Перегляд за Автор "Магаррамлі, Е. В."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументСИСТЕМАТИЗАЦІЯ ПРИНЦИПІВ НАДАННЯ БЕЗОПЛАТНОЇ ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ В УКРАЇНІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Магаррамлі, Е. В.Автором запропоновано два підходи щодо систематизації принципів надання правової допомоги. Перший підхід будується на підставі нормативно закріплених засад, котрі переважно відображають державну політику в даній сфері. Другий підхід уособлює широку систему надання безоплатної правової допомоги, котра складається з наступних елементів: 1) загальноправові (конституційні) принципи; 2) галузеві принципи; 3) принципи державної політики у сфері надання безоплатної правової допомоги; 4) суб‘єктивні принципи; 5) міжнародні принципи та стандарти надання правової допомоги. The author proposes two approaches to systematizing the principles of legal assistance. The first approach is based on regulatory frameworks reflecting government policy in this area. The second approach represents a broad system of providing free legal aid, which consists of the following elements: 1) general legal (constitutional) principles, 2) industry principles, 3) principles of state policy in the field of providing free legal aid; 4) subjective principles; 5) international principles and standards of legal assistance.
- ДокументСуб’єкти надання безоплатної первинної правової допомоги: система та їх характеристика(Дніпропетровський гуманітарний університет; Всеукраїнський фонд юридичної науки академіка права В. В. Сташиса; Національна академія внутрішніх справ, 2020) Магаррамлі, Е. В.Автором обґрунтовано прикладне значення окреслення системи суб’єктів надання безоплатної первинної правової допомоги, яке полягає в тому, що така систематизація дасть змогу сформувати їх вичерпний перелік, з’ясувати компетенцію, встановити зв’язки між суб’єктами в середині системи та поза її межами, визначити місце і роль кожного із суб’єктів у сфері надання безоплатної правової допомоги. Зауважено, що систему надання безоплатної первинної правової допомоги становлять лише ті суб’єкти, що безпосередньо надають первинну та вторинну безоплатну правову допомогу, а не створюють відповідні умови. Визначено систему суб’єктів з надання безоплатної первинної правової допомоги, котра складається з конкретних органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб, до яких запропоновано віднести: 1) громадські приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги (утворені при Головних територіальних управліннях юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, а також інших центральних та місцевих органах виконавчої влади); 2) територіальні громади; сільські, селищні, міські ради та виконавчі органи (юридичні департаменти чи відділи); старости; районні, районні в містах та обласні ради та інші органи самоорганізації населення; 3) спеціалізовані установи з надання безоплатної правової допомоги; 4) юридичних осіб приватного права (непідприємницькі товариства, установи, приватні підприємства та підприємства колективної власності, їх відокремлені підрозділі, зокрема філії та представництва); 5) регіональні та місцеві центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги; 6) дистанційні консультаційні пункти доступу до безоплатної правової допомоги; 7) мобільні консультаційні пункти доступу до безоплатної правової допомоги; 8) фізичних осіб. Автором обоснованно прикладное значение определения системы субъектов предоставления бесплатной первичной правовой помощи, которое заключается в том, что такая систематизация позволит сформировать их исчерпывающий перечень, выяснить компетенцию, установить связи между субъектами внутри системы и за ее пределами , определить место и роль каждого из субъектов в сфере предоставления бесплатной правовой помощи. Замечено, что система предоставления бесплатной первичной правовой помощи составляют только те субъекты, непосредственно оказывающих первичную и вторичную юридическую помощь, а не создают соответствующие условия. Определена система субъектов по предоставлению бесплатной первичной правовой помощи, которая состоит из конкретных органов государственной власти, органов местного самоуправления, юридических и физических лиц, к которым предложено отнести: 1) общественные приемные по предоставлению бесплатной первичной правовой помощи (образованные при Главных территориальных управлениях юстиции Министерства юстиции Украины в Автономной Республике Крым, в областях, городах Киеве и Севастополе, а также других центральных и местных органах исполнительной власти); 2) территориальные общины; сельские, поселковые, городские советы и исполнительные органы (юридические департаменты или отделы) старосты; районные, районные в городах и областные советы и другие органы самоорганизации населения; 3) специализированные учреждения по оказанию бесплатной правовой помощи; 4) юридических лиц частного права (непредпринимательские общества, учреждения, частные предприятия и предприятия коллективной собственности, их обособленные подразделения, в частности филиалы и представительства) 5) региональные и местные центры по предоставлению бесплатной вторичной правовой помощи; 6) дистанционные консультационные пункты доступа к бесплатной правовой помощи; 7) мобильные консультационные пункты доступа к бесплатной правовой помощи; 8) физических лиц. The author substantiates the applied value of the system of entities providing free primary legal aid, namely, that such systematization will allow them to form an exhaustive list, clarify competencies, establish links between entities within the system and beyond, determine the place and role of each of the entities in the provision of free legal help. It is noted that the system of providing free primary legal assistance is only those entities that directly provide primary and secondary legal assistance, and do not create the appropriate conditions. A system of subjects for the provision of free primary legal aid has been defined, which consists of specific government bodies, local self-government bodies, legal entities and individuals, which are proposed to include: 1) public receptions for the provision of free primary legal aid (formed at the Main Territorial Directorates of Justice of the Ministry of Justice Ukraine in the Autonomous Republic of Crimea, in areas, cities of Kiev and Sevastopol, as well as other central and local authorities pure power); 2) territorial communities; rural, township, city councils and executive bodies (legal departments or divisions) of the headman; district, district in cities and regional councils and other bodies of self-organization of the population; 3) specialized agencies for the provision of free legal assistance; 4) legal entities of private law (non-entrepreneurial companies, institutions, private enterprises and enterprises of collective ownership, their separate units, in particular branches and representative offices) 5) regional and local centers for the provision of free secondary legal assistance; 6) remote consultation points of access to free legal aid; 7) mobile consultation points of access to free legal aid; 8) individuals.
- ДокументФОРМИ НАДАННЯ БЕЗОПЛАТНОЇ ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ ЯК ДЕРЖАВНОЇ ГАРАНТІЇ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРАВ І СВОБОД ЛЮДИНИ ТА ГРОМАДЯНИНА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Магаррамлі, Е. В.У статті акцентовано увагу на тому, що діяльність юридичного типу здійснюється в усіх соціально важливих сферах, як-от охорона здоров’я або охорона прав і свобод людини, правоохоронна діяльність тощо. Зі свого боку надання безоплатної правової допомоги безпосередньо пов’язане з охороною прав, свобод та інтересів людини, а також опосередковано стосується правоохоронної діяльності, у цьому випадку результативність такої діяльності забезпечується її здійсненням у певних формах. Крім того, необхідно розуміти, що окремі елементи чи характеристики предмета ще самі по собі не можуть визначатись як його форма, для цього вони повинні бути систематизовані та упорядковані. Зміст є невід’ємною від форми категорією, оскільки він зумовлює її існування, тобто зміст є визначальним щодо форми, яка не може існувати самостійно. Зміст і форма не є абсолютно стійкими явищами, проте перший є визначальним у таких змінах, а форма залишається відносно стабільною. Форми надання безоплатної правової допомоги визначено як зовнішнє вираження її існування, ті процеси, в межах яких вона надається особам, юридична значеннєва діяльність спрямована на забезпечення прав і свобод кожної людини. Форма – це вид певної діяльності, оскільки таке розуміння більшою мірою відповідає етимологічному значенню зазначеної категорії як зовнішнього прояву конкретної діяльності, ніж ототожненню останнього з засобом. Констатовано, що безоплатну правову допомогу можна розглядати як самостійну діяльність і як державну гарантію. Належність правової допомоги до діяльності держави свідчить про те, що організація її надання здійснюється в межах двох вищезазначених форм – правової та організаційної. Яскравим прикладом здійснення державної діяльності, пов’язаної із організацією надання правової допомоги, є державна політикв в окресленій сфері, зміст якої знайшов своє відображення в низці нормативно-правових актів. Зроблено висновок щодо форм надання безоплатної правової допомоги, які залежать від того, в якому аспекті розглядається остання. У випадку, якщо розглядати безоплатну правову допомогу як державну гарантію, то вона за своїми ознаками тяжіє до державної діяльності, що реалізується в двох основних формах: 1) правовій, що передбачає здійснення нормотворчої, правозастосовної, правозахисної, інтерпритаційно-правової та контрольнонаглядової діяльності; 2) організаційній, яка реалізується в межах методичної, кадрової, комунікативної, технічної, інформаційно-статистичної та фінансової діяльності. The purpose of the study is to identify and disclose the content of forms of free legal aid as a special state-guaranteed activity, the implementation of which aims to ensure the realization of human and civil rights and freedoms, protection of these rights and freedoms, and their restoration in case of violation. The article focuses on the fact that legal activity takes place in all socially important areas from healthcare to the protection of human rights and freedoms, law enforcement, and so on. For its part, the provision of free legal assistance is directly related to the protection of human rights, freedoms and interests, as well as indirectly related to law enforcement activities, while the effectiveness of such activities is ensured by its implementation in certain forms. At the same time, it is necessary to understand that individual elements or characteristics of an object cannot themselves be determined as its shape, for this they must be systematized and ordered. Content is a category inalienable from the form, since it determines its existence, that is, the content is decisive in relation to the form, which cannot exist independently. The content along with the form is not absolutely stable phenomena, however, the first is decisive in the process of change, while the form itself remains relatively stable. Forms of providing free legal aid are defined as an external expression of its existence, the processes within which it is provided to individuals, significant legal activity aimed at ensuring the rights and freedoms of each person. Form – is a type of certain activity, since such an understanding is more consistent with the etymological significance of the indicated category as an external manifestation of a specific activity than its identification with the means. It was stated that legal assistance can be considered as an independent activity and as a state guarantee. The attribution of legal assistance to the activities of the state indicates that the organization of its provision is carried out within the two above-mentioned forms - legal and organizational. A striking example of the implementation of state activities related to the organization of the provision of legal assistance is the state policy in the outlined area, the content of which is reflected in a number of regulatory legal acts. It is concluded that the forms of providing free legal assistance depend on the aspect in which the latter is considered. If we consider legal assistance as a state guarantee, then by its characteristics it gravitates to state activity, which is carried out in two main forms: 1) legal, which provides for the implementation of rule-making, law enforcement, human rights, interpretative and supervisory activities; 2) organizational, which is implemented in the framework of methodological, personnel, communicative, technical, information-statistical and financial activities.