Перегляд за Автор "Ван, Цзін І."
Зараз показано 1 - 1 з 1
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументФормування та становлення особистості майбутнього педагога засобами музичного мистецтва(Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти", 2018) Жерновникова, О. А.; Ван, Цзін І.У статті зроблений теоретичний аналіз проблеми виховного впливу музичного мистецтва на формування особистості майбутнього педагога. Автором зазначено, що розвиток майбутнього педагога, становлення його як особистості – кардинальна для вищої школи проблема. Музичне мистецтво має невичерпний потенціал впливу на внутрішній світ особистості майбутнього педагога, воно є своєрідним засобом спілкування, сприяє самопізнанню і самовираженню особистості, формуванню її світогляду, про що неодноразово наголошували письменники, композитори, педагоги, психологи, мистецтвознавці, вчені і різних галузей. Музичне мистецтво має величезний виховний потенціал використання якого сприяє формуванню особистості майбутнього педагога. В статье сделан теоретический анализ проблемы воспитательного воздействия музыкального искусства на формирование личности будущего педагога. Автором отмечено, что развитие будущего педагога, становление его как личности - кардинальная для высшей школы проблема. Музыкальное искусство имеет неисчерпаемый потенциал влияния на внутренний мир личности будущего педагога, оно является своеобразным средством общения, способствует самопознанию и самовыражению личности, формированию его мировоззрения, о чем неоднократно говорили писатели, композиторы, педагоги, психологи, искусствоведы, ученые и различных отраслей. Музыкальное искусство имеет огромный воспитательный потенциал использования которого способствует формированию личности будущего педагога. The article deals with theoretical analysis of the problem of the educational effect of musical art on the formation of the personality of the future teacher. The author notes that the development of the future teacher, the formation of him as a personality – a cardinal for high school problem. Musical art has inexhaustible potential of influence on the inner world of the personality of the future teacher, it is a kind of communication, contributes to the self-knowledge and self-expression of the individual, the formation of his outlook, as repeatedly emphasized by writers, composers, educators, psychologists, art historians, scientists of various fields. Huge historical experience and the results of scientific research on the influence of musical art on the formation, development and formation of the personality of the future teacher still do not find sufficient use in modern highschool and, accordingly, «the possibilities of artistic development of new generations for a long time may remain at the level of" physiological minimum». Historical development of society has shown that the new is in the deepest past, which stands at the origins of modern civilization, and therefore the appeal to the experience of ancient Greece and Rome, which created unsurpassed samples of universal culture and gave impetus to the further development of philosophy, remains relevant nowadays. Musical art has a huge educational potential, the use of which contributes to the formation of the personality of the future teacher.