Перегляд за Автор "Радченя, І."
Зараз показано 1 - 1 з 1
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументЗБАГАЧЕННЯ СЛОВНИКА ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ФРАЗЕОЛОГІЗМАМИ НА ПОЗНАЧЕННЯ ПРИРОДИ(Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2024-12-30) Купіна, І.; Радченя, І.; Міщенко, О.В Україні сьогодні пріоритетними напрямами дошкільної освіти залишаються безпечність та збереження життя дітей. Спочатку COVID-19, наразі повномасштабна війна, змушена еміграція сімей із дітьми – усе це вплинуло на зазначену царину. Незважаючи на такі виклики часу, заклади дошкільної освіти продовжують працювати в надскладних умовах, організація освітнього процесу відбувається на високому рівні. У статті висвітлено основні аспекти роботи над збагаченням словника дітей старшого дошкільного віку, визначено актуальність, окреслено завдання. У науковій розвідці, з огляду на науково-методичну літературу й чинні документи, що регулюють організацію освітнього процесу в закладах дошкільної освіти, репрезентовано зміст понять і термінів «дошкільна освіта», «словник дитини», «фразеологія», маніфестовано систему занять, спрямованих на збагачення словника дітей старшого дошкільного віку засобами фразеологізмів на позначення природи, перевірено їхню ефективність, наголошено на важливості засобів фразеології для збагачення словника дітей старшого дошкільного віку та обґрунтовано доцільність розроблених занять.У дослідженні акцентовано увагу на вагоме значення методичної роботи, спрямованої на збагачення словника дітей, а також важливість використання образних виразів у їхньому психічному розвитку. Завдяки образним мовним одиницям, діти ознайомлюються з глибокими національними традиціями, культурними символами, явищами природи й красою української мови. Це сприяє розвитку їхньої уяви, оригінального мислення та самобутності. Так само наголошено, що мовлення вихователя відіграє ключову роль у цьому процесі, адже саме через нього дитина сприймає взірець. Тому вихователь має відповідально ставитися до своєї мовленнєвої культури, дотримуватися точності, чистоти та виразності, зазначене слугуватиме дітям прикладом, стимулюватиме різнобічне зростання й збагачуватиме словник. У розвідці зауважено, що ці аспекти свідчать про необхідність більш детальної розробки змісту роботи з фразеологізмами в програмах дошкільної освіти, зокрема щодо формування в дітей мовленнєвих умінь та навичок, які забезпечують вільне й доречне використання фразеологічного матеріалу. Today, in Ukraine, the safety and preservation of children’s lives remain the priority areas of preschool education. First, COVID-19, and now a full-scale war, forced emigration of families with children – all this has affected the indicated area. Despite such challenging times, preschool educational institutions continue to work in extremely difficult conditions, the organization of the educational process is at a high level. The article highlights the main aspects of work on enriching the vocabulary of older preschool children, determines the relevance, and outlines the tasks. In the scientific investigation, taking into account the scientific and methodological literature and current documents regulating the organization of the educational process in preschool educational institu tions, the content of the concepts and terms «preschool education», «children’s dictionary», «phraseology» is represented. A system of classes aimed at enriching the vocabulary of children of senior preschool age with the help of phraseological units to denote nature is manifested, their effectiveness is checked, the importance of phraseological units for enriching the vocabulary of children of senior preschool age is emphasized and the expediency of the developed classes is substantiated. The study focuses on the significant importance of methodological work aimed at enriching the vocabulary of children, as well as the importance of using figurative expressions in their mental development. Thanks to figurative language units, children become acquainted with deep national traditions, cultural symbols, natural phenomena and the beauty of the Ukrainian language. This contributes to the development of their imagination, original thinking and identity. It is also emphasized that the teacher’s speech plays a key role in this process, because it is through the teacher the child perceives the model. Therefore, the teacher must be responsible for their speech culture, adhere to accuracy, purity and expressiveness, which will serve as an example for children, stimulate all-round growth and enrich the vocabulary.