Перегляд за Автор "Надьон, В. П."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументПсихологічні особливості учнів початкової школи(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-10-26) Надьон, В. П.В статті розглянуто психологічні особливості учнів початкової школи. Для дітей даного віку характерними є недостатність аналізу сприйняття та диференціації об'єктів. Це пов'язано з тим, що спостереження все ще продовжує свій розвиток. В період навчання в молодших класах діти здатні до проведення самостійного планування, сприйняття і свідомого виконання запланованого, що надає можливість знаходити саме головне. Саме в даний період та при допомозі вчителя формується довільність спостереження при розв'язанні задач. В статье рассмотрены психологические особенности учеников начальной школы. Для детей данного возраста характерны недостаточность анализа восприятия и дифференциации объектов. Это связано с тем, что наблюдение все еще продолжает свое развитие. В период обучения в младших классах дети способны к проведению самостоятельного планирования, восприятия и сознательного выполнения запланированного, что дает возможность находить самое главное. Именно в этот период и при помощи учителя формируется произвольность наблюдения при решении задач. The article deals with the psychological peculiarities of primary school pupils. Children of this age are characterised by a lack of analysis of perception and differentiation of objects. This is due to the fact that observation is still developing. In the period of learning in the early grades, children are capable of independent planning, perception and conscious execution of planned, which makes it possible to find the most important things. It is during this period, and with the help of the teacher, that the arbitrary nature of observation in problem solving is formed.
- ДокументСтратегії конкуренції та саморегуляції молодших школярів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Надьон, В. П.; Скрипнік, Н. Г.Актуальність дослідження: Проблема вивчення сенситивного періоду для розвитку конкурентності особистості є відкритою у сучасній психології, хоча деякі дослідження свідчать про те, що вже у старшому дошкільному віці у дітей формуються стратегії конкуренції. Вивчення ролі домінуючих стратегій конкуренції у становленні довільності поведінки, зокрема у саморегуляції, молодших школярів є нагальною потребою сучасної психології. Мета дослідження: визначити зв'язок між факторами конкурентності та губристичної мотивації із саморегуляцією поведінки у молодшому шкільному віці. Методи і вибірка: У дослідницьку вибірку увійшло 204 досліджуваних, рівномірно представлених за статтю – учнів 3-4 класів. Крім того, до емпіричного дослідження були залучені 7 класних керівників. У дослідженні було використано опитувальник «Стратегії конкуренції», проєктивну методику «Казкове царство», методику «Стиль саморегуляції поведінки дітей – ССПД М2» В.І. Моросанової, методику діагностики планомірності діяльності К. Фоменко. Результати: Визначено типологічній особливості конкурентності молодших школярів. Показано плив стратегій конкуренції та губристичної мотивації на саморегуляцію поведінки молодших школярів. Висновки: У результаті кластерного аналізу стратегій конкуренції молодших школярів було виявлено п’ять типів конкурентності – низьку, з однокласниками, внутрішню, помірну та помірну з однокласниками. Показано, що внутрішня конкурентність прередбачає вищі показники здатності до моделювання та гнучкості у саморегуляції поведінки. Співвідношення типу губристичної мотивації та типів конкурентності позначаються на показниках планомірності поведінки, оцінки її результатів та відповідальності молодших школярів. The relevance of the study: the problem of studying the sensitive period for the development of competitiveness of personality is open in modern psychology, although some studies indicate that competitiveness is forming in older preschool age. Studying the role of dominant competition strategies in arbitrary behavior, in particular in self -regulation, younger schoolchildren are an urgent need for modern psychology. Aim of the study: to determine the relationship between the factors of competitiveness and the hubristic motivation with self-regulation of behavior in younger school age. Methods and research sample: 204 of the subjects, evenly presented by article-students of 3-4 grades, were included in the research sample. In addition, 7 class tutors were involved in the empirical study. The study used a questionnaire "Strategies of Competition", a projective technique "Fairytale Kingdom", the method "The style of self -regulation of the behavior of children - SSPD M2" V, Morosanova, the method of research of the planning of K. Fomenko. Results: The typological feature of the competitiveness of younger students is determined. The strategies of competition and hubristic motivation for self-regulation of the behavior of younger students are shown. Conclusions: As a result of cluster analysis of strategies for the competition of younger students, five types of competitiveness were revealed - low, with classmates, internal, moderate and moderate with classmates. It is shown that the internal competitiveness of the higher performance of modeling and flexibility in self -regulation of behavior. The ratio of the type of hubristic motivation and types of competitiveness influences on the indicators of the systematic behavior, assessment of its results and responsibility of younger students.