Перегляд за Автор "Липчанська, Ю. В."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументЕтнокультурна направленість навчання та виховання у вищій школі(Класичний приватний університет, . Запоріжжя, 2021) Липчанська, Ю. В.У статті визначено актуальність проблеми етнокультурної направленості, обґрунтовано суть поняття, принципи етнокультурної направленості у вищій школі. Побудова освітнього процесу за етнокультурної направленості у вищій школі реалізується за такими принципами: включення у єдину етнокультурну традицію, переходу від національної культури до пізнання культур народів спільного проживання у державі та прийняття світових культурних цінностей, діалогу культур. Ключове поняття «культура» як центр дефініції «етнокультура» має багато пояснень. Насамперед будь-який предмет або явище культури сприймається не як наслідок дії природних сил, а як результат діяльності людини, направленої на вдосконалення, обробку, перетворення, тобто культура розуміється як зміна природного об’єкта під впливом людини. Поступово дефініція «культура» почала застосовувати для позначення виховання, освіти, удосконалення самої людини, певного ступеня освіченості й вихованості особистості. У сучасному світі це поняття продовжують досліджувати. Сьогодні культура – складне, багатогранне та багатоаспектне поняття, яке охоплює всю людську діяльність у сферах матеріального і духовного виробництва. Етнічна культура походить від класичного визначення, котре ґрунтується на уявленні про неї як про локальне явище цілісного процесу світової культури. Вона є рушійною силу згуртування націй, толерантного виховання, етнічних комунікацій. Основним провідником школярів у етнокультуру є педагог. Саме тому особливого значення набуває етнокультурна підготовка майбутніх учителів Однією зі складових частин етнокультури є образотворче мистецтво як носій народної творчості України. Це вказує на необхідність формування етнокультурної компетентності майбутніх учителів образотворчого мистецтва як провідників, покликаних передавати етнокультурні традиції від одного покоління етносів до інших, підтримувати позитивні педагогічні тенденції за умов спільного проживання різних народів. В статье определена актуальность проблемы этнокультурной направленности, обоснованы суть понятия, принципы этнокультурной направленности в высшей школе.Построение образовательного процесса этнокультурной направленности в высшей школе реализуется по следующим принципам: включения в единую этнокультурную традицию, перехода от национальной культуры к познанию культур народов общего проживания в государстве и принятие мировых культурных ценностей, диалога культур. Ключевое понятие "культура" как центр дефиниции "этнокультура" имеет много объяснений. Прежде любой предмет или явление культуры воспринимается не как следствие действия природных сил, а как результат деятельности человека, направленного на совершенствование, обработку, преобразование, тоесть. культура понимается как изменение природного объекта под влиянием человека. Постепенно дефиниция «культура» начали применять для обозначения воспитания, образования, совершенствования самого человека, определенной степени образованности и воспитанности личности. В современном мире это понятия продолжают изучать. Сегодня культура – сложное, многогранное и многоаспектное понятие, охватывающее всю человеческую деятельность в сфере материального и духовного производства. Этническая культура происходит от классического определения, основанного на представлении о ней как о локальном явлении целостного процесса мировой культуры. Она является движущей силой сплочения наций, толерантного воспитания, этнических коммуникаций. Основным проводником школьников в этнокультуре есть педагог. Именно поэтому особое значение приобретает этнокультурная подготовка будущих учителей. Одной из составных частей этнокультуры является изобразительное искусство как носитель народного творчества Украины. Это указывает на необходимость формирования этнокультурной компетентности будущих учителей изобразительного искусства как проводников, призванных передавать этнокультурные традиции от одного поколения этносов в другие, поддерживать положительные педагогические тенденции в условиях совместного проживания разных народов. The article determines the relevance of the problem of ethno-cultural orientation, substantiates the essence of the concept, principles of ethno-cultural orientation in higher education. The construction of the educational process by ethno-cultural orientation in higher education is implemented according to the following principles: inclusion in a single ethno-cultural tradition, the transition from national culture to the knowledge of the peoples of the common life in the country and the adoption of world cultural values, dialogue of cultures. The key concept of “culture” as the center of the definition of “ethnoculture” has many explanations. First of all, any object or phenomenon of culture is perceived not as a result of the action of natural forces, but as a result of human activity aimed at improving, processing, transforming, that is, culture is understood as a change of a natural object under the influence of man. Gradually, the definition of “culture” began to be used to refer to the education, education, improvement of the person, a certain degree of education and upbringing of the individual. In the modern world, this concept is still being explored. Today, culture is a complex, multifaceted and multidimensional concept that encompasses all human activity in the fields of material and spiritual production. Ethnic culture comes from the classical definition, which is based on the idea of it as a local phenomenon of a holistic process of world culture. It is the driving force behind the unity of nations, tolerant upbringing, ethnic communication. The main guide for students in ethnoculture is the teacher. That is why ethnocultural training of future teachers is of particular importance. This points to the need to shape the ethno-cultural competence of future teachers of fine arts as guides to transmit ethno-cultural traditions from one generation of ethnic groups to the other, to support positive pedagogical tendencies in the conditions of cohabitation of different peoples.
- ДокументПсихологія кар’єрного успіху молодого науковця: особливості уваги дітей дошкільного віку(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Григор’єва, С. В.; Липчанська, Ю. В.Авторами досліджено особливості уваги дітей дошкільного віку. The authors investigated the peculiarities of the functioning of the attention of preschool children.