ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА СОЦІАЛЬНИХ ВИХОВАТЕЛІВ В УМОВАХ РОЗГОРТАННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ: ТЕНДЕНЦІЇ ТА СУПЕРЕЧНОСТІ
Завантаження...
Дата
2016
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Львів. держ. ун-т безпеки життєдіяльності (ЛДУ БЖД)
Анотація
Висвітлено питання оновлення педагогічного погляду на сутність професій «соціальний педагог» та «соціальний працівник» у контексті стрімкої зміни соціокультурних та освітніх умов, що складаються під детермінуючим впливом інклюзивних процесів в освіті, які в Україні ще не є усталеними, скоріше – інноваційними. Авторками відстоюється думка, що інклюзія не обмежується реформуванням освіти, вона ґрунтується на філософії турботи та соціальної справедливості, на новій (неосоціальній) моделі розуміння явища інвалідності, в реалізації якої соціальний педагог та соціальний працівник відіграють суттєву роль. Розкриваються суперечності та проблеми, що виникають у підготовці таких фахівців в умовах соціокультурної та освітньої трансформацій. Освещены вопросы обновления педагогической точки зрения на сущность профессий «социальный педагог» и «социальный работник» в контексте стремительного изменения социокультурных и образовательных условий, кладывающихся под детерминирующим влиянием инклюзивных процессов в образовании, которые в Украине еще не устоявшимися, скорее - инновационными. Авторами отстаивается мнение, что инклюзия не ограничивается реформированием образования, она основывается на философии заботы и социальной справедливости, на новой (неосоциальный) модели понимания явления инвалидности, в реализации которой социальный педагог и социальный работник играют существенную роль. Раскрываются противоречия и проблемы, возникающие в подготовке таких специалистов в условиях социокультурной и образовательной трансформаций.The update pedagogical point of view on the essence of occupations such as "social teacher" and "social worker" in the context of rapid changes in social, cultural and educational conditions consisting under determining influence of inclusive processes in education, which are not established in Ukraine,more likely – innovative, is highlighted in the article. The idea, that inclusion is not limited by educational reform, it is based on the caring philosophy and social justice, the new (non social) model of understanding of the disability phenomenon, in implementing of which a social teacher and social worker are playing a significant role, is advocated by authors. Contradictions and problems occurring during the preparation such professionals in terms of social, cultural and educational transformation are revealed.
Опис
Ключові слова
соціальні педагоги, соціальні вихователі, інклюзивна освіта, інклюзивне навчання, інвалідність, діти з особливостями розвитку, формування інклюзивної компетентності, социальные педагоги, социальные воспитатели, инклюзивное образование, инклюзивное обучение, инвалидность, дети с особенностями развития, формирования инклюзивной компетентности, social teachers, inclusive education, disability, children with peculiarities of development, formation of inclusive competence
Цитування
Григоренко В. Л. Професійна підготовка соціальних вихователів в умовах розгортання інклюзивної освіти в Україні: тенденції та суперечності / В. Л. Григоренко, О. І. Рассказова // Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності : зб. наук. пр. / Держ. служба України з надзв. ситуацій ; [редкол.: М. М. Козяр (голов. ред.) та ін.]. – Львів : ЛДУ БЖД, 2016. - № 14. – С. 215–222.