Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/621
Title: REVISITING THE ENGLISH TEACHER’S CLASSROOM LANGUAGE IN TERMS OF THE LEARNER-CENTRED APPROACH
Authors: Odegova, N. N.
Одегова, Н. М.
Одегова, Н. Н.
Keywords: learner-centred approach
english classroom
instructor’s language
особистісно-орієнтований підхід
урок англійської мови
мовлення вчителя
личностно-ориентированный подход
урок английского языка
речь учителя
Issue Date: 19-May-2016
Publisher: ФПО Жовтий О. О.
Citation: Odegova N. N. Revisiting the english teacher’s classroom language in terms of the learner-centred approach / N. N. Odegova // Мова, освіта, культура : античні цінності – сучасне застосування : матеріали міжнар. дискус. форуму, 19–20 трав. 2016 р. – Умань : ФПО Жовтий О. О., 2016. – С. 214–216.
Abstract: The article explores the role of the teacher’s language in implementing the learner-centred approach in the English classroom. The author examines a number of common expressions used by English teachers from the point of view of their effect on learners and suggests more learner-friendly alternatives. Розглянуто роль мовлення вчителя у впровадженні особистісно-орієнтованого підходу на уроці англійської мови. Проаналізовано низку поширених висловів учителів англійської мови з точки зору їхнього впливу на учнів. Запропоновано альтернативні вирази, що відображають ставлення до учнів як до особистостей з індивідуальними навчальними потребами. Рассмотрена роль речи учителя во внедрении личностно-ориентированного подхода на уроке английского языка. Проанализированы распространённые выражения учителей английского языка с точки зрения их воздействия на учащихся. Предложены альтернативные формулировки, которые отображают отношение к учащимся как к личностям с индивидуальными учебными потребностями.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/621
Appears in Collections:Кафедра англійської фонетики і граматики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Odegova N. N. Revisiting the english teacher’s classroom language .pdf265.15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.