Кафедра соціальної роботи і соціальної педагогіки

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 719
  • Документ
    ТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ ГАЛУЗІ ДО СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ГРОМАДЯН, ПОСТРАЖДАЛИХ ВНАСЛІДОК БОЙОВИХ ДІЙ
    (Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-08) Кабусь, Н. Д.; Діденко, Д. А.
    Статтю присвячено дослідженню суті соціально-психологічної реабілітації громадян, постраждалих внаслідок бойових дій. Проаналізовано вплив травматичного досвіду на життєдіяльність особистості й обґрунтовано суть та основні напрями соціально-педагогічної діяльності з реабілітації громадян, які потребують соціально-психологічної допомоги і підтримки з метою покращення їхнього психічного здоров’я, подолання соціальної відчуженості, відновлення здатності до життєтворення й успішної реінтеграції в суспільство. Висвітлено роль фахівця з соціальної роботи у реалізації програм реабілітації, окреслено основні напрями підготовки майбутніх фахівців до роботи в цьому напрямі. The article is devoted to the study of the essence of social and psychological rehabilitation of citizens injured as a result of hostilities. The influence of traumatic experience on the life activity of individual is analyzed. The essence and main directions of social and pedagogical activities for rehabilitation of people who need socio-psychological help and support in order to improve their mental health, overcome social alienation, restore the ability to create a life and successfully reintegrate into society have been substantiated. The role of a social work specialist in the implementation of rehabilitation programs is highlighted. The main directions of training future specialists to work in this area are outlined.
  • Документ
    ІГРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ СОЦІАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Кабусь, Н.; Трайно, В.
    У статті розглянуто актуальність та основні напрями соціального виховання учнів підліткового віку, наведено ігрові технології, які можуть використовуватись з метою соціального виховання підлітків у закладах загальної середньої освіти, визначено умови ефективності застосування ігрових технологій у соціально-виховному процесі в системі освіти. The article notes the relevance and main directions of social education of adolescent students. Game technologies that can be used for the purpose of social education of teenagers in institutions of general secondary education are given. The conditions for the effectiveness of the use of game technologies in the social-educational process in the education system have been defined.
  • Документ
    Підготовка майбутніх соціальних працівників до формування національної ідентичності учнівської молоді в фахових коледжах
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-23) Шевченко, І. М.; Шеплякова, І. О.
    На основі аналізу наукової літератури в статті визначено поняття «професійна підготовка майбутніх соціальних працівників до формування національної ідентичності учнівської молоді в фахових коледжах». Проаналізовано сучасний стан підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі в цьому напрямі в Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди, запропоновано шляхи удосконалення її якості. Based on the analysis of scientific literature, the article defines the concept of «professional training of future social workers for the formation of the national identity of student youth in vocational colleges». The current state of training of future specialists in the social field in this direction at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University is analyzed, and ways to improve its quality are proposed.
  • Документ
    ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ РОБОТИ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА З СОЦІАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЗАСОБАМИ АНІМАЦІЇ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-23) Чорна, Д. Ю.
    У статті проаналізовано роботу соціального педагога з соціального виховання молодших школярів засобами анімації, що є дієвим методом соціального виховання молодших школярів, використання якої сприяє активізації процесу вибору дитиною дозвіллєвих уподобань з метою розвитку соціальних якостей особистості. Зазначено, що соціальне виховання молодших школярів засобами анімації в закладах загальної середньої освіти є актуальною проблемою, яке потребує глибокого й послідовного вирішення на рівні соціально-педагогічної теорії та практики, зокрема задля розробки технології роботи соціального педагога з соціального виховання молодших школярів засобами анімації в закладах загальної середньої освіти. The article analyzes the work of a social pedagogue on the social education of younger schoolchildren by means of animation, which is an effective method of social education of younger schoolchildren, the use of which contributes to the activation of the process of the child's choice of leisure preferences in order to develop the social qualities of the personality. It is noted that the social education of younger schoolchildren by means of animation in institutions of general secondary education is an urgent problem that requires a deep and consistent solution at the level of socio-pedagogical theory and practice, in particular for the development of the technology of the work of a social pedagogue on the social education of younger schoolchildren by means of animation in institutions of general secondary education secondary education.
  • Документ
    ПРОГРАМА СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ПРОФІЛАКТИКИ НАРКОТИЧНОЇ ЗАЛЕЖНОСТІ СТАРШИХ ПІДЛІТКІВ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-23) Чернушенко, А. В.
    У публікації досліджено соціально-педагогічну діяльність з профілактики наркотичної залежності старших підлітків у закладах освіти. Обґрунтувано комплексну програму соціально-педагогічної діяльності з профілактики наркотичної залежності старших підлітків у закладах освіти, з урахуванням міжнародно визнаних доказових профілактичних інтервенцій, розроблено зміст дієвих заходів з метою попередження наркотичної залежності старших підлітків, забезпечення їх знаннями, навичками та стійкістю, що необхідні для прийняття обґрунтованих рішень і протистояння спокусам, адже вкрай важливо сформувати чітке переконання щодо неприпустимості вживання наркотичних речовин в підлітковому віці, коли формуються життєві установки й переконання особистості, використовуючи весь потенціал закладів освіти, їх можливість долучати додаткових суб’єктів для підвищення якості соціально-виховної та просвітницько-профілактичної роботи. The publication examines the socio-pedagogical activities for the prevention of drug addiction among older teenagers in educational institutions. A comprehensive program of socio-pedagogical activities for the prevention of drug addiction among older adolescents in educational institutions has been substantiated, taking into account internationally recognized evidence-based preventive interventions, the content of effective measures has been developed with the aim of preventing drug addiction among older adolescents, providing them with the knowledge, skills and resilience necessary for the adoption of well-founded decisions and resistance to temptations, because it is extremely important to form a clear conviction about the inadmissibility of the use of narcotic substances in adolescence, when life attitudes and convictions of the individual are formed, using the full potential of educational institutions, their ability to involve additional subjects to improve the quality of social, educational and educational preventive work.