educational mobility, etc. The focus of attention is on the phenomenon of educational mobility, its prospects and challenges in modern Ukrainian realities of full-scale war, the need for a new reading and development of new mobile vectors of education, the search for answers to questions about the possibilities and nature, forms and types of educational mobility in an extreme situation.