Перегляд за Автор "Гордієнко, І. В."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВПЛИВ ТРУДОВОГО ВИХОВАННЯ НА ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ТА ЖИТТЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Гордієнко, І. В.; Єрмачкова, Д. О.У публікації досліджено вплив трудового виховання на розвиток комунікативних здібностей, виховання самостійності в учнів з особливими освітніми потребами. Зазначено, що трудова діяльність для соціалізації дітей з особливими потребами дозволяє дитині самостійно забезпечувати собі життєво-важливе функціонування; у міру набуття трудових умінь дитина набуває почуття впевненості; зменшується небезпека щодо неможливості вижити без дорослих, сприяє розвитку рольових якостей, формуванню вміння докладати зусилля для досягнення мети, що надзвичайно важливо для людини, і чим раніше вона починає відчувати задоволення від трудових зусиль, тим оптимістичніше буде дивитися на світ, так як отримає впевненість у своїй здатності долати труднощі. The publication examines the influence of labor education on the development of communication skills, education of independence in students with special educational needs. It is noted that labor activity for the socialization of children with special needs allows the child to independently provide vital functioning; as the child acquires work skills, he gains a sense of confidence; the danger regarding the impossibility of surviving without adults decreases, contributes to the development of role qualities, the formation of the ability to make efforts to achieve a goal, which is extremely important for a person, and the earlier he begins to feel satisfaction from labor efforts, the more optimistic he will look at the world, as he will gain confidence in his ability to overcome difficulties.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДОШКІЛЬНЯТ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Шкоріна, Є. В.; Гордієнко, І. В.У публікації досліджено особливості ігрової діяльності дошкільнят з інтелектуальними порушеннями. Ігрова діяльність впливає на розвиток творчих здібностей дітей, особистісних якостей, гра створює позитивний емоційний фон, на якому всі психічні процеси протікають найбільш активно. Гра, ігрова діяльність є засобом психолого-педагогічного впливу на формуючу особистість дитини з метою розвитку її інтелектуальних, комунікативних і творчих здібностей, розкриття її потенціалу у реальному житті. Зазначено, що професійне втручання у вигляді терапевтичної гри здатне служити засобом розвитку дитини з інтелектуальними порушеннями, корекції й супроводу всієї родини, яка виховує дитину. The publication examines the peculiarities of play activities of preschoolers with intellectual disabilities. Game activity affects the development of children's creative abilities, personal qualities, the game creates a positive emotional background on which all mental processes are most active. The game, game activity is a means of psychological and pedagogical influence on the forming personality of the child with the aim of developing his intellectual, communicative and creative abilities, revealing its potential in real life. It is noted that professional intervention in the form of a therapeutic game can serve as a means of development of a child with intellectual disabilities, correction and support of the entire family raising the child.
- ДокументСТАН ПРОБЛЕМИ ВИКОРИСТАННЯ АЛЬТЕРНАТИВНОЇ ТА ДОПОМІЖНОЇ КОМУНІКАЦІЇ ДІТЬМИ З ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ В УКРАЇНІ(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій; Видавничий дім «Гельветика», 2020) Казачінер, О. С.; Гордієнко, І. В.; Цись, О. В.Стаття присвячена одній з актуальних проблем упровадження інклюзивної освіти – використанню альтернативної та допоміжної комунікації з дітьми з порушеннями мовленнєвого розвитку в Україні. Було розроблено анкетування для батьків, що виховують дітей із затримкою або розладами мовленнєвого розвитку, яке мало на меті отримати відповіді, зокрема, на такі питання: в якому віці найчастіше виявляються труднощі в розвитку мовлення в дітей у нашій країні? Наскільки поширеною є АДК в Україні? Яким є досвід батьків, які розпочали впровадження АДК для своєї дитини? В анкетуванні взяло участь 120 батьків із різних куточків України, які виховують дітей із дитячим церебральним паралічем, розладами аутистичного спектру, інтелектуальними розладами, генетичними синдромами (синдромом Дауна, синдром Денді Вокера, синдром Шерешевського-Тернера та ін.), затримкою розвитку мовлення від 2 до 16 років (76 хлопчиків та 44 дівчинки). Анкетування показало, що недостатній рівень вміння робити зрозумілими для інших свої бажання утруднює функціонування дитини в суспільстві. Тому вкрай важливо розпочинати впровадження ефективних стратегій розвитку комунікації якомога раніше. Отримані дані свідчать про важливість розширення інформаційної доступності про АДК, про те, яке вона має значення для дитини серед її найближчого оточення. Батьки – найголовніші люди в житті дитини, які потребують підтримки спеціалістів у процесі навчання дитини системи комунікації. АДК часто недооцінюється фахівцями, що призводить до відмови серед батьків. Ранній початок програми з використання АДК забезпечить оптимальний шлях комунікативного розвитку і дасть змогу сформувати новий позитивний досвід спілкування з дорослими. У зв’язку з цим вкрай важливим є створення підтримуючого середовища через розширення професійних компетенцій фахівців із метою максимального розвитку мовленнєвих та комунікативних навичок, надання батькам об’єктивної, доступної інформації про АДК із метою прийняття найкращого рішення на користь дитини. The article deals with one of the urgent problems of introducing inclusive education – the use of alternative and supportive communication for children with speech development disorders in Ukraine. A survey was developed for parents raising children with delayed or impaired speech development, with the aim of answering the following questions: At what age are the most common difficulties in speech development in children in our country? How widespread is ASC in Ukraine? What is the experience of parents who started implementing ASC for their child? The survey was attended by 120 parents from different parts of Ukraine who are raising children with Cerebral Palsy, Autism Spectrum Disorders, Intellectual Disorders, Genetic Syndromes (Down Syndrome, Dandy Walker Syndrome, Shereshevsky-Turner Syndrome, etc.), children with delayed speech development under 16 (76 boys and 44 girls). Questioning showed that lack of ability to make their wishes understandable to others impedes the functioning of the child in society. Therefore, it is crucial to start implementing effective communication development strategies as early as possible. The obtained data indicate the importance of increasing the accessibility of information on ASC, of its importance for the child in its immediate environment. Parents are the most important people in a child’s life who need the support of specialists in their child’s communication system. ASC is often underestimated by professionals, leading to parental rejection. The early start of an ASC program will provide the optimum path for communicative development and create a new positive adult communication experience. In this regard, it is of utmost importance to create a supportive environment by enhancing the professional competencies of professionals in order to maximize the development of speech and communication skills, providing parents with objective, accessible information about ASC in order to make the best decision for the benefit of the child.