Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/675
Title: CHILDREN’S SOCIALIZATION IN MODERN SOCIETY: THE EROSION OF EMOTIONAL BONDING BETWEEN PARENTS AND CHILDREN AND THE EROSION OF CHILDREN COMMUNITY
Other Titles: СОЦІАЛІЗАЦІЯ ДІТЕЙ В СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ: ЕРОЗІЯ ЕМОЦІЙНОГО ЗВ'ЯЗКУ МІЖ БАТЬКАМИ І ДІТЬМИ І ЕРОЗІЯ ДИТЯЧОГО СПІЛЬНОТИ
СОЦИАЛИЗАЦИЯ ДЕТЕЙ В СОВРЕМЕННОМ ОБЩЕСТВЕ: ЭРОЗИЯ ЭМОЦИОНАЛЬНОЙ СВЯЗИ МЕЖДУ РОДИТЕЛЯМИ И ДЕТЬМИ И ЭРОЗИЯ ДЕТСКОГО СООБЩЕСТВА
Authors: Luparenko, S.
Лупаренко, С. Є.
Лупаренко, С. Е.
Keywords: childhood
children’s socialization
family and children’s community
erosion of emotional bonding between parents and children
the erosion of children community
дитинство
дитяча соціалізація
сімейна та дитяча спільнота
ерозія емоційного зв'язку між батьками та дітьми
ерозія дитячої спільноти
детство
детская социализация
семейное и детское сообщество
эрозия эмоциональной связи между родителями и детьми
эрозия детского сообщества
Issue Date: 2014
Publisher: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul
Citation: Luparenko S. Children’s Socialization in Modern Society: the Erosion of Emotional Bonding between Parents and Children and the Erosion of Children Community / S. Luparenko // Analele Ştiinţifice ale Universităţii de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul / Univ. de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul ; col. red.: Sergiu Cornea (red.-şef) [et al.]. – Cahul : Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2014. – Vol. 10. – P. 80–86.
Abstract: This scientific paper has revealed the problems with institutions of children’s socialization (family and children’s community) in modern society. These problems are the erosion of emotional bonding between parents and children and the erosion of children community. The reasons for the erosion of emotional bonding between parents and children are determined. They are change of the system of social relations which caused the significant shifts in the system of adults’ values, change of quality of communication in families. The difficulties of modern family education have been determined. They are “distant” or “phone” education; great informational influence on children; lack of parents’ emotional contact with their children; formation of social infantilism; “social orphanage”. The paper uses data gathered from theoretic search and empirical investigation (data gathered from 31 families, from children and their parents). The results have shown that there are difficulties in communication and interaction between parents and children. These difficulties are caused by social-economical, moral-judicial, cultural-educational conditions (when parents have to spend much time at work and have no time to communicate with their children), parents’ inattentiveness, absence of their willingness and possibilities to communicate with their children, a low level of parents’ pedagogical culture, children’s overreliance on computer games and virtual world. Цей науковий документ виявив проблеми з установами дитячої соціалізації (сімейної та дитячої громадськості) в сучасному суспільстві. Ці проблеми - ерозія емоційного зв'язку між батьками та дітьми та ерозія дитячої спільноти. Визначено причини ерозії емоційного зв'язку між батьками та дітьми. Це зміна системи соціальних відносин, яка спричинила значні зрушення у системі цінностей дорослих, зміну якості спілкування у сім'ях. Визначено труднощі сучасного сімейного виховання. Вони є "віддаленою" або "телефонною" освітою; великий інформаційний вплив на дітей; відсутність емоційного зв'язку батьків з дітьми; формування соціального інфантилізму; "соціальний дитячий будинок". У роботі використовуються дані, отримані з теоретичного пошуку та емпіричного дослідження (дані зібрано з 31 сім'ї, від дітей та їхніх батьків). Результати показали, що існують труднощі у спілкуванні та взаємодії між батьками та дітьми. Ці труднощі обумовлені соціально-економічними, морально-правовими, культурно-освітніми умовами (коли батькам доводиться витрачати багато часу на роботі і вони не мають часу спілкуватися з дітьми), неуважність батьків, відсутність їх бажання та можливості спілкування з їхніми дітьми, низький рівень педагогічної культури батьків,надмірна залежність дітей від комп'ютерних ігор та віртуального світу. Этот научный документ выявил проблемы с детской социализацией (семейного и детского сообщества) в современном обществе. Эти проблемы - эрозия эмоциональной связи между родителями и детьми и эрозия детской сообщества. Определены причины эрозии эмоциональной связи между родителями и детьми. Это изменение системы социальных отношений, которая вызвала значительные сдвиги в системе ценностей взрослых, изменение качества общения в семьях. Определены трудности современного семейного воспитания. Они являются "отдаленным" или "телефонным" образованием; большое информационное воздействие на детей; отсутствие эмоциональной связи родителей с детьми; формирование социального инфантилизма; "социальный детский дом". В работе используются данные, полученные из теоретического поиска и эмпирического исследования (данные собраны с 31 семьи, от детей и их родителей). Результаты показали, что существуют трудности в общении и взаимодействии между родителями и детьми. Эти трудности обусловлены социально-экономическими, морально-правовыми, культурно-образовательными условиями (когда родителям приходится тратить много времени на работе и у них нет времени общаться с детьми), невнимательность родителей, отсутствие их желание и возможности общения с их детьми, низкий уровень педагогической культуры родителей, чрезмерная зависимость детей от компьютерных игр и виртуального мира.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/675
Appears in Collections:Кафедра загальної педагогіки і педагогіки вищої школи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Luparenko S.pdf1.74 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.