Перегляд за Автор "Новікова, К."
Зараз показано 1 - 1 з 1
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументПІДГОТОВКА ДО НАПИСАННЯ ШКІЛЬНОГО ЕСЕЮ: МЕТОДИЧНИЙ АСПЕКТ ФОРМУВАННЯ МОВНОСТИЛІСТИЧНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Полозова, О. О.; Новікова, К.У публікації досліджено мовностилістичні компетентності в системі навчання мови. У наявних програмах з української мови формуванню мовностилістичних компетентностей учнів відводиться ключова роль. Важливими умовами розвитку мовностилістичних компетентностей учнів є їхні вміння й навички створювати власні висловлення різних стилів, типів і жанрів мовлення. Особливу увагу приділено творам у жанрі есею, оскільки він як вид творчої роботи більшою мірою, ніж звичайне твір, розкриває індивідуальні мисленнєво-мовленнєві особливості учнів. Написання твору в жанрі есею не лише сприяє розвитку мовностилістичних компетентностей, а й допомагає у вдосконаленні загального рівня мовленнєвої культури та виразного мовлення. Цей жанр є універсальною формою висловлення думок, спрямованою на вибір значущих тем школярами, що формує ключові аспекти їхньої особистості. Послідовне та поетапне навчання написання есею розвиває компетентності учнів, пов’язані з готовністю до самопрезентації в різних життєвих ситуаціях, активізує та збагачує їхні комунікативно-творчі навички. The publication examines linguistic and stylistic competences in the language teaching system. In the existing Ukrainian language programs, the formation of students' linguistic and stylistic competences plays a key role. Important conditions for the development of students' linguistic and stylistic competences are their skills and abilities to create their own expressions of different styles, types and genres of speech. Special attention is paid to works in the essay genre, since it, as a type of creative work, reveals the individual thinking and speech characteristics of students to a greater extent than a regular essay. Writing a work in the essay genre not only contributes to the development of linguistic and stylistic competences, but also helps in improving the general level of speech culture and expressive speech. This genre is a universal form of expression of opinions aimed at choosing meaningful topics by schoolchildren, which forms key aspects of their personality. Consistent and step-by-step essay writing training develops students' competencies related to self-presentation readiness in various life situations, activates and enriches their communicative and creative skills.