Перегляд за Автор "Бородінова, С. О."
Зараз показано 1 - 1 з 1
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументДИФЕРЕНЦІЙНА ДІАГНОСТИКА ПОКАЗНИКІВ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ ІЗ ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ(Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, 2024-11-14) Галій, А. І.; Бородінова, С. О.У публікації досліджено проблему затримки психічного розвитку (ЗПР) та інтелектуальні порушення (ІП). Поняття «затримка психічного розвитку» вживається стосовно до дітей зі слабко вираженою органічною або функціональною недостатністю центральної нервової системи, які мають такі особливості інтелекту і особистості, що не дозволяють їм вчасно і якісно опановувати елементарні знання. Причини формування затримки психічного розвитку, зазвичай, є наслідком тимчасових негативних факторів, таких як депривація або мінімальні патології мозку, вони можуть бути скоригованими за допомогою корекційної роботи. Зазначено, що диференційна діагностика дітей із ЗПР та з ІП є ключовим завданням в роботі фахівця Інклюзивно-ресурсних центрів, оскільки правильна постановка діагнозу дозволяє кваліфіковано здійснити психолого-педагогічний супровід, вибрати ефективні методи корекційної роботи. Діти із ЗПР мають більший потенціал для розвитку і можуть досягти значних успіхів за умови правильно організованого навчання, тоді як діти з ІП потребують спеціальних програм, спрямованих на адаптацію та соціалізацію. The publication examines the problem of mental retardation (MR) and intellectual disabilities (ID). The concept of "mental retardation" is used in relation to children with mild organic or functional insufficiency of the central nervous system, who have such features of intelligence and personality that do not allow them to master elementary knowledge in a timely and high-quality manner. The causes of mental retardation are usually the result of temporary negative factors, such as deprivation or minimal brain pathologies, they can be corrected through corrective work. It is noted that differential diagnosis of children with MR and with ID is a key task in the work of a specialist of Inclusive Resource Centers, since the correct diagnosis allows for qualified psychological and pedagogical support, and the selection of effective methods of corrective work. Children with developmental disabilities have greater potential for development and can achieve significant success if properly organized education is provided, while children with intellectual disabilities need special programs aimed at adaptation and socialization.