Перегляд за Автор "Лантух, Я. А."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ОСВІТНЬОЇ СИСТЕМИ В ЛИТВІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Лантух, Я. А.; Твердохліб, О. В.У публікації висвітлено особливості освітньої системи в Литві для розширення подальшої інтеграції студентів ХНПУ імені Г. С. Сковороди до міжнародної системи освіти. З’ясовано, що освіта в Литві будується на наступних рівнях – початкова, базова (загальна) середня (необов’язкова) та вища. Кожен з освітніх рівнів пов'язаний з певними компетенціями, що виражаються через знання розуміння та оволодіння здібностями. Після отримання базової освіти є можливість продовжити навчання за програмою середньої освіти або вступити до професійної школи. Базову та середню освіту також можна здобути, навчаючись за програмою професійно-технічної підготовки, яка інтегрує відповідно програму базової або середньої освіти. The publication highlights the peculiarities of the educational system in Lithuania for the further integration of students of H.S. Skovoroda KhnPU into the international education system. It was found that education in Lithuania is built on the following levels - primary, basic (general), secondary (optional) and higher. Each of the educational levels is associated with certain expressed competencies through knowledge understanding and mastery of abilities. After receiving a basic education, there is an opportunity to continue studying in a secondary education program or enter a vocational school. Basic and secondary education can also be obtained by following a vocational training program that integrates the basic or secondary education program respectively.
- ДокументОцінка гормонсинтезуючої активності надниркових залоз щурів, які утримувалися при різних режимах освітлення(European Conference, 2023-03-13) Лантух, Я. А.; Мамотенко, А. В.На сьогодні опубліковано багато публікацій стосовно зміни ендокринної діяльності надниркових залоз при використанні мелатоніну, або інших синтетичних аналогів, проте стан гормональної активності залоз за умов дії тривалого іммобілітаційного стресового чинника штучного цілодобового освітлення, описано недостатньо. У зв’язку з вище зазначеним, мета дослідження – оцінити гормонсинтезуючу активність надниркових залоз щурів, які утримувалися при різних режимах освітлення. Отримані результати свідчать про посилення утворення стрес-гормонів адреналіну та кортикостерону у надниркових залозах щурів, які утримувалися при зміні режиму освітлення. Так, як катехоламіни підвищують кортикальну стероїдогенну активність, а кора першою активується на дію світла, можна зробити висновок, що у щурів 24/доб–груп дія цілодобового освітлення призвела до розвитку стану залози, яка знаходяться на межі виснаження. To date, many publications have been published regarding changes in the endocrine activity of the adrenal glands when melatonin or other synthetic analogues are used, but the state of hormonal activity of the glands under the conditions of long-term immobilization stress factor of artificial round-the-clock lighting is insufficiently described. In connection with the above, the purpose of the study is to evaluate the hormone-synthesizing activity of the adrenal glands of rats that were kept under different lighting regimes. The obtained results indicate an increase in the formation of the stress hormones adrenaline and corticosterone in the adrenal glands of rats that were kept when the lighting regime was changed. Since catecholamines increase cortical steroidogenic activity, and the cortex is the first to be activated by light, it can be concluded that in rats of the 24/day group, the effect of 24-hour lighting led to the development of a state of the gland that is on the verge of exhaustion.