Перегляд за Автор "Земляна, К. А."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ПРОЦЕСУ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Земляна, К. А.У статті досліджено проблему вибору професій для учнів з інтелектуальними порушеннями. Процес професійного самовизначення включає розвиток уявлення про себе, формування системи ціннісних орієнтацій, створення образу свого майбутнього, а також створення ідеалів у формі ідеального образу професіонала. Вибір професії для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку вимагає уважного врахування їхніх унікальних потреб і обмежень, а також забезпечення підтримки та підготовки для їхнього успішного інтегрування в світ праці. Зазначено, що важливим у процесі профорієнтаційної роботи з дітьми з порушеннями інтелектуального розвитку є врахування індивідуальних особливостей дитини, розгляд її як унікальної особистості і надання можливості кожній дитині в майбутньому знайти своє місце в суспільстві та на ринку праці. The article examines the problem of choosing professions for students with intellectual disabilities. The process of professional self-determination includes the development of self-image, the formation of a system of value orientations, the creation of an image of one's future, as well as the creation of ideals in the form of an ideal image of a professional. Career choices for children with intellectual disabilities require careful consideration of their unique needs and limitations, as well as providing support and training for their successful integration into the world of work. It is noted that it is important in the process of career guidance work with children with intellectual disabilities to take into account the individual characteristics of the child, to consider him as a unique personality and to give every child the opportunity to find his place in society and the labor market in the future.
- ДокументПРОФЕСІЙНЕ САМОВИЗНАЧЕННЯ УЧНІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Земляна, К. А.У кваліфікаційній роботі досліджено професійне самовизначення учнів з інтелектуальними порушеннями. Висвітлено теоретичні аспекти проблеми професійного самовизначення старшокласників з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах спеціального закладу освіти в ході аналізу науково-методичної, педагогічної, спеціальної, психологічної літератури. Проаналізовано особливості процесу вибору майбутньої професії для старшокласників з інтелектуальними порушеннями. Розроблено діагностичний інструментарій для визначення рівня сформованості професійного самовизначення учнів старших класів з інтелектуальними порушеннями. Визначено педагогічні умови з підвищення професійного самовизначення старшокласників з інтелектуальними порушеннями у спеціальному закладі освіти та розроблено методичні рекомендації для вчителів спеціальних закладів. Застосовано методи дослідження: теоретичні: аналіз загальної та спеціальної психолого-педагогічної літератури, методичних матеріалів, узагальнення поглядів учених на досліджувану проблему; емпіричні: психолого-педагогічне спостереження, бесіда з педагогами, комплекс класичних психологічних методик тестування, за допомогою яких був зібраний емпіричний матеріал; експерименти: констатувальний і формувальний. Практичне значення здобутих результатів полягає в тому, що виділені психолого-педагогічні умови та розроблений діагностичний комплекс можуть бути використані вчителями закладів спеціальної та інклюзивної освіти. The professional self-determination of students with intellectual disabilities was investigated in the qualification work. The theoretical aspects of the problem of professional self-determination of high school students with violations of intellectual development in the conditions of a special educational institution are highlighted during the analysis of scientific and methodological, pedagogical, special, psychological literature. The peculiarities of the process of choosing a future profession for high school students with intellectual disabilities are analyzed. A diagnostic toolkit was developed to determine the level of formation of professional self-determination of high school students with intellectual disabilities. Pedagogical conditions for increasing the professional self-determination of high school students with intellectual disabilities in a special educational institution were determined and methodical recommendations for teachers of special institutions were developed. Research methods are applied: theoretical: analysis of general and special psycho-pedagogical literature, methodical materials, generalization of views of scientists on the investigated problem; empirical: psychological-pedagogical observation, conversation with teachers, a complex of classical psychological testing methods, with the help of which empirical material was collected; experiments: ascertaining and formative. The practical significance of the obtained results is that the selected psychological and pedagogical conditions and the developed diagnostic complex can be used by teachers of special and inclusive education institutions.
- ДокументРОЛЬ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Земляна, К. А.; Дрожик, Л. В.У публікації розглянуто трудове навчання в процесі професійного самовизначення дітей з інтелектуальними порушеннями. У процесі праці у школярів з порушеннями інтелекту формуються такі цінні риси особистості, як колективізм, працелюбність, дисциплінованість, наполегливість, самостійність. У процесі праці, здійснюваного під керівництвом і спрямовуючим впливом вчителя, у дітей згаданої категорії відбуваються значні зрушення у розумовому розвитку, у розвитку пізнавальних, навчальних, громадських та інших потреб та інтересів. The publication deals with labour training in the process of professional self-determination of children with intellectual disabilities. In the process of work, students with intellectual disabilities develop such valuable personality traits as collectivism, hard work, discipline, perseverance, and independence. In the process of work, carried out under the guidance and directing influence of a teacher, children in this category experience significant shifts in mental development, in the development of cognitive, educational, social and other needs and interests.