Перегляд за Автор "Авілова, О. В."
Зараз показано 1 - 1 з 1
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументГЕНЕЗИС КАФЕДРИ АНАТОМІЇ ЛЮДИНИ (АНАТОМІЧНОГО ТЕАТРУ) ХАРКІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ(Причерноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2022) Зеленська, Л. Д.; Вовк, О. Ю.; Лютенко, М. А.; Авілова, О. В.; Тунік, А. В.Стаття присвячена історичному нарисурозвитку кафедри анатомії людини Харківського національного медичного університету (ХНМУ) за часів її становлення у складі Харківського Імператорського Університету й по сьогодення як окремо існуючого освітнього елементу університету. Детально розглянуто вклад у діяльність і розвиток кафедри за часів керування видатними науковцями й анатомами, які створили Харківську анатомічну школу. Виділено можливості творчого використання анатомічного театру й освітнього музею для підвищення якості медичної освіти на сучасному етапі. У роботі представлено історію будівництва й оснащення нового анатомічного корпусу в 1886 році, в якому й нині розміщується кафедра анатомії людини Харківського національного медичного університету. Особливу увагу приділено створенню сучасної анатомічної школи й нових напрямів дослідження в морфології відомим українським вченим академіком Володимиром Петровичем Воробйовим та його учнями. Представлені історичні етапи становлення та організації навчального процесу в різні роки існування кафедри, її постійна реорганізація та вдосконалення викладання дисципліни анатомії людини. Особливу увагу приділено створенню та оснащенню лекційної аудиторії (амфітеатру), однією з визначних пам’яток якої є мармуровий анатомічний стіл, що обертається, придбаний в Італії в 19 столітті, а так само унікальна фрескапанно «Леонардо да Вінчі препарує труп», написана А. Любімовим у 1918 році. Натепер навчальні кімнати кафедри обладнані інтерактивними дошками, науковими лабораторіями й приміщеннями для викладачів, лаборантів і технічного персоналу кафедри, створено навчально-науковий центр практичної морфології, який містить лабораторії: симуляційних технологій; штучних органів і систем; роботи з трупним матеріалом. Виділено можливості творчого використання анатомічного театру й освітнього музею для підвищення якості медичноїосвіти на сучасному етапі. The article is devoted to the history and development of the Department of Human Anatomy of Kharkiv National Medical University (KhNMU) from the time of its formation as part of the Kharkiv Imperial University and to this day as a separate educational element of the university. The contribution to the activity and development of the department during ruling by outstanding scientists and anatomists who created the Kharkiv Anatomical School is considered in detail. Possibilities of creative use of anatomical theater and educational museum to improve the quality of medical education at the present stage are highlighted. The article also presents the history of construction and equipment of the new anatomical building in 1886, which still houses the Department of Human Anatomy, KhNMU. Particular attention is paid to the creation of a modern anatomical school and new areas of research in morphology by the famous Ukrainian scientist Academician Volodymyr Petrovich Vobyev and his students. The historical stages of formation and organization of the educational process in different years of the department are presented. Its constant reorganization and improvement of teaching the discipline of human anatomy. Particular attention is paid to the creation and equipment of the lecture hall (amphitheater). One of its attractions is a rotating marble anatomical table, purchased in Italy in the 19th century, as well as a unique fresco-panel “Leonardo da Vinci dissects the corpse”, painted Liubimov in 1918. Currently, the classrooms of the department are equipped with interactive whiteboards, research laboratories and rooms for academic staff of the department, created a training and research center of practical morphology, which includes simulation technologies laboratory; artificial organs and systems laboratory; work with corpse material laboratory. Possibilities of creative use of anatomical theater and educational museum to improve the quality of medical education at the present stage are highlighted.