Перегляд за Автор "Петрюк, О. В."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЙ СТУДЕНТІВ ДО ЗАНЯТЬ ФІЗИЧНИМ ВИХОВАННЯМ(Health, sport, rehabilitation, 2015-12-23) Петрюк, О. В.; Горбань, І. Ю.; Клокова, С. Ю.Розглянуті деякі аспекти формування мотивацій у студентів педагогічних спеціальностей щодо занять фізичним вихованням і спортом в секційних групах у вищих навчальних закладах. Встановлено, що така діяльність повинна мати відчутний результат, бути оціненою та нести задоволення. Рассмотрены некоторые аспекты формирования мотиваций у студентов педагогических специальностей по занятиям физическим воспитанием и спортом в секционных группах в высших учебных заведениях. Установлено, что такая деятельность должна иметь ощутимый результат, быть оценённой и нести удовольствие.
- ДокументВплив застосування нетрадиційних засобів розминки на психофізіологічний стан кваліфікованих фехтувальників(Health, sport, rehabilitation, 2018) Петрюк, О. В.; Мірошниченко, В. І.; Касьяненко, Н. І.У данній статті автор проаналізував ефективність використання розминочних вправ, масажу та переносної бані для поліпшення психофізіологічного стану кваліфікованих фехтувальників. В данной статье автор проанализировал эффективность использования разминочных упражнений, массажа и переносной бане для улучшения психофизиологического состояния квалифицированных фехтовальщиков. In this article, the author analyzed the effectiveness of using warm-up exercises, massage and portable bath to improve the psychophysiological state of skilled swordsmans.
- ДокументСформованість рівня культури здоров’я у студентів 3 курсу ВПНЗ(Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка, 2017-08-22) Петрюк, О. В.; Іванов, О. В.; Донець, І. О.Мета дослідження: визначення рівня готовності студентів педагогічного вузу до просвітницької роботи у сфері культури здоров’я. Основні завдання: провести аналіз літератури; дослідити рівень культури здоров’я студентів. Дослідження проводилося зі студентами 3 курсу, в кількості 207 студентів. Результати анкетування показали, що у студентів нечітко сформована культура здоров’я. На це вказують не дотримання студентами ЗСЖ, малоактивний спосіб життя та неготовність змінювати свої звички в сторону ЗСЖ та бережливого ставлення до природи. Висновки. Рівень культури здоров’я у сучасного студента педагогічного ВНЗ надто низькій. Встановлено, що лише 2.8% студентів мають чітке уявлення про стратегію виховання культури здоров’я у дітей та лише 11.9% готові власним прикладом прищеплювати їм здоровий спосіб життя. Цель исследования: определение уровня готовности студентов педагогического вуза к просветительской работе в сфере культуры здоровья. Основные задачи: провести анализ литературы; исследовать уровень культуры здоровья студентов. Исследование проводилось со студентами 3 курса, в количестве 207 студентов. Результаты анкетирования показали, что у студентов нечетко сформирована культура здоровья. На это указывают не соблюдение студентами ЗОЖ, малоактивный образ жизни и неготовность менять свои привычки в сторону ЗОЖ и бережного отношения к природе. Выводы. Уровень культуры здоровья у современного студента педагогического вуза слишком низкий. Установлено, что только 2.8% студентов имеют четкое представление о стратегии воспитания культуры здоровья у детей и только 11.9% готовы собственным примером прививать им здоровый образ жизни. The purpose of our research is to determine the level of readiness of the pedagogical university`s students to educational work in the field of culture of health. The main tasks are: to conduct an analysis of scientific literature; to find out the level of students’ health culture; to identify patterns between the level of students` knowledge and their readiness to educate in the field of health culture. The next methods of the research were chosen for solving these tasks: theoretical analysis and generalization of literary sources, questionnaires, pedagogical conversations and mathematical processing of the research results. The research was conducted on the basis of the Kharkiv National Pedagogical University named after G.S. Skovoroda with students of the 3rd courses of humanitarian faculties, in account of 207 students. The questionnaire had 15 questions to determine the level of health culture at a modern student. The questions in the questionnaire were conventionally divided into three blocks: the question of the level of personal attitude to the healthy lifestyle (HL) and its following, the attitude to physical activity and the level of responsibility towards the environment. Answers were evaluated on a five-point scale. Results. The results of the analysis of the questionnaire information allowed us to state that the students’ culture of health isn’t formed well. This is indicated by very low rates of responses of the formation of their own HL criteria, a large number of students with bad habits, low level of self physical activity, and students’ unreadiness to change their habits to HL and to careful attitude towards environment. Although the majority of respondents think that it is necessary. All these indicators show us a low level of understanding the need of HL of modern youth. Conclusions. The research allows us to state that the level of health culture in a modern student of a pedagogical institution is too low. This is what highlights the results of the questionnaire. Among respondents, the high percentage was made by those who have bad habits, and very low percentage of those who have their own criteria of healthy lifestyle. Also, although most students answered that physical activity is useful for the growing up a healthy young generation, they do not consider it necessary to broadcast it in relation to themselves. It was found that only 2.8% of students have a clear idea of the strategy of upbringing children’s health culture and only 11.9% are ready to instill a healthy lifestyle with their own example.