Перегляд за Автор "Велієва, А. Р."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАВТОРСЬКА МЕТОДИКА ПІДГОТОВКИ ДО ЗМАГАЛЬНОГО ВИСТУПУ ЮНИХ СПОРТСМЕНІВ В ПІЛОННІЙ АКРОБАТИЦІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Велієва, А. Р.Сьогодні пілонний спорт демонструє вражаючі темпи розвитку і стає все більш популярним як вид фізичної активності та спорту серед дітей та дорослих. Його завданнями є розвиток фізичної підготовленості, збільшення сили, гнучкості, координації та тренованості. А виконання складних трюків та елементів на пілоні вимагає від спортсменів великої точності, впевненості та концентрації, що сприяє розвитку психологічної стійкості. Цей сучасний вид активності визнаний видом фітнесу та є унікальним, адже в його основу входять елементи акробатики, гімнастики та хореографії, які спортсмени активно демонструють на професійних змаганнях. В основі змагань з пілонного спорту лежить виступ на пілоні, який триває близько чотирьох хвилин, під час якого спортсмен демонструє оберти на статичному та динамічному пілонах, елементи на силу і гнучкість, динамічні трюки, а також хореографію та акробатику в партері. Все це вимагає від спортсмена неабиякої силової та серцево-судинної витривалості, силової та динамічної стійкості, координації та гнучкості. Саме тому розробка методики покращення физичних та спеціальних показників дітей 10-13 років під час змагального періоду може значно підвищити ефективність тренувального процесу і результативність змагань. Основним критерієм у виборі фізичних навантажень, структури рухових дій, методів дій на організм під час тренувального процесу з дітьми є показники функціональних можливостей, а саме фізичної та спеціальної підготовленості. Саме тому постає потреба у вивченні та удосконаленні тренувальних програм для цієї вікової категорії. Питання розвитку фізичних якостей організму засобами пілонного спорту вже розглядали багато дослідників. Однак методика, яка не тільки враховує вікові особливості, але й адаптується до специфіки змагального періоду в пілонному спорті ще не досліджувалась в сучасній літературі. Тому актуальність цього дослідження полягає в необхідності розробленні методики покращення фізичних та спеціальних показників дітей 10-13 років під час змагального періоду, які займаються пілонним спортом. Таке дослідження має потенціал для розвитку нових ефективних підходів у тренуванні юних спортсменів у пилонному спорті, що відповідають сучасним вимогам та тенденціям у спорті. Тому метою нашого дослідження розроблення та впровадження авторської методики для покращення фізичних та спеціальних показників у дітей віком 10-13 років, які займаються пілонною акробатикою під час змагального періоду. Методи дослідження: аналіз літературних джерел, тестування фізичної та спеціально-фізичної підготовленості (“Згинання та розгинання колін у висі на шведській стінці” кіл-сть разів, ”Згинання/розгинання ліктьових суглобів у висі на перекладині” кіл-сть разів, “Присідання “пістолети” на праву ногу” кіл-сть разів, “Присідання “пістолети” на ліву ногу” кіл-сть разів, “Стрибки з упору присів” кіл-сть разів, “спічаг” кіл-сть разів, “Згинання та розгинання рук в упорі лежачи” кіл-сть разів, “Нахил у положенні сидячи” 5 балів, “Нахил вперед з ногами нарізно з положенні сидячи” 5 балів, “Поздовжнийшпагат на праву ногу” 5 балів, “Поздовжний шпагат на ліву ногу” 5 балів, “Поперечний шпагат” 5 балів, “Переворот вперед на праву ногу” 5 балів, “Переворот вперед на ліву ногу” 5 балів, “Переворот назад на праву ногу” 5 балів, “Переворот назад на ліву ногу” 5 балів ), тестування технічної та спеціально-технічної підготовленості ("Гвинтик" на праву руку, кількість обертів; "Гвинтик" на ліву руку, кіл-сть обертів; “Лаз розніжками”, 5 балів; Оберт 1 “Фенікс” на праву руку, 5 балів; Оберт 1 Фенікс на ліву руку, 5 балів; Оберт 2 " в шолдер" на праву руку, 5 балів; Оберт 2 " в шолдер" на ліву руку, 5 балів; “ Ікс на праву руку”, 5 балів; “Ікс на ліву руку”, 5 балів; “Динамічні перехоплення”, 5 балів; “Сальто”, 5 балів; “Стійка з пілоном на праву руку”, 5 балів; “Стійка з пілоном на ліву руку”, 5 балів; “Cиловий вихід у прапор на праву руку”, 5 балів; “Cиловий вихід у прапор на ліву руку”, 5 балів; “ Шпагат на пілоні”, 5 балів), методи математичної статистики. Учасники: 9 спортсменок віком 10-13 років (дівчата), які займаються пілонною акробатикою у приватній школи танцю на пілоні “Атмосфера” м. Харкова, базового рівня підготовки. Усі учасники та їх батьки дали згоду про участь у експерименті. Експеримент проводився з лютого 2024 року по травень 2024 року. Результати. Розроблено та впроваджено в тренувальний процес авторську методику підготовки юних спортсменів до змагального виступу в пілонній акробатиці, яка включає в себе вправи на покращення фізичної, спеціально-фізичної, технічної та спеціально-технічної підготовки. Виявлено, що після проведення у спортменок експериментальної групи, що готуються до змагального виступу в пілонній акробатиці, 2-х тижневої програми зимово-весняного навчально-тренувального періоду, яка тривала з лютого-червень 2024 року і включала в себе фізичну та технічну підготовку спортсменів, підтвердилось статистично значуще покращення показників тестів (p <0,05; p <0,01; p <0,001). Висновки. Розроблена авторська методика підготовки дозволяє ефективно підвищити рівень готовності юних спортсменів 10-13 років до змагального виступу в пілонній акробатиці. Relevance. The relevance of this study is highlighted by the rapid development of pole sports, which is becoming increasingly popular as a form of physical activity and sport among children and adults. Its primary goals are to enhance physical fitness, increase strength, flexibility, coordination, and overall athletic ability. Performing complex tricks and elements on the pole requires athletes to have a high level of precision, confidence, and concentration, which also contributes to the development of psychological resilience. This modern activity is recognized as a unique form of fitness, combining elements of acrobatics, gymnastics, and choreography that athletes actively showcase in professional competitions. Pole sports competitions involve routines that last around four minutes, during which the athlete performs spins on static and dynamic poles, strength and flexibility elements, dynamic tricks, as well as choreography and floor acrobatics. These activities demand significant muscular and cardiovascular endurance, strength, dynamic stability, coordination, and flexibility. For this reason, developing a methodology to improve the physical and technical skills of children aged 10-13 during the competitive period can greatly enhance the training process's effectiveness and competitive performance. The primary criterion in selecting physical exercises, movement structure, and training methods for children is the functional capabilities of the body, specifically physical and technical readiness. Therefore, there is a need to study and improve training programs for this age group. Many researchers have previously explored the development of physical qualities through pole sports. However, a methodology that considers age-specific characteristics while adapting to the competitive phase in pole acrobatics has not been addressed in current literature. The relevance of this research lies in the need to create a methodology for improving the physical and technical skills of children aged 10-13 during the competitive period in pole sports. Such research has the potential to develop new, effective approaches to training young athletes in pole sports, aligned with modern requirements and trends in the sport. The study aimed to design and implement an original methodology to improve the physical and technical abilities of children aged 10-13 engaged in pole acrobatics during the competitive period. Methods: literature review, testing of physical and technical readiness ("Knee flexion and extension while hanging on gym bar" - number of repetitions, "Pull-ups on a bar" - number of repetitions, "Pistol squat on the right leg" - number of repetitions, "Pistol squat on the left leg" - number of repetitions, "Squat jumps from a crouch" - number of repetitions, "L-sit to handstand press" - number of repetitions, "Push-ups" - number of repetitions, "Forward bend in a sitting position" - 5 points, "Forward bend with legs apart in a sitting position" - 5 points, "Right leg front split" - 5 points, "Left leg front split" - 5 points, "Middle split" - 5 points, "Forward roll on the right leg" - 5 points, "Forward roll on the left leg" - 5 points, "Backward roll on the right leg" - 5 points, "Backward roll on the left leg" - 5 points), testing of technical and special-technical readiness ("Spin on the right hand" - number of rotations; "Spin on the left hand" - number of rotations; "Inverted climbing" - 5 points; "Phoenix spin on the right hand" - 5 points; "Phoenix spin on the left hand" - 5 points; "Shoulder mount spin on the right hand" - 5 points; "Shoulder mount spin on the left hand" - 5 points; "Iron-x on the right hand" - 5 points; "Iron-x on the left hand" - 5 points; "Dynamic catches" - 5 points; "Salto" - 5 points; "Pole handstand on the right hand" - 5 points; "Pole handstand on the left hand" - 5 points; "Deadlift twisted grip on the right hand" - 5 points; "Deadlift twisted grip on the left hand" - 5 points; "Pole split" - 5 points), and methods of mathematical statistics. Participants: The study involved 9 athletes (girls) aged 10-13, with basic training in pole acrobatics from a private pole dance school "Atmosphere" in Kharkiv, all of whom participated with parental consent. The experiment was conducted from February to May 2024. Results: An original training methodology was developed and introduced into the training process to prepare young athletes for competitive performances in pole acrobatics, which included exercises to improve physical, technical, and special technical skills. The results showed statistically significant improvements in test indicators for the athletes in the experimental group preparing for competitive performance in pole acrobatics following the two-week winter-spring training program from February to June 2024, which focused on physical and technical training (p <0.05; p <0.01; p <0.001). Conclusions: The developed methodology effectively enhances the preparedness of young athletes aged 10-13 for competitive performance in pole acrobatics.
- ДокументІНТЕГРАЦІЯ ПІЛОННОГО СПОРТУ ТА ПОВІТРЯНОЇ АКРОБАТИКИ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ДЛЯ ДОСЯГНЕННЯ ОПТИМАЛЬНОГО ФІЗИЧНОГО ТА ПСИХОЛОГІЧНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Велієва, А. Р.У тезах досліджено заняття пілонним спортом та акробатикою, що сприяють розвитку концентрації та уваги. Під час виконання складних елементів учні повинні бути максимально уважними та концентрованими, щоб уникнути травм та досягти успіху в виконанні рухів. Це розвиває їхню здатність до кращого контролю над своїми діями та збільшує стійкість до відволікань під час навчального процесу. Зазначено, що використання цих видів активності в освітньому процесі може збільшити інтерес учнів до фізичної активності, сприяти їхньому загальному фізичному розвитку. Theses explore pole sports and acrobatics, which contribute to the development of concentration and attention. When performing complex elements, students must be as attentive and focused as possible to avoid injuries and achieve success in performing movements. This develops their ability to better control their actions and increases resistance to distractions during the educational process. It is noted that the use of these types of activity in the educational process can increase students' interest in physical activity, contribute to their overall physical development.