Перегляд за Автор "Задніпряний, Я. А."
Зараз показано 1 - 1 з 1
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ФІТНЕСУ З ЕЛЕМЕНТАМИ БОЙОВИХ МИСТЕЦТВ У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ ДІТЕЙ СЕРЕДНЬОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Задніпряний, Я. А.Актуальність дослідження. Сьогодення висуває високі вимоги до добору змісту фізичного виховання школярів різних вікових груп. Вправи, що пропонуються учням під час уроків фізичної культури мають бути насамперед доступними, збуджувати цікавість дітей та тим самим стимулювати їх мотивацію до регулярних занять фізичними вправами. Невипадково зміст фізичного виховання школярів постійно оновлюється і стає більш сучасним шляхом перегляду вже існуючих та впровадження нових шкільних навчальних програм з фізичної культури. Вважаємо, що ефективним може бути впровадження до шкільної програми з фізичної культури варіативного модуля «Фітнес з елементами бойових мистецтв». Використання такого модуля, побудованого на засадах гармонійного поєднання традиційного кардіо навантаження класичної аеробіки з вправами, запозиченими з бойових мистецтв на нашу думку може сприяти більшій мотивації школярів до занять фізичними вправами та значному покращенню їхніх фізичних кондицій. Мета дослідження – дослідити ефективність використання засобів бойового фітнесу в процесі фізичного виховання дітей середнього шкільного віку. Матеріал і методи дослідження. Для проведення педагогічного експерименту було відібрано 40 дітей, що навчалися в 8-х класах з них 20 дівчат і 20 хлопців (на початок експерименту дітям виконалося 13 - 14 років. Всіх учасників експерименту було поділено на дві групи експериментальну 10 дівчат і 10 хлопців та контрольну в такому ж складі. Для вирішення завдань, поставлених у роботі, було використано наступні методи дослідження: вивчення й аналіз літературних джерел; анкетування; педагогічні спостереження; педагогічний експеримент; тестування рівня фізичної підготовленості досліджуваних, зокрема таких фізичних здібностей як гнучкість, силові та швидкісно силові здібності, координаційні здібності й витривалість; функціональні проби, серед яких: проба Штанге, Генчі, ортостатична і кліностатична проби та модифікована проба Руф’є; математико-статистичні методи. Результати дослідження. Результатом дослідження стала розробка варіативного модуля «Фітнес з елементами бойових мистецтв» для учнів 8-х класів, який за змістом і структурою відповідає всім вимогам до подібних навчально-методичних матеріалів і може бути впроваджений до навчальної програми з фізичної культури в середніх класах. Відповідно розробленого модуля було підібрано засоби для використання на уроках, з елементами бойового фітнесу: базові вправи класичної аеробіки та базові елементи різних видів одноборств тхеквондо, боксу, карате, тощо. Детально розглянуті методи, за допомогою яких може бути організоване проведення уроків фітнесу з елементами бойових мистецтв. До таких методів віднесено як загально педагогічні методи навчання (словесні, наочні, практичні) так і специфічні методи, що використовуються під час організації та проведення занять класичною аеробікою. Серед них: метод лінійної прогресії, «від голови до хвоста» та метод складання, або коловий метод. Дано методичні рекомендації щодо проведення уроків з елементами бойового фітнесу для учнів середніх класів. Експериментально доведено, що використання під час уроків фізичної культури в середніх класах варіативного модуля з фітнесу, що включає вправи класичної аеробіки та елементи бойових мистецтв протягом 5-ти тижнів, сприяє статистично вірогідному покращенню показників гнучкості (нахил вперед) та сили (згинання розгинання рук в упорі лежачи й піднімання тулуба з положення лежачи за 30 с.). Також вправи бойового фітнесу позитивно впливають на функціональний стан середніх школярів, зокрема сприяють покращенню таких показників, як проба Штанге і Генчі та індекс Руф’є. Висновок. У результаті проведеного магістерського дослідження доведено ефективність використання засобів фітнесу з елементами бойових мистецтв у процесі організації уроків фізичної культури для учнів середніх класів. Зокрема виявлено позитивний вплив уроків такого характеру на окремі показники фізичної та функціональної підготовленості середніх школярів. The relevance of research. Today, there are high demands on the selection of physical education content for students of different age groups. The exercises offered to students during physical education classes should be primarily accessible, arouse children's interest and thereby stimulate their motivation to engage in regular physical activity. It is no coincidence that the content of physical education for schoolchildren is constantly being updated and made more modern by revising existing and introducing new school physical education curricula. We believe that the introduction of a variable module “Fitness with elements of martial arts” into the school physical education program can be effective. The use of such a module, based on the principles of a harmonious combination of traditional cardio exercise of classical aerobics with exercises borrowed from martial arts, in our opinion, can contribute to greater motivation of students to exercise and a si. The purpose of the study to investigate the effectiveness of the use of combat fitness equipment in the process of physical education of secondary school children. Material and methods of research. To conduct the pedagogical experiment, 40 children were selected who studied in the 8th grade, including 20 girls and 20 boys (at the beginning of the experiment, the children were 13-14 years old. All participants of the experiment were divided into two groups: an experimental group of 10 girls and 10 boys and a control group of the same composition. To solve the tasks set in the work, the following methods of research study and analysis of literary sources; questionnaires; pedagogical observations; pedagogical experiment; testing the level of physical fitness of the subjects, in particular such physical abilities as flexibility, strength and speed power abilities, coordination abilities and endurance; functional tests, including: Stange test, Genchi test, orthostatic and clinostatic tests and modified Rufier test; mathematical and statistical methods. The results of the study. The result of the study was the development of a variable module “Fitness with elements of martial arts” for 8th grade students, which in terms of content and structure meets all the requirements for such teaching materials and can be implemented in the physical education curriculum in secondary schools. According to the developed module, the means for use in the classroom with elements of combat fitness were selected: basic exercises of classical aerobics and basic elements of various types of martial arts such as taekwondo, boxing, karate, etc. The methods that can be used to organize fitness classes with martial arts elements are discussed in detail. These methods include both general pedagogical teaching methods (verbal, visual, practical) and specific methods used in organizing and conducting classical aerobics classes. Among them: the method of linear progression, “from head to tail” and the method of compounding, or the circular method. Methodical recommendations for conducting lessons with elements of combat fitness for middle school students are given. It has been experimentally proven that the use of a variable fitness module during physical education lessons in middle school, which includes classical aerobics exercises and martial arts elements for 5 weeks, contributes to a statistically significant improvement in flexibility (forward bending) and strength (flexion and extension of the arms in a supine position and lifting the torso from a supine position in 30 seconds). ) Combat fitness exercises also have a positive effect on the functional state of secondary school students, in particular, they contribute to the improvement of such indicators as the Stange and Genchi test and the Rufier index. Conclusions. As a result of the master's research, the effectiveness of the use of fitness equipment with elements of martial arts in the process of organizing physical education lessons for middle school students has been proved. In particular, the positive impact of such lessons on certain indicators of physical and functional fitness of secondary school students was revealed.