Порівняльний аналіз адаптивних можливостей організму школярів 10-12 років
Немає доступних мініатюр
Дата
2021
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Кам'янець-Подільськийо національний університет імені Івана Огієнка
Анотація
В статті досліджується визначення факторної структури адаптивних можливостей у процесі вікового розвитку у хлопчиків 10-12 років. Оцінка фізичної підготовленості здійснювалась у ході проведення щорічного обов’язкового оцінювання учнівської молоді закладів освіти. Дослідження були проведені в середній загальноосвітній школі № 45 м. Харків. У них брали участь хлопчики 10-12-річного віку (78 чоловік). Установлено, що заняття фізичним вихованням, яке обмежується лише уроками фізичної культури, не сприяють ефективному вдосконаленню адаптивних можливостей організму. Аналіз результатів показав зміни факторної структури адаптивних можливостей у процесі вікового розвитку у хлопчиків, причому ці зміни у 12-річних хлопчиків більш суттєві, що пов’язано з термінами сенситивних періодів розвитку рухових якостей. Отримані результати мають прогностичне значення для раціональної послідовності використання сукупності і обсягу засобів і методів фізичного виховання в цей віковий період для даної вікової групи. В статье исследуется определение факторной структуры адаптивных возможностей в процессе возрастного развития у мальчиков 10-12 лет. Оценка физической подготовленности осуществлялась в ходе проведения ежегодного обязательного оценивания учащейся молодежи учебных заведений. Исследования были проведены в средней общеобразовательной школе №45 г. Харькова. В них участвовали мальчики 10-12-летнего возраста (78 человек). Установлено, что занятия физическим воспитанием, которые ограничиваются только уроками физической культуры, не способствуют эффективному совершенствованию адаптивных возможностей организма. Анализ результатов показал изменения факторной структуры адаптивных возможностей в процессе возрастного развития у мальчиков, причем эти изменения у 12-летних мальчиков более существенны, что связано с терминами сенситивных периодов развития двигательных качеств. Полученные результаты имеют прогностическое значение для рациональной последовательности использования совокупности и объема средств и методов физического воспитания в этот возрастной период для данной возрастной группы. This article explores the definition of the factor structure of
adaptive capabilities in the process of age development in boys 10–12 years
old, who were engaged in physical education in physical education lessons. In
this study, we evaluated: the adaptive potential of the system behind the
Baevsky method; the functional state of the external respiration apparatus
according to the Stange test and the Genchi test; body energy potential –
«double product» and Robinson index. Assessment of physical fitness
was carried out during the annual compulsory assessment of student
youth educational institution in accordance with the instructions on the
organization of the annual assessment of physical fitness of the population
of Ukraine. Our research was carried out in secondary school № 45 in
Kharkiv. They were attended by boys of 10-12 years of age (78 people).
It has been established that physical education, which is limited only
to physical education lessons, does not contribute to the effective
improvement of adaptive capabilities of the body. The results of factor
analysis showed changes in the factor structure of adaptive capabilities in
the process of age development in boys. Moreover, changes in the factor
structure in 12-year-old boys are more significant, which is associated with
the terms of sensitive periods of the development of motor qualities. The
results obtained are of prognostic importance for the rational sequence
of using the totality and the amount of means and methods of physical
education in this age period for a given age group.
Опис
Ключові слова
фактурна структура, фізичне виховання, фізична культура, адаптаційний потенціал, функціональний стан, фактурная структура, физическое воспитание, физическая культура, адаптационный потенциал, функциональное состояние, physical education, adaptive potential, factor structure, functional camp
Цитування
Порівняльний аналіз адаптивних можливостей організму школярів 10-12 років / С. В. Палевіч, О. Г. Піддубний, О. Сіянко та ін. // Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини / [редкол. : Єдинак Г. А. (відп. ред.) та ін]. – Кам’янець-Подільський : Видавець. – 2021. – Вип. 22. – С. 21–28.