Перегляд за Автор "Лисенко, В. В."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументОцінювання успішності студентів другого курсу факультету фізичного виховання і спорту з навчальної дисципліни “Теорія і методика викладання легкої атлетики”(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017) Коробейнік, В. А.; Ільницький, С. В.; Лисенко, В. В.; Ковєря, В. М.В системі оцінювання успішності студентів другого курсу з навчальної дисципліни «Теорія і методика викладання легкої атлетики» зберігаються всі способи обліку, які застосовувалися на першому курсі. Оцінювання теоретичних знань відбувається за допомогою оцінки конспекту і тестування. Для об’єктивності і точності оцінки конспектування застосовуються критерії, які дозволяють визначити повноту поінформованості з певних питань теми, логіку подання змісту, цілісність уяви про основні проблеми, що розглядаються. При складанні тестів було дотримано вимог, якими керувалися і на першому курсі. Подібний підхід (як і на першому курсі) був використаний для оцінювання оволодіння технікою легкоатлетичних вправ, а також спеціально-підготовчих вправ і окремих фаз рухів. Оцінювання спортивно-технічної підготовленості проводиться за допомогою контрольних нормативів, кількісні показники яких відповідають певним балам. Методична підготовленість оволодіння професійно-педагогічними уміннями і навичками оцінюється за допомогою картки експрес-оцінювання, розробленої викладачами кафедри легкої атлетики. її ефективність застосування підтверджена багаторічним досвідом підготовки фахівців. Застосування такого методу аналізу проведення підготовчої частини знайшла підтвердження в наукових дослідженнях. Оцінювання індивідуального навчально-дослідного завдання на другому курсі відбувається за критеріями, якими необхідно керуватися при складанні певної документації. The system for assessing the success of second-year students in the academic discipline "Theory and methodology of teaching athletics" retains all the methods of accounting that were used in the first year. Assessment of theoretical knowledge is carried out by evaluating the notes and testing. For the objectivity and accuracy of the assessment of notes, criteria are used that allow determining the completeness of awareness of certain issues of the topic, the logic of the presentation of the content, the integrity of the imagination about the main problems being considered. When compiling the tests, the requirements that were also followed in the first year were observed. A similar approach (as in the first year) was used to assess the mastery of the technique of track and field exercises, as well as special preparatory exercises and individual phases of movements. Assessment of sports and technical readiness is carried out using control standards, the quantitative indicators of which correspond to certain points. Methodical readiness for mastering professional and pedagogical skills is assessed using an express assessment card developed by teachers of the Department of Athletics. Its effectiveness is confirmed by many years of experience in training specialists. The use of this method of analysis of the preparatory part has been confirmed in scientific research. Assessment of an individual educational and research task in the second year is carried out according to the criteria that must be followed when compiling certain documentation.
- ДокументОцінювання успішності студентів першого курсу факультету фізичного виховання і спорту з навчальної дисципліни “Теорія і методика викладання легкої атлетики”(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017) Коробейнік, В. А.; Ільницький, С. В.; Лисенко, В. В.; Ковєря, В. В.Досвід інших країн та дані наукових досліджень доводять, шо оцінювання керує навчанням. Оцінювання повинно бути обов'язковою частиною навчального процесу, а не формальною. Викладач відповідає за застосування методів оцінювання, за справедливу і об'єктивну оцінку навчальних досягнень студента. На практиці існують різні аспекти контролю: фактично засвоєний навчальний матеріал, здатність застосовувати набуті знання на практиці і переносити їх на вирішення нових завдань. Оцінювання - це процес встановлення рівня навчальних досягнень в оволодінні змістом предмета порівняно з вимогами чинних програм. Система оцінювання якості освіти студента (зарахування залікових кредитів) має бути стандартизованою та формалізованою. Основою визначення успішності навчальної діяльності студентів стає тематичне оцінювання, яке дозволяє скласти підсумкову оцінку рівня засвоєння змістовних модулів (залікових кредитів) з врахуванням всіх форм навчальної діяльності. Контроль і облік невід'ємні від навчального процесу. Всі способи обліку- традиційні, які вдосконалюються на підставі сучасних технічних досягнень, і нові, збагачуючі арсенал методики обліку, складають єдину дидактичну і методичну систему обліку знань і контролю за навчальною діяльністю студентів. В умовах входження України до європейського континіуму передбачається реформування системи вищої освіти відповідно до вимог Болонської декларації. Тимчасове положення про організацію навчального процесу в кредитно-модульній системі підготовки фахівців, розроблена Департаментом вищої освіти Міністерства освіти і науки України, передбачає рейтингову (бальну) оцінку за окремі оцінювальні форми діяльності: поточне та підсумкове тестування рівня засвоєння теоретичного матеріалу під час аудиторних занять та самостійної роботи (тематичний, модульний контроль), оцінка (бали) за виконання лабораторних досліджень; оцінка (бали) за практичну діяльність під час практики; оцінка за ІНДЗ; оцінка за курсову роботу; оцінка (бали) за участь у наукових конференціях, олімпіадах, наукові публікації тощо. Тестування має певні переваги перед традиційними засобами перевірки знань (усним опитуванням чи контрольною роботою), забезпечує об'єктивність і прозорість оцінювання навчальної діяльності студентів. Але при розробці тестів треба запобігати недооцінки формування вмінь і навичок щодо їх практичного використання в нестандартних умовах, що конче потрібні молодому фахівцю для адоптації для нових умов. Перевірка знань, умінь та навичок за допомогою тестів не повинна бути формальною, не повинна сприяти механічному заучуванню, від чого наша освіта прагне відмовитися. При підході до оцінки знань студентів необхідно враховувати специфіку предмету. Зрозуміло, що у визначенні конкретного критерію оцінки знань це треба пам'ятати. Але незалежно від специфіки є загальні вимоги до оцінки знань студентів, якими доцільно керуватись при розробці критеріїв перевірки і оцінювання знань: 1. Необхідно визначити глибину розуміння знань, їх повноту. Відомо, що глибина розуміння виражається в правильності аргументації, в розкритті найбільш суттєвого і визначального, у встановленні причинно-наслідкових зв'язків, в опорі на джерело, рекомендоване для читання. 2. Важливо вияснити самостійність думки. 3. Важливо, щоб практикуми, курсові, дипломні роботи вирішували технологічні або технічні (виробничі) задачі. The experience of other countries and scientific research data prove that assessment guides learning. Assessment should be a mandatory part of the educational process, not a formal one. The teacher is responsible for the application of assessment methods, for a fair and objective assessment of the student's academic achievements. In practice, there are different aspects of control: actually mastered educational material, the ability to apply the acquired knowledge in practice and transfer it to solving new tasks. Assessment is the process of establishing the level of academic achievements in mastering the content of the subject compared to the requirements of current programs. The system for assessing the quality of student education (credits) should be standardized and formalized. The basis for determining the success of students' educational activities is thematic assessment, which allows for a final assessment of the level of mastering content modules (credits) taking into account all forms of educational activity. Control and accounting are integral to the educational process. All methods of accounting - traditional ones, which are improved on the basis of modern technical achievements, and new ones, enriching the arsenal of accounting methods, constitute a single didactic and methodological system of accounting for knowledge and control over students' educational activities. In the context of Ukraine's entry into the European continuum, it is envisaged to reform the higher education system in accordance with the requirements of the Bologna Declaration. The Temporary Regulation on the Organization of the Educational Process in the Credit-Modular System of Specialist Training, developed by the Department of Higher Education of the Ministry of Education and Science of Ukraine, provides for a rating (point) assessment for individual assessment forms of activity: current and final testing of the level of assimilation of theoretical material during classroom lessons and independent work (thematic, modular control), assessment (points) for the performance of laboratory research; assessment (points) for practical activity during practice; assessment for INDS; assessment for coursework; assessment (points) for participation in scientific conferences, olympiads, scientific publications, etc. Testing has certain advantages over traditional means of testing knowledge (oral survey or control work), ensures objectivity and transparency in assessing students' educational activities. However, when developing tests, it is necessary to prevent underestimation of the formation of skills and abilities in terms of their practical use in non-standard conditions, which are absolutely necessary for a young specialist to adapt to new conditions. Testing knowledge, skills and abilities using tests should not be formal, should not contribute to mechanical memorization, which our education seeks to abandon. When approaching the assessment of students' knowledge, it is necessary to take into account the specifics of the subject. It is clear that this must be remembered when determining a specific criterion for assessing knowledge. But regardless of the specifics, there are general requirements for assessing students' knowledge, which it is advisable to be guided by when developing criteria for checking and assessing knowledge: 1. It is necessary to determine the depth of understanding of knowledge, its completeness. It is known that the depth of understanding is expressed in the correctness of the argument, in revealing the most essential and determining, in establishing cause-and-effect relationships, in relying on a source recommended for reading. 2. It is important to clarify the independence of thought. 3. It is important that practical courses, coursework, and diploma theses solve technological or technical (production) problems.
- ДокументОцінювання успішності студентів третього курсу факультету фізичного виховання і спорту з навчальної дисципліни “Теорія і методика викладання легкої атлетики”(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017) Коробейнік, В. А.; Ільницький, С. В.; Лисенко, В. В.; Ковєря, В. М.В системі оцінювання успішності студентів третього курсу з навчальної дисципліни «Теорія і методика викладання легкої атлетики» зберігаються всі способи обліку, які застосовувалися на двох попередніх курсах. Оцінювання теоретичних знань відбувається за допомогою оцінки конспекту і тестування. Для об’єктивності і точності оцінки конспектування застосовуються критерії, які дозволяють визначити повноту поінформованості з певних питань теми, логіку подання змісту, цілісність уяви про основні проблеми, що розглядаються. При складанні тестів було дотримано вимог, якими керувалися і на попередніх курсах. Подібний підхід був використаний для оцінювання оволодіння технікою легкоатлетичних вправ, а також спеціально-підготовчих вправ і окремих фаз рухів. Оцінювання спортивно-технічної підготовленості проводиться за допомогою контрольних нормативів, кількісні показники яких відповідають певним балам. Методична підготовленість оволодіння професійно-педагогічними уміннями і навичками оцінюється за допомогою картки експрес-оцінювання, розробленої викладачами кафедри легкої атлетики. Її ефективність застосування підтверджена багаторічним досвідом підготовки фахівців. Застосування такого методу аналізу проведення уроку з легкої атлетики знайшла підтвердження в наукових дослідженнях. Оцінювання індивідуального навчально-дослідного завдання на третьому курсі відбувається за критеріями, якими необхідно керуватися при складанні певної документації. The system for assessing the performance of third-year students in the discipline ‘Theory and Methods of Teaching Athletics’ retains all the methods of accounting used in the previous two courses. The assessment of theoretical knowledge is carried out by means of a summary assessment and testing. To ensure the objectivity and accuracy of the assessment of the notes, criteria are used to determine the completeness of awareness of certain issues of the topic, the logic of the presentation of the content, and the integrity of the idea of the main issues under consideration. The tests were based on the same requirements as those used in previous courses. A similar approach was used to assess the mastery of athletics techniques, as well as specially prepared exercises and individual phases of movements. Assessment of sports and technical fitness is carried out with the help of control standards, quantitative indicators of which correspond to certain points. The methodological preparedness of mastering professional and pedagogical skills is assessed using an express assessment card developed by the teachers of the Department of Athletics. Its effectiveness has been confirmed by many years of experience in training specialists. The use of this method of analysing the athletics lesson has been confirmed in scientific research. The assessment of an individual educational and research task in the third year is carried out according to the criteria that must be followed when drawing up certain documentation.
- ДокументОцінювання успішності студентів четвертого курсу факультету фізичного виховання і спорту з навчальної дисципліни “Теорія і методика викладання легкої атлетики”(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017) Коробейнік, В. А.; Ільницький, С. В.; Лисенко, В. В.; Ковєря, В. М.Згідно «Положення про організацію навчального процесу підготовки фахівців за кредитно-модульною системою» (2004 р.) після повного завершення вивчення навчальної дисципліни, що має місце в нашому випадку у сьомому семестрі, виставляється підсумкова оцінка. Ця оцінка виводиться як середнє арифметичне із проміжних оцінок за кожний курс і проведення іспиту. Питома вага кожної з цих складових дорівнює, відповідно, 60 і 40 відсотків. За час навчання на четвертому курсі відбувається тематичне оцінювання з кожного розділу роботи за допомогою різних методів і форм. Оцінювання теоретичної підготовленості відбувається за допомогою тестування (2 теми) і конспектування навчального матеріалу (З теми). Професійно-педагогічна (методична) підготовленість студента оцінюється під час проведення на практичних заняттях навчальної практики за допомогою «експрес-картки оцінювання». Теоретична складова цього виду підготовленості оцінюється під час аналізу методики проведення уроку. Оцінювання може проводитись шляхом накопичення оцінок на протязі семестру, так і у письмовій формі у спеціально відведений час. Оцінювання спортивно-технічної підготовленості студентів четвертого курсу з легкої атлетики відбувається за результатами участі в курсових змагання з багатоборства, в яке включені такі види: біг 100 м, стрибки у довжину з розбігу, метання гранати, біг 3000 м (чоловіки) і 2000 м (жінки). Оцінювання практичного суддівства змагань здійснюється на підставі довідок від головного судді змагань, участь у суддівстві яких приймав студент. Оцінювання ІНДЗ відбувається у вигляді захисту комплектів конспектів для серії уроків, або тематичного плану для певного класу, згідно нової навчальної профами з фізичної культури (автор І. Ю. Круцевич та ін.). Загальна кількість балів за тематичне оцінювання в семестрі на четвертому курсі повинно бути не менше 60 балів і тільки в цьому випадку воно включається у підрахунки для визначення середньої арифметичної, яка буде свідчити про успішність студента з теорії і методики викладання легкої атлетики на протязі всіх років навчання. According to the "Regulations on the organization of the educational process of training specialists according to the credit-modular system" (2004), after the full completion of the study of the academic discipline, which takes place in our case in the seventh semester, a final grade is given. This grade is derived as the arithmetic average of the intermediate grades for each course and the exam. The specific weight of each of these components is, respectively, 60 and 40 percent. During the fourth year of study, a thematic assessment of each section of the work is carried out using various methods and forms. Assessment of theoretical preparedness is carried out using testing (2 topics) and summarizing the educational material (3 topics). The student's professional and pedagogical (methodological) preparedness is assessed during practical training sessions using an "express assessment card". The theoretical component of this type of preparedness is assessed during the analysis of the lesson's methodology. Assessment can be carried out by accumulating grades throughout the semester, or in writing at a specially designated time. The assessment of the sports and technical preparedness of fourth-year students in track and field is based on the results of participation in course competitions in all-around, which include the following types: 100 m run, long jump from a running start, grenade throwing, 3000 m run (men) and 2000 m run (women). The assessment of practical judging of competitions is carried out on the basis of certificates from the chief judge of the competitions in which the student participated. The assessment of the INDS takes place in the form of a defense of sets of notes for a series of lessons, or a thematic plan for a certain class, according to the new educational profile in physical education (author I. Yu. Krutsevich and others). The total number of points for thematic assessment in the semester in the fourth year must be at least 60 points and only in this case it is included in the calculations for determining the arithmetic average, which will indicate the student's success in the theory and methodology of teaching athletics throughout all years of study.
- ДокументПідвищення ефективності фізичної й технічної підготовленості юних гандболістів із застосуванням рухливих ігор(Харківський національний педагогічний унверситет імені Г. С. Сковороди, 2020) Грінченко, І. Б.; Різник, О. В.; Лисенко, В. В.; Ковєря, В. М.; Карпунець, Т. В.Статтю присвячено дослідженню ефективності фізичної та технічної підготовленості юних гандболістів 10-11 років засобами рухливих ігор, ігрових вправ та естафет на етапі початкової підготовки. У роботі стверджується, що для підвищення фізичної і технічної підготовленості юних гандболістів необхідно правильно підібрати комплекс ігор, вправ, прийомів. З’ясовано, що такі комплекси викликають у дітей ігровий азарт, захоплюють своєю напругою й пристрастю, викликають додаткові позитивні психологічні емоції, сприяють формуванню у юних спортсменів можливості творчих, імпровізаційних дій на спортивному майданчику. Рухливі ігри доцільно підбирати з метою організації розминки, для розвитку сили, швидкісних якостей та швидкості рухів, для тренування спритності, витривалості й гнучкості. Різноманітність комбінацій, застосовуваних на тренуваннях з рухливих ігор з фізичного навантаження і координаційної складності взаємодії учасників має бути доступною. Головна відмінність застосування рухливих ігор на заняттях з юними гандболістами полягає в тому, що заняття сприймаються з величезною радістю, проходять з більшою віддачею і на високому емоційному рівні. У роботі пропонується авторська методика, яка передбачала впровадження в навчально-тренувальний процес юних гандболістів 10-11 років, групи початкової підготовки (експериментальної групи), рухливих ігор, естафет та ігрових завдань. Методика впроваджувалася протягом 9 місяців (74 заняття), 3 рази на тиждень, тривалістю 20 хв. Особливістю авторської методики було те, що ігри поділялися на дві групи: перша група – рухливі ігри для розвитку основних фізичних якостей юних гандболістів; друга група – рухливі ігри для відпрацювання технічних і тактичних навичок гри. Після проведення експерименту з’ясувався статистично значимий приріст показників рівня фізичної підготовленості, що зафіксовано тільки у випробовуваних експериментальної групи, які займалися за авторською методикою. Крім визначення показників фізичної підготовленості гандболістів за результатами тестування здійснювався аналіз технічної підготовленості обстежуваних, що виявило також достовірний приріст. Статья посвящена исследованию эффективности физической и технической подготовленности юных гандболистов 10-11 лет средствами подвижных игр, игровых упражнений и эстафет на этапе начальной подготовки. В работе утверждается, что для повышения физической и технической подготовленности юных гандболистов необходимо правильно подобрать комплекс игр, упражнений, приемов. Выяснено, что такие комплексы вызывают у детей игровой азарт, захватывают своей напряжением и страстью, вызывают дополнительные положительные психологические эмоции, способствуют формированию у юных спортсменов возможности творческих, импровизационных действий на спортивной площадке. Подвижные игры целесообразно подбирать с целью организации разминки, для развития силы, скоростных качеств и скорости движений, для тренировки ловкости, выносливости и гибкости. Разнообразие комбинаций, применяемых на тренировках с подвижных игр с физической нагрузки и координационной сложности взаимодействия участников должна быть доступной. Главное отличие применение подвижных игр на занятиях с юными гандболистами заключается в том, что занятия воспринимаются с огромной радостью, проходят с большей отдачей и на высоком эмоциональном уровне. В работе предлагается авторская методика, которая предусматривала внедрение в учебно-тренировочный процесс юных гандболистов 10-11 лет, группы начальной подготовки (экспериментальной группы), подвижных игр, эстафет и игровых задач. Методика внедрялась в течение 9 месяцев (74 занятия), 3 раза в неделю, продолжительностью 20 мин. Особенностью авторской методики было то, что игры делились на две группы: первая группа - подвижные игры для развития основных физических качеств юных гандболистов; вторая группа - подвижные игры для отработки технических и тактических навыков игры. После проведения эксперимента выяснилось статистически значимый прирост показателей уровня физической подготовленности, зафиксировано только у испытуемых экспериментальной группы, которые занимались по авторской методике. Кроме определения показателей физической подготовленности гандболистов по результатам тестирования осуществлялся анализ технической подготовленности обследуемых, что выявило также достоверный прирост. The article is devoted to the effectiveness of physical and technical training for young handball players aged 10-11 by means of moving games, exercises and relay races at the stage of initial training. The paper argues that it is necessary to choose the correct kit of games, exercises, techniques to improve physical and technical training of young handball players. It was found that such complexes help children to play with excitement, capture their tension and passion, add extra positive psychological emotions, and contribute to young athletes’ development for creative opportunity, improvisational actions on the playground. It is necessary to select moving games for warm-up purposes, force development, speed qualities and speed movements, dexterity training, endurance and flexibility. The variety of combinations used in training with mobile games on physical activity and coordination complexity of participants' interaction should be available. The main difference between the use of moving games in classes with young handball players is that the classes are perceived with great joy, held with greater impact and at a high emotional level. The authors' technique is offered in the work, it was provided for the introduction of young handball players aged 10-11, initial training groups (experimental group), moving games, relay races and game tasks into the educational and training process. The technique had been implemented for 9 months (74 lessons), 3 times a week, lasting 20 minutes. The peculiarity of the authors' method was that the games were divided into two groups: the first group offered mobile games for the development of basic physical qualities of young handball players; the second group offered mobile games to practice technical and tactical skills with games. After the experiment there was a statistically significant increase in the level of physical training, which was only in the experimental group with the authors' method. In addition to determining the indicators of physical training of handball players based on the test results, the analysis of the technical training was carried out, it also showed a significant increase.