Перегляд за Автор "Верещагін, О. Ю."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументБАГАТОВИМІРНІСТЬ КУЛЬТУРНИХ РЕПРЕЗЕНТАЦІЙ ДИЗАЙНУ: ОСВІТНЬО-ВИХОВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ(Український державний університет імені Михайла Драгоманова; Видавничий дім «Гельветика», 2023) Верещагін, О. Ю.; Федоренко, М. О.Статтю присвячено дослідженню багатовимірності культурних репрезентацій дизайну. Основний акцент зроблено на освітньо-виховних можливостях дизайну у сучасних складноструктурованих контекстах. Показано, що розвиток промислового дизайну змінює й способи духовного та культурного виробництва. Доведено, що дизайн пронизує різні аспекти повсякденного життя, сприяючи самореалізації людини та формуванню її ціннісних орієнтацій, естетичного смаку та культури споживання. Сучасний дизайн і архітектура розглядаються як носії гуманістичного та етичного потенціалу, що віддає перевагу досвіду людей у їхньому антропогенному середовищі. У статті доводиться нагальна потреба активізації гуманістичних, освітніх і навіть терапевтичних аспектів дизайну. Ця актуальність пояснюється зростаючим впливом дизайну на глобальне суспільство та його здатністю гармонізувати існування. В статті вказуйтеся що надаючи численні можливості для самовираження, дизайн сприяє творчості та спонукає до самоаналізу, навіть під час звичайного споживання. На засадах міждисциплінарного синтезу, здійснений комплексний аналіз дизайну іграшки та обґрунтовується важливість якісних дизайнерських рішень у сфері промислового дизайну, споживачами якого є діти. Доведено, що для посилення освітньо-виховного потенціалу даного виду дизайну важливою є взаємодія дизайнерів, психологів та педагогів, бо в іншому випадку можна не досягти бажаного ефекту від продукту. Особливо важливо уникнути цієї загрози та виявити освітньо-виховну перспективність промислового дизайну у постіндустріальному суспільстві, яке надає широкі перспективи для реалізації людської креативності, але й посилює споживацьку активність, що може привести до капсулізації людини у світі речей. The article focuses on the exploration of the multidimensional aspects of cultural representations within design. The primary emphasis lies in highlighting the educational and developmental possibilities of design within contemporary intricate contexts. It is demonstrated that the evolution of industrial design also transforms avenues for spiritual and cultural production. The article substantiates the notion that design permeates various facets of daily life, contributing to human self-realization and the formation of value orientations, aesthetic preferences, and consumer culture. Contemporary design and architecture are positioned as carriers of humanistic and ethical potential, prioritizing individuals' experiences within their anthropocentric environments. The article advocates for the pressing necessity to activate the humanistic, educational, and even therapeutic dimensions of design. This relevance is underpinned by the escalating influence of design on global society and its potential to harmonize existence. It is highlighted that by offering numerous opportunities for self-expression, design fosters creativity and encourages introspection, even in routine consumption. Through the lens of interdisciplinary synthesis, a comprehensive analysis of toy design is conducted, underscoring the significance of high-quality design solutions within the realm of industrial design, especially when the intended recipients are children. The article establishes that collaborative interactions among designers, psychologists, and educators are essential to amplify the educational potential of this design category. Neglecting such collaboration may hinder the intended impact of the products. This notion gains particular importance in recognizing the educational and developmental prospects of industrial design in a post-industrial society. This epoch offers extensive prospects for human creativity while also amplifying consumer activity, which holds the potential to immerse individuals within a materialistic world.
- ДокументДИЗАЙН У СТИЛІ MILITARY ТА ЙОГО ВПЛИВ НА САМОРЕАЛІЗАЦІЮ ЛЮДИНИ(Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2023) Верещагін, О. Ю.Актуальність теми дослідження. У сучасну добу відбуваються радикальні зміни у життєвому просторі людини, зокрема, посилюється плюралізація стилів життя та їх концептуалізація у модусах мистецтва жити. Визначення функціонального потенціалу цього стилю потребує виходу за межі історії декоративного мистецтва, моди та естетики і розгляду його у проблемному полі філософської антропології. Постановка проблеми. Дизайн у стилі military займає особливе місце у сучасній культурі. Формуючи естетику повсякденного простору сучасної української людини, сприяє консолідації та згуртуванню суспільства задля захисту Батьківщини. Патріотична складова дизайну в стилі military має великий виховний потенціал. Волонтерський сектор використовує дизайн у стилі для демонстрації відданості, солідарності та професіоналізму в гуманітарних і соціальних ініціативах. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Дослідження дизайну як культурного феномену набуло свого висвітлення у площині філософського, та культурологічного аналізу, зокрема у дослідженнях Ю. Легенького, В. Даниленка, І. Рижової. Дослідження елементів мілітарної культури представлене Ж. Бодрійяром, О. Штоквиш. Разом з тим треба зазначити, що розгляд дизайну у проблемному полі філософської антропології не набуло достатнього висвітлення. Постановка завдання. Дослідити функціональні можливості та виховний потенціал стилю military у стратегіях та практиках самореалізації сучасної української людини. Виклад основного матеріалу. Дизайн у стилі military може викликати почуття сили, влади та дисципліни, а також відстороненості, конформізму та насильства. В цьому контексті обґрунтовується роль мілітарної складової у сучасному українському суспільстві. Нагальним є дослідження критичного та етичного осмислення використання дизайну у військовому стилі та його потенційних наслідків для людської ідентичності та добробуту, беручи до уваги історичні та сучасні приклади, а також різноманітні контексти, в яких він застосовується. Висновки. Соціокультурні аспекти військового стилю висвітлюють складний взаємозв'язок між військовими інституціями та соціумом, виразно демонструють як мода і стиль стають засобом вираження та узгодження цих взаємозв'язків. Філософсько-антропологічна концептуалізація дизайну у стилі military дозволяє виявити комплементарність процесів культурної інтеграції та культурної адаптації людини у просторах життєвого світу. Urgency of the research. Radical changes are taking place in the human living space in modern times, particularly the pluralization of lifestyles and their conceptualization in the modes of the art of living. Determining the functional potential of this style requires going beyond the history of decorative arts, fashion, and aesthetics and examining it in the problem field of philosophical anthropology. Target setting. Military style design occupies a special place in contemporary culture. By shaping the aesthetics of the everyday space of modern Ukrainian people, it contributes to the consolidation and cohesion of society for the defense of the Motherland. The patriotic component of military-style design has significant educational potential. The volunteer sector uses the style of design to demonstrate dedication, solidarity, and professionalism in humanitarian and social initiatives. Actual scientific researches and issues analysis. The study of design as a cultural phenomenon has been covered in the plane of philosophical and cultural analysis, particularly in the research of Yu. Luhenyi, V. Danylenko, and I. Ryzhova. The study of elements of military culture is presented by J. Baudrillard and O. Shtokvysh. However, it should be noted that the consideration of design in the problem field of philosophical anthropology has not received sufficient coverage. The research objective. To investigate the functional possibilities and educational potential of the military style in the strategies and practices of self-realization of modern Ukrainian people. The statement of basic materials. Military style design can evoke feelings of power, authority, and discipline, as well as detachment, conformity, and violence. In this context, the role of the military component in modern Ukrainian society is justified. It is urgent to study the critical and ethical understanding of the use of design in military style and its potential consequences for human identity and wellbeing, taking into account historical and contemporary examples, as well as the diverse contexts in which it is applied. Conclusions. Sociocultural aspects of military-style illustrate the complex relationship between military institutions and society, clearly demonstrating how fashion and style become a means of expressing and coordinating these relationships. The philosophical anthropological conceptualization of design in military style allows us to identify the complementarity of processes of cultural integration and cultural adaptation of the individual in the spaces of the lifeworld.