Перегляд за Автор "Грищук, О. О."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МОРАЛЬНО-ЕТИЧНИХ УЯВЛЕНЬ У СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-21) Грищук, О. О.У статті розглянуто розвиток морально-етичних уявлень у старших дошкільників. Дошкільний вік є початковим періодом становлення особистості, в цей час закладаються основи характеру дитини, її ставлення до навколишнього світу, людей, себе, засвоюються моральні норми, важливі для її подальшого розвитку. Зазначено, що моральний розвиток дошкільника є центральною ланкою його психічного розвитку. Старші дошкільники засвоюють первинні моральні судження, зростає дієвість їх моральних уявлень, в них з’являються моральні почуття. The article deals with the development of moral and ethical ideas in senior preschoolers. Preschool age is the initial period of personality formation, at this time, the foundations of the child's character, his/her attitude to the world, people, himself/herself are laid, moral norms important for his/her further development. It is noted that the moral development of a preschooler is a central part of his or her mental development. Older preschoolers acquire primary moral judgements, the effectiveness of their moral ideas increases, and they develop moral feelings.
- ДокументФормування морально-етичних уявлень старших дошкільників засобами художньої літератури(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Грищук, О. О.У кваліфікаційній роботі здійснений теоретичний аналіз поняття «морально-етичні уявлення», уточнено критерії їх сформованості: когнітивний і емоційний, окреслено шляхи їх формування. Визначено рівні сформованості морально-етичних уявлень у дітей старшого дошкільного віку. Розроблено та апробовано експериментальну програму з формування морально-етичних уявлень старших дошкільників засобами художньої літератури, зокрема українських народних і автоських казок. На основі апробації експериментальної програми визначено ефективність використання художньої літератури як засобу формування морально-етичних уявлень старших дошкільників. The qualification work carries out a theoretical analysis of the concept of “moral and ethical ideas”, specifies the criteria for their formation (cognitive and emotional), and outlines the ways of their formation. The levels of formation of moral and ethical concepts in children of older preschool age have been determined. An experimental program on the formation of moral and ethical ideas of older preschoolers by means of literary read, in particular Ukrainian folk and author’s tales, was developed and tested. Based on the approbation of the experimental program, the effectiveness of the use of fiction as a means of forming the moral and ethical ideas of older preschoolers was determined.