Перегляд за Автор "Марченко, В. В."
Зараз показано 1 - 10 з 10
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументМетодичні рекомендації до практичних занять та самостійної роботи з навчальної дисципліни «Проблеми взаємодії міжнародних правових систем з правовою системою України»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025) Марченко, В. В.Методичні рекомендації для практичних занять та самостійної роботи розроблені для того, щоб озброїти студентів інструментами та стратегіями, необхідними для аналізу та критичної оцінки багатогранних відносин між правовою системою України та різними міжнародними правовими системами. Вони наголошують на теоретичних основах, практичних наслідках і проблемах, які виникають під час гармонізації та адаптації національного права до міжнародних норм. Займаючись цими питаннями, студенти отримають глибше розуміння ролі міжнародного права у формуванні правового розвитку України та сприянні дотриманню нею міжнародних зобов’язань. Дотримуючись цих методичних рекомендацій, студенти отримають міцне розуміння теоретичних, практичних і нормативних аспектів взаємодії між міжнародними правовими системами та правовою системою України. Вони матимуть можливість критично аналізувати та робити внесок у розвиток правового ландшафту України у все більш глобалізованому світі. Methodological recommendations for practical classes and independent work are designed to equip students with the tools and strategies necessary for the analysis and critical assessment of the multifaceted relations between the legal system of Ukraine and various international legal systems. They emphasize the theoretical foundations, practical consequences and problems that arise during the harmonization and adaptation of national law to international norms. By addressing these issues, students will gain a deeper understanding of the role of international law in shaping the legal development of Ukraine and promoting its compliance with international obligations. By following these methodological recommendations, students will gain a solid understanding of the theoretical, practical, and normative aspects of the interaction between international legal systems and the legal system of Ukraine. They will be able to critically analyze and contribute to the development of the legal landscape of Ukraine in an increasingly globalized world.
- ДокументМетодичні рекомендації до семінарських занять та самостійної роботи з навчальної дисципліни «Державне право зарубіжних країн»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025) Марченко, В. В.Методичні рекомендації до семінарських занять та самостійної роботи мають на меті спрямувати студентів через систематичне вивчення державного права зарубіжних країн, сприяючи всебічному та тонкому розумінню порівняльно-правового аналізу. Рекомендації наголошують на критичному погляді на взаємодію з основоположними принципами, структурами та функціями конституційних систем у різних державах, а також підкреслюють історичні, культурні та політичні фактори, які їх формують. Завдяки систематичному вивченню державного права зарубіжних країн студенти не тільки покращують свою юридичну кмітливість, але й розвивають аналітичні та міжкультурні навички, необхідні для орієнтування в складнощах глобалізованого правового середовища. Методичні рекомендації до семінарських занять та самостійної роботи розроблено для того, щоб підтримати студентів у засвоєнні цієї важливої дисципліни, дозволяючи їм стати поінформованими та вдумливими учасниками розвитку конституційно-правових і політичних систем як на національному, так і на міжнародному рівнях. Methodological recommendations for seminar classes and independent work are intended to guide students through the systematic study of the public law of foreign countries, contributing to a comprehensive and subtle understanding of comparative legal analysis. The recommendations emphasize a critical view of the interaction with the fundamental principles, structures and functions of constitutional systems in different states, and also emphasize the historical, cultural and political factors that shape them. Through the systematic study of the public law of foreign countries, students not only improve their legal acumen, but also develop the analytical and intercultural skills necessary to navigate the complexities of the globalized legal environment. Methodological recommendations for seminar classes and independent work are designed to support students in mastering this important discipline, allowing them to become informed and thoughtful participants in the development of constitutional, legal and political systems at both the national and international levels.
- ДокументМетодичні рекомендації до семінарських занять та самостійної роботи з навчальної дисципліни «Міжнародне публічне право»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025) Марченко, В. В.Методичні рекомендації мають на меті надати студентам комплексну основу для засвоєння основних принципів, концепцій і застосувань міжнародного публічного права. Рекомендації розроблені, щоб допомогти студентам через складну мережу договорів, звичаєвого міжнародного права, загальних принципів права та судових рішень, які становлять основу дисципліни. Крім того, вони підкреслюють критичну взаємодію з сучасними проблемами та заохочують студентів розвивати аналітичні та практичні навички, необхідні для орієнтування в складнощах галузі. Вивчення міжнародного публічного права набуває особливого значення. У світі, який позначений взаємозалежністю та спільними викликами, вивчення міжнародного публічного права є не просто академічним заняттям, а життєво важливим інструментом для сприяння міжнародній співпраці, сприяння справедливості та підтримки глобального миру та безпеки. Опановуючи принципи цієї дисципліни, студенти стають готовими робити внесок у розробку та дотримання міжнародних норм і виступати за справедливі рішення глобальних проблем. The methodological recommendations aim to provide students with a comprehensive framework for mastering the basic principles, concepts and applications of public international law. The recommendations are designed to help students through the complex network of treaties, customary international law, general principles of law and judicial decisions that form the basis of the discipline. In addition, they emphasize critical engagement with contemporary issues and encourage students to develop the analytical and practical skills necessary to navigate the complexities of the field. The study of public international law is of particular importance. In a world marked by interdependence and shared challenges, the study of public international law is not simply an academic pursuit, but a vital tool for fostering international cooperation, promoting justice, and maintaining global peace and security. By mastering the principles of this discipline, students become prepared to contribute to the development and observance of international norms and to advocate for just solutions to global problems.
- ДокументМеханізм впровадження електронного урядування в органах виконавчої влади(Ужгородський національний університет ; Всеукраїнська громадська організація "Майбутнє країни", 2016-03) Марченко, В. В.У статті проаналізовано та узагальнено теоретико-правові підходи до розуміння сутності «механізму державного управління», «адміністративно-правового механізму». Запропоновано авторське визначення поняття «механізму впровадження електронного врядування в органах виконавчої влади». Досліджено етапи і структуру механізму впровадження електронного урядування в органах виконавчої влади в Україні. В статье проанализированы и обобщены теоретико-правовые подходы к пониманию сущности «механизма государственного управления», «административно-правового механизма». Предложено авторское определение понятия «механизма внедрения электронного управления в органах исполнительной власти». Исследованы этапы и структура механизма внедрения электронного управления в органах исполнительной власти в Украине. The article analyzed and summarized the theoretical and legal approaches to under-standing the essence of “mechanism of public management”, “administrative and legal mechanism”. The author’s definition of “the implementation mechanism of e-governance in the executive branch” was proposed. The stages and structure of the implementation mechanism of e-governance in the executive power in Ukraine were investigated.
- ДокументМиротворчі операції ООН України: історія і сучасність(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-07-15) Марченко, В. В.Висвітлено історію розвитку миротворчої діяльності ООН та участі в ній українських миротворців. Звернено увагу на виникнення понять та термінів щодо цієї діяльності. Наголошено на необхідності розробки The speech is devoted to the history of the development of UN peacekeeping activity and to the participation of Ukrainian peacekeepers in it as well. The attention to the emergence of concepts and terms related to this activity is drawn. The necessity of development of consistent state measures to ensure the effectiveness of international military cooperation is emphasized.послідовних державних заходів із забезпечення ефективності міжнародного військового співробітництва.
- ДокументМІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ В УМОВАХ ВПРОВАДЖЕННЯ ЕЛЕКТРОННОГО УРЯДУВАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Домбровська, А. В.; Марченко, В. В.У статті проаналізовано основні функції Міністерства оборони України як центрального органу виконавчої влади. Досліджено проблему реформування системи державного управління, зокрема сектора оборони України. Метою статті є вирішення проблеми впровадження електронного урядування в управлінську систему Міністерства оборони України як ключового напряму реформування сектора оборони України. Серед заходів реформування системи державного управління визначено децентралізацію функцій держави та бюджетних ресурсів, відкритість, прозорість та підзвітність державних органів, а також впровадження електронного урядування – форми організації державного управління, яка сприяє підвищенню ефективності, відкритості та прозорості діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування з використанням інформаційно-телекомунікаційних технологій для формування нового типу держави, орієнтованої на задоволення потреб громадян. Запропоновано впровадження електронного урядування в сферу електронних систем обліку матеріально-технічних ресурсів Збройних сил України, створення електронного реєстру військовозобов’язаних, електронного документообігу. В статье проанализированы основные функции Министерства обороны Украины как центрального органа исполнительной власти. Исследована проблема реформирования системы государственного управления, в частности сектора обороны Украины. Целью статьи является решение проблемы внедрения электронного правительства в управленческую систему Министерства обороны Украины как ключевого направления реформирования сектора обороны Украины. Среди мер по реформированию системы государственного управления обозначены децентрализация функций государства и бюджетных ресурсов, открытость, прозрачность и подотчетность государственных органов, а также внедрение электронного правительства – формы организации государственного управления, способствующего повышению эффективности, открытости и прозрачности деятельности органов государственной власти и органов местного самоуправления с использованием информационно-телекоммуникационных технологий для формирования нового типа государства, ориентированного на удовлетворение потребностей граждан. Предложено внедрение электронного правительства в сферу электронных систем учета материально-технических ресурсов Вооруженных сил Украины, создание электронного реестра военнообязанных, электронного документооборота. The article analyzes the main functions of the Ministry of Defense of Ukraine as a central executive body. The problem of reforming the public administration system, in particular the defense sector of Ukraine, has been investigated. The purpose of the article is to solve the problem of introducing e-government in the management system of the Ministry of Defense of Ukraine as a key area of reforming the defense sector of Ukraine. Among the measures to reform the public administration system there are the decentralization of state functions and budgetary resources, openness, transparency and accountability of state bodies, as well as the introduction of e-government, a form of public administration organization that contributes to increasing the efficiency, openness and transparency of the activities of public authorities and local self-government bodies. The use of information and telecommunication technologies to form a new type of state focused on meeting the needs of citizens. The introduction of electronic government in the field of electronic systems of accounting for material and technical resources of the Armed Forces of Ukraine, the creation of an electronic register of persons liable for military service, electronic document circulation is proposed.
- ДокументПОНЯТТЯ ОБ’ЄКТА І ПРЕДМЕТА ЕЛЕКТРОННОГО УРЯДУВАННЯ В ОРГАНАХ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ УКРАЇНИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017-09-04) Марченко, В. В.У статті проаналізовані та узагальнені теоретико-правові підходи до визначення сутності понять «об’єкт» і «предмет», у результаті чого були запропоновані авторські визначення об’єкта і предмета електронного урядування в органах виконавчої влади. В статье проанализированы и обобщены теоретико-правовые подходы к определению сущности понятий «объект» и «предмет», в результате чего были предложены авторские определения объекта и предмета электронного управления в органах исполнительной власти. The concept of object and subject of e-governance in executive authority. The paper analyzed and summarized the different theoretical and legal approaches to defining the essence of the concepts of «object» and «subject». Thus the author'sdefinitions of the object and the subject of e-governance in the executive branch were proposed.
- ДокументФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Марченко, В. В.Дана магістерська робота присвячена актуальній проблемі формування екологічної компетентності молодших школярів в освітньому процесі Нової української школи. Екологічна компетентність є важливою складовою загальної компетентності сучасної людини, яка дозволяє їй відповідально ставитися до природного середовища та приймати раціональні рішення щодо його збереження. Основна увага у дослідженні приділена аналізу теоретичних основ екологічної поведінки, визначенню детермінант формування екологічної свідомості та розробці педагогічних умов, необхідних для ефективного виховання екологічної відповідальності в учнів. У роботі проведено теоретичний аналіз наукових джерел щодо проблеми формування екологічної компетентності, який дозволив визначити основні компоненти екологічної поведінки — когнітивний, практичний та ціннісний. Важливе місце займає розгляд впливу соціокультурних факторів та педагогічних умов на розвиток екологічної компетентності в початковій школі. Розроблена методика включала інтерактивні методи навчання, проектну діяльність, практичні заняття на природі, що сприяли підвищенню рівня екологічної свідомості учнів. Проведений педагогічний експеримент у КЗ «Харківський ліцей № 93 Харківської міської ради» підтвердив ефективність запропонованих підходів. Результати дослідження показали суттєві покращення в експериментальній групі порівняно з контрольною за всіма компонентами екологічної компетентності — знаннями, навичками та ставленням до екологічних проблем. Робота є важливим внеском у розвиток екологічної освіти в умовах реформування освітнього процесу в Україні, зокрема в контексті реалізації принципів Нової української школи. Запропоновані педагогічні підходи можуть бути успішно впроваджені в освітню практику для формування у молодших школярів екологічно відповідальної поведінки, що є необхідним для вирішення сучасних екологічних викликів. This master's thesis is devoted to the pressing issue of developing ecological competence in primary school students within the educational process of the New Ukrainian School. Ecological competence is a crucial component of a modern individual's general competence, enabling responsible attitudes toward the environment and making informed decisions about its preservation. The study focuses on analyzing the theoretical foundations of ecological behavior, identifying determinants of ecological awareness formation, and developing pedagogical conditions necessary for fostering environmental responsibility in students. The work provides a theoretical analysis of scientific sources on the issue of developing ecological competence, which helped identify the main components of ecological behavior—cognitive, practical, and value-based. Particular attention is paid to the influence of sociocultural factors and pedagogical conditions on the development of ecological competence in primary school. The developed methodology included interactive teaching methods, project-based learning, and practical nature-based lessons that contributed to enhancing students' ecological awareness. The pedagogical experiment conducted at the Kharkiv Lyceum № 93 confirmed the effectiveness of the proposed approaches. The results demonstrated significant improvements in the experimental group compared to the control group in all components of ecological competence—knowledge, skills, and attitudes toward environmental issues. This research is a valuable contribution to the development of environmental education in the context of educational reform in Ukraine, particularly in the framework of the New Ukrainian School. The proposed pedagogical approaches can be successfully implemented in educational practice to foster environmentally responsible behavior in primary school students, which is essential for addressing contemporary environmental challenges.
- ДокументФормування професійної компетентності майбутніх правознавців(Бара́нів-Сандоми́рський, Польща, 2018) Марченко, В. В.Обгрунтовано формування професійної компетентності майбутніх правознавців. Професійна компетентність майбутніх правознавців, яка визначається як комплексна характеристика фахівця, що виявляється в конкретній професійній діяльності та включає знання, уміння, навички, здібності, досвід, мотивацію і особистісні властивості, формується в ході: засвоєння студентами матеріалу фахових навчальних дисциплін; забезпечення засвоєння національних та міжнародних нормативно-правових актів ; організації позааудиторної роботи правничого спрямування ; участі у діяльності органів студентського самоврядування та ін. Обосновано формирование профессиональной компетентности будущих правоведов. Профессиональная компетентность будущих правоведов, которая определяется как комплексная характеристика специалиста, оказывается в конкретной профессиональной деятельности и включает знания, умения, навыки, способности, опыт, мотивацию и личностные свойства, формируется в ходе: усвоение студентами материала профессиональных учебных дисциплин; обеспечение усвоения национальных и международных нормативно-правовых актов; организации внеаудиторной работы юридического направления; участия в деятельности органов студенческого самоуправления и др. The formation of professional competence of future lawyers is grounded. Professional competence of future lawyers, which is defined as a complex characteristic of a specialist, turns out to be in a specific professional activity and includes knowledge, skills, abilities, abilities, experience, motivation and personality traits, is formed in the course of: students' mastering of material from professional academic disciplines; ensuring the assimilation of national and international legal acts; organization of extracurricular work of the legal direction; participation in the activities of student government, etc.
- ДокументЩОДО ПРОБЛЕМ СПІВВІДНОШЕННЯ МІЖНАРОДНОГО ПУБЛІЧНОГО ТА МІЖНАРОДНОГО ПРИВАТНОГО ПРАВА(Wydawnictwo: MANS w Łomży, H. S. Skovoroda KhNPU, 2024-03-29) Марченко, В. В.; Шевченко, Л. А.У публікації досліджено питання співвідношення міжнародного публічного права з міжнародним приватним правом, які потребують особливої уваги правознавців, оскільки невирішені питання в цьому напрямі можуть породжувати різноманітні виклики та проблеми, оскільки існують відмінності в сферах застосування цих галузей права, механізмах забезпечення виконання та підходах до вирішення правових питань. Вирішення цих проблем потребує мультидисциплінарного підходу за участю вчених-юристів, політиків, міжнародних організацій, інших фахівців для розробки узгоджених і ефективних рішень, які сприяють правовій визначеності, міжнародній співпраці та захищають права та інтереси фізичних і юридичних осіб у глобальному правовому просторі. The publication examines the issue of the relationship between public international law and international private law, which require the special attention of legal scholars, since unresolved issues in this direction can give rise to various challenges and problems, since there are differences in the areas of application of these branches of law, enforcement mechanisms and approaches to solving legal issues. questions Solving these problems requires a multidisciplinary approach with the participation of legal scholars, politicians, international organizations, and other specialists to develop coherent and effective solutions that promote legal certainty, international cooperation, and protect the rights and interests of individuals and legal entities in the global legal space.