Завзятість навчальних дій у школярів та студентів

Анотація
Представлено аналіз концепцій і підходів до проблеми ролі завзятості в емоційно-вольовому, когнітивному, мотиваційному та поведінковому компонентах системи психічної регуляції та саморегуляції навчальної діяльності у шкільному та студентському віці. Виявлено особливості прояву навчальної завзятості як прояву психічної регуляції навчальних дій успішних та неуспішних студентів. Розроблено концептуальну модель навчальної завзятості. Виділено основні компоненти завзятої навчальної дії – цілеспрямованість, зусилля, самоконтроль, доведення діла до кінця. Наведено обґрунтування та структура програми розвитку навчальної завзятості у студентів в процесі соціально-психологічного тренінгу. Представлен анализ концепций и подходов к проблеме роли упорства в эмоционально-волевом, когнитивном, мотивационном и поведенческом компонентах системы психической регуляции и саморегуляции учебной деятельности в школьном и студенческом возрасте. Выявлены особенности проявления учебного упорства как проявления психической регуляции учебных действий у успевающих и неуспевающих студентов. Разработана концептуальная модель учебного упорства. Выделены основные компоненты упорного учебного действия – целеустремленность, усилие, самоконтроль, доведение дела до конца. Обоснованы структура и программа развития учебного упорства у студентов в процессе социально-психологического тренинга. The analysis of concepts and approaches to the problem of the role of persistence in the emotional-volitional, cognitive, motivational and behavioral components of the system of mental regulation and self-regulation of educational activity at school and student age is presented. The features of the manifestation of educational perseverance as a manifestation of the mental regulation of educational actions at students with high and low levels of academic success have been revealed. A conceptual model of learning persistence has been developed. The main components of persistent educational action are highlighted - purposefulness, effort, self-control, bringing the matter to the end. The structure of the program for the development of educational perseverance in students in the process of socio-psychological training has also been substantiated.
Опис
Ключові слова
завзятість, саморегуляція навчальної діяльності, саморегуляція навчально-професійної діяльності, вольовий контроль за діями, завзята навчальна дія, предиктори завзятої навчальної дії, розвиток завзятості у формувальному експерименті, упорство, саморегуляция учебной деятельности, саморегуляция учебно-профессиональной деятельности, волевой контроль за действиями, упорное учебное действие, предикторы упорного учебного действия, развитие упорства в формирующем эксперименте, persistence, self-regulation of educational activity, self-regulation of educational-professional activity, volitional control of actions, persistent educational action, predictors of persistent educational action, development of persistence in the formative experiment
Цитування
Кузнєцов М. А. Завзятість навчальних дій у школярів та студентів : монографія / М. А. Кузнецов, О. С. Галата. – Харків : Діса плюс. 2021. – 239 с.