Перегляд за Автор "Варич, Н."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументМОВНА НОРМАТИВНІСТЬ У СЬОГОДЕННІ: «ВПОРЯДКОВАНІСТЬ», «ГІДНІСТЬ», «ЄДНІСТЬ» VS «БЕЗЛАД», «МЕНШОВАРТІСТЬ», «РОЗРІЗНЕНІСТЬ»(Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, 2024-01-25) Варич, Н.У розвідці визначено й стисло охарактеризовано на підставі опитування студентів ХНПУ імені Г. С. Сковороди та аналізу їхніх есе їхню позицію щодо мовної ситуації в Україні та ролі нормативного мовлення. В жодного з опитуваних не виникло сумніву щодо потреби й необхідності спілкуватися українською. Українська мова – це підґрунтя існування нашого народу, чинник його міцності, гідності, формування політичної нації. Зазначено, що лінгвоосвітня діяльність здобувачів засвідчила високий рівень національної свідомості, аргументований спротив російськомовному засиллю, спроможність до розбудови вітчизняного соціокультурного простору. The article identifies and briefly describes, on the basis of a survey of students of H. S. Skovoroda Kharkiv National University of Economics and analysis of their essays, their position on the language situation in Ukraine and the role of normative speech. None of the respondents had any doubts about the need and necessity to communicate in Ukrainian. The Ukrainian language is the basis of our nation's existence, a factor of its strength, dignity, and the formation of a political nation. It is noted that the linguistic education activities of the applicants demonstrated a high level of national consciousness, reasoned resistance to Russian-speaking dominance, and the ability to develop the national socio-cultural space.
- ДокументМОВНО-ОСВІТНІЙ РІВЕНЬ КОНКУРЕНТНОСПРОМОЖНОСТІ ДЕРЖАВИ: ІДЕЇ, ЗАКОНОМІРНОСТІ, ПЕРСПЕКТИВИ В НАУКОВОМУ СВІЧАДІ ОЛЬГИ МУРОМЦЕВОЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківське історико-філологічне товариство, 2023) Варич, Н.У публікації досліджено мовно-освітній рівень конкурентноспоможності держави в науковому доробку О. Г. Муромцевої. Науковий обшир зацікавлень професора О. Муромцевої і висока їх результативність у сув’язі з гідним пошануванням сучасною спільнотою вчених в Україні та за її межами, водночас й активна громадянська позиція відомої мовознавиці, незламний дух оборонниці справедливого, чесного, порядного, життєвого в національній освіті, зокрема й мовній, робить постать дослідниці, що іноді певною мірою йшла по лезу змін і випереджала час, затребуваною нині, спонукає вкотре звертатися до пильного аналізу її доробку. Зазначено, що все більш очевидною постає нагальність реального втілення висловлених професором Ольгою Георгіївною Муромцевою та іншими сподвижниками-мовознавцями пропозицій щодо популяризації мови і піднесення її престижу як у світі, так і в Україні, зокрема через освітні практики. The publication examines the linguistic and educational level of the state's competitiveness in the research work of O. G. Muromtseva. The scientific breadth of the interests of Professor O. Muromtseva and their high effectiveness in connection with the worthy respect of the modern community of scientists in Ukraine and beyond, at the same time, the active civic position of the well-known linguist, the indomitable spirit of the defender of fair, honest, decent, vital in national education, in particular linguistic, makes the figure of a researcher, who sometimes to some extent walked on the edge of changes and was ahead of time, in demand today, prompts us to once again turn to a careful analysis of her work. It is noted that the urgency of the real implementation of the proposals expressed by Professor Olga Georgievna Muromtseva and other fellow linguists regarding the popularization of the language and raising its prestige both in the world and in Ukraine, in particular through educational practices, is becoming more and more obvious.
- ДокументПІДНЕСЕННЯ МОВЛЕННЄВОЇ КУЛЬТУРИ В НАУКОВОМУ ВИСВІТЛЕННІ ПРОФЕСОРА СЕРГІЯ ДОРОШЕНКА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Варич, Н.У статті розглянуто піднесення мовленнєвої культури в науковому висвітленні Сергія Івановича Дорошенка. Саме опертя науково-педагогічної діяльності С. І. Дорошенка на виховні традиції своєї родини й народу, увага до інтелектуально й емоційно наснаженого слова кращих учителів, пізніше наставників і колег, визнання й пошана наукової ерудиції педагогів і науковців, дієве захоплення єдністю теоретичних здобутків із практикою їх застосування у власній діяльності, що супроводжувалося особистими вдумливими спостереженнями, засвідчує бажання безупинно пізнавати мовні явища й наслідувати кращі зразки мовлення в своїй практиці як головну вихідну позицію людини, спраглої до знань в царині мови і в опануванні культурою мовлення. Наукові розвідки професора Сергія Дорошенка, присвячені піднесенню культури мови, визначаються ґрунтовністю, об’єктивністю, вишуканістю, насиченістю ілюстративного матеріалу, водночас через них оприявнюється неординарна постать науковця й педагога, залюбленого в слово, що власним прикладом надихає до нових звершень в опануванні мовленнєвою культурою. The article examines the rise of speech culture in the scientific coverage of Serhii Ivanovich Doroshenko. It is the reliance of S. I. Doroshenko’s scientific and pedagogical activity on the educational traditions of his family and people, attention to the intellectually and emotionally charged words of the best teachers, later mentors and colleagues, recognition and respect for the scientific erudition of teachers and scientists, effective admiration for the unity of theoretical achievements with practice their application in one's own activity, which was accompanied by personal thoughtful observations, testifies to the desire to constantly learn about linguistic phenomena and to imitate the best examples of speech in one's practice as the main starting position of a person who is thirsty for knowledge in the field of language and in mastering the culture of speech. Professor Serhiy Doroshenko's scientific explorations, dedicated to the elevation of language culture, are determined by thoroughness, objectivity, sophistication, saturation of illustrative material, at the same time, through them, an extraordinary figure of a scientist and teacher, in love with words, who inspires new achievements in mastering speech culture, is revealed through them.