Перегляд за Автор "Кривенцова, И. В."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАКТУАЛЬНЫЕ ПРОБЛЕМЫ ФИЗИЧЕСКОГО ВОСПИТАНИЯ В ВЫСШИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЯХ УКРАИНЫ(Изд-во Чернигов. нац. пед. ун-та, 2016) Кривенцова, И. В.; Ильницкая, А. С.; Клименченко, В. Г.; Горбань, И. Ю.Физическая активность и позитивное отношение к физкультурно-спортивной деятельности – важный элемент организации физического воспитания студенческой молодежи. В высшей школе необходимо привлекать студентов к занятиям физическими упражнениями и формировать у них профессиональную физическую культуру личности. Освещена проблема низкой мотивации к физической культуре у современных студентов. Повышение качества жизни студентов, в том числе средствами физической культуры, должно быть приоритетом в деятельности заведений образования. Фізична активність і позитивне ставлення до фізкультурно-спортивної діяльності – важливий елемент організації фізичного виховання студентської молоді. У вищій школі необхідно залучати студентів до занять фізичними вправами і формувати у них професійну фізичну культуру особистості. Висвітлена проблема низької мотивації до фізичної культури у сучасних студентів. Підвищення якості життя студентів, у тому числі засобами фізичної культури, має бути пріоритетом у діяльності закладів освіти. Physical activity and a positive attitude to physical activity – an important element of organization of physical education at students. In a high school needed to attract students to the physical exercises and continue to instil to them a healthy lifestyle, the need for physical activity. Putting in the center of problem emotional, physical, and social well-being of student’s youth it is necessary to proect and to predict the educational outcomes for students, warning of the negative consequences that arise in the process of intellectual and emotional exhaustion and overload. Pedagogical higher institutions should pay special attention to physical education and sports. After all, teachers are required to instill a culture of leisure, health, forming healthy lifestyle of students, to be their example. The problem of low attendance and low motivation in the sphere of physical culture of the students, lack of shape control was enlighted. Increasing of motivation to student’s classes can be achieved only through the implementation of strict control over students in sports activities by subject of their chosen profession. In pedagogical higher institutes physical education should be a compulsory subject, as the main goal, the formation of physical culture of the future specialists (as part of their pedagogical culture) is possible only with the development of knowledges and skills of physical training with their future students. It is established that a significant proportion of students do not consider classes of physical education as mandatory, because there is no competition control, and other forms of control they don’t consider as necessary. Students don’t want to attend physical education because of lack of hygiene conditions (showers, spacious changing rooms, etc.) and due to excessive employment and they are too much busy with studying in other disciplines. In a large percentage of students included those who: attend the gym on a paid basis or prefer to go to sections that are not in the University. Strengthening and improving the health of students should be one of the important areas of activities of institutions of higher education.
- ДокументКОНЦЕПТУАЛЬНЫЕ АСПЕКТЫ ФОРМИРОВАНИЯ ЗДОРОВЬЯ БУДУЩИХ ПЕДАГОГОВ(Белгородский государственный технологический университет имени В. Г. Шухова, Научный центр информационной медицины «ЛИДО», 2012-04-26) Кривенцова, И. В.; Миненок, А. А.; Донец, И. А.Целью данной работы является выделение и анализ концептуальных аспектов формирования здоровья будущих педагогов, реализуемых посредством физической культуры. Проведенный анализ концепции формирования здоровья будущих педагогов, позволяет установить приоритетное значение физической культуры личности в этом процессе. Именно ее направленность на будущую педагогическую деятельность позволяет объединить все компоненты в единый конгломерат, характеризующийся наличием взаимосвязей с критериями оценки здоровья, особенностями образа жизни, профессиональными навыками и умениями в сфере физической культуры. Практическая значимость проведенного анализа состоит в возможности применения полученных результатов в мониторинге здоровья студентов, разработке с его помощью необходимых профилактических и оздоровительных мероприятий. Метою даної роботи є виділення і аналіз концептуальних аспектів формування здоров'я майбутніх педагогів, що реалізуються за допомогою фізичної культури. Проведений аналіз концепції формування здоров'я майбутніх педагогів, дозволяє встановити пріоритетне значення фізичної культури особистості в цьому процесі. Саме її спрямованість на майбутню педагогічну діяльність дозволяє об'єднати всі компоненти в єдиний конгломерат, який характеризується наявністю взаємозв'язків з критеріями оцінки здоров'я, особливостями способу життя, професійними навичками та вміннями у сфері фізичної культури. Практична значимість проведеного аналізу полягає в можливості застосування отриманих результатів у моніторингу здоров'я студентів, розробці з його допомогою необхідних профілактичних та оздоровчих заходів.