Перегляд за Автор "Оселедченко, М. Л."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументОсобливості корекційно-розвиткової роботи спрямованої на формування часово-просторових уявлень у дітей старшого дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Оселедченко, М. Л.У статті розглянуто часово-просторові уявлення як когнітивний процес, який описує здатність особистості сприймати, аналізувати та інтерпретувати відносини між часом та простором в навколишній дійсності. Зазначено, що метою корекційно-розвиткової роботи спрямованої на формування часово-просторових уявлень у дітей старшого дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями є формування та розвиток сприйняття та розуміння відносин між часом та простором, розвиток когнітивних, мовленнєвих та соціальних навичок у процесі активної взаємодії з навколишнім світом, що розкриває потенційні можливості дитини та сприяє формуванню необхідних побутових та навчальних навичок. The article examines time-space representations as a cognitive process that describes an individual's ability to perceive, analyze, and interpret relationships between time and space in the surrounding reality. It is noted that the purpose of corrective and developmental work aimed at forming time-spatial concepts in older preschool children with intellectual disabilities is the formation and development of perception and understanding of the relationship between time and space, the development of cognitive, speech and social skills in the process of active interaction with the surrounding world , which reveals the child's potential and contributes to the formation of the necessary household and educational skills.
- ДокументФормування часово просторових уявлень у дітей з інтелектуальними порушеннями старшого дошкільного віку(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Оселедченко, М. Л.У кваліфікаційній роботі здійснено теоретико-методологічний аналіз психолого-педагогічних засад формування та розвитку часово-просторових уявлень у дітей старшого дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями. Проведено феноменологізацію та дефінітивну характеристику основних понять досліджуваного питання: «інтелектуальні порушення», «часово-просторові уявлення». Визначено компоненти, критеріально-показникову базу оцінки та рівні сформованості уявлень про час і простір у дітей старшого дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями. Розроблено та експериментально перевірено корекційну методику формування та розвитку часово-просторових уявлень у дітей з інтелектуальними порушеннями старшого дошкільного віку. In the qualification work, a theoretical and methodological analysis of the psychological and pedagogical foundations of the formation and development of timespatial concepts in older preschool children with intellectual disabilities was carried out. The phenomenology and definitive characterization of the main concepts of the researched question: "intellectual disorders", "time-space representations" were carried out. The components, criteria-indicator basis of assessment and levels of formation of ideas about time and space in older preschool children with intellectual disabilities were determined. The corrective and developmental methodology for the formation and development of time-spatial representations in children with intellectual disabilities of older preschool age was developed and experimentally verified.