Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/5932
Title: Жанрова своєрідність роману Ч. Діккенса "Життя та пригоди Ніколаса Ніклбі" як роману виховання
Other Titles: Жанровое своеобразие романа Ч. Диккенса "Жизнь и приключения Николаса Никльби" как романа воспитания
Genre’s peculiarities of the educative novel "The Life and Adventures of Nickolas Nickleby” by Ch. Dickens
Authors: Вєдєрнікова, Т. В.
Ведерникова, Т. В.
Viediernikova, T.
Keywords: жанр
жанрові особливості
роман виховання
соціальний роман
сімейний роман
сатиричний роман
творчий метод
жанр
жанровые особенности
роман воспитания
социальный роман
семейный роман
сатирический роман
творчий метод
genre
genre’s peculiarities
educative novel
social novel
family novel
satire novel
creative method
Issue Date: 17-Mar-2021
Publisher: Міжнародний гуманітарний університет, Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Вєдєрнікова Т. В. Жанрова своєрідність роману Ч. Діккенса "Життя та пригоди Ніколаса Ніклбі" як роману виховання / Т. В. Вєдєрнікова // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Сер. : Філологія / Міжнар. гуманіт. ун-т ; [редкол.: М. В. Мамич (голов. ред.) та ін.]. – Одеса : Гельветика, 2021. – № 47, т. 2. – C. 186–190. – URL: https://doi.org/10.32841/2409-1154.2021.47-2.42
Abstract: Статтю присвячено аналізу літературної діяльності Ч. Діккенса як невід’ємної складової частини літературного процесу в Англії в XIX столітті. Актуальність роботи пов’язана з посиленням інтересу до переосмислення та нового освоєння творчості Ч. Діккенса з сучасних наукових засад на прикладі його видатного роману «Життя та пригоди Ніколаса Ніклбі» та зумовлена відсутністю в літературознавстві системного дослідження жанрової своєрідності роману як важливого елементу розкриття концепції твору, образної системи, проблематики й поетики, а також вияву психологічного стану героїв. Беручи до уваги концептуальний світогляд Ч. Діккенса та своєрідність творчого методу письменника, в статті досліджено жанрові особливості роману «Життя та пригоди Ніколаса Ніклбі», виявлено конкретні засоби його художнього втілення в тексті, проаналізовано джерела жанроутворення роману. У статті розглянуто жанрову своєрідність роману Ч. Діккенса «Життя та пригоди Ніколаса Ніклбі» та доведено, що цей твір за своєю жанровою приналежністю належить до роману виховання, який містить конкретні елементи та типові риси соціального, сатиричного та сімейного роману. Однак відрізняється від класичного роману виховання тим, що в ньому немає послідовної циклічності в життєписі головного героя, натомість інші характерні ознаки жанру у творі збережено. Письменник часто звертався до жанру роману виховання, оскільки вважав правильне виховання людини кращим шляхом до гуманної організації суспільства. Ч.Діккенс створював свої романи з певною морально-етичною і виховною метою. Твір «Життя та пригоди Ніколаса Ніклбі» мав привернути увагу англійського суспільства до проблем у галузі освіти, системі виховання. У роботі також зазначено, що твір «Життя та пригоди Ніколаса Ніклбі» побачив світ саме як роман-фейлетон, що вплинуло на його жанрову поетику: наявність злободенних для того часу проблем та фактів, особлива побудова наративу, елементи мелодрами. Статья посвящена анализу литературной деятельности Ч. Диккенса как неотъемлемой составной части литературного процесса в Англии в XIX веке. Актуальность работы связана с усилением интереса к переосмыслению и нового освоения творчества Ч. Диккенса на основе современных научных принципов на примере его выдающегося романа «Жизнь и приключения Николаса Никльби» и обусловлена отсутствием в литературоведении системного исследования жанрового своеобразия романа как важного элемента раскрытия концепции произведения, образной системы, проблематики и поэтики, а также проявления психологического состояния героев. Принимая во внимание концептуальное мировоззрение Ч. Диккенса и своеобразие творческого метода писателя, в статье исследованы жанровые особенности романа «Жизнь и приключения Николаса Никльби», обнаружено конкретные средства художественного воплощения в тексте, проанализированы источники жанрообразования романа. В статье рассмотрено жанровое своеобразие романа Ч. Диккенса «Жизнь и приключения Николаса Никльби» и доказано, что это произведение по своей жанровой принадлежности относится к роману воспитания, содержащий конкретные элементы и типичные черты социального, сатирического и семейного романа. Однако отличается от классического романа воспитания тем, что в нем нет последовательной цикличности в жизнеописании главного героя, зато другие характерные признаки жанра в произведении сохранено. Писатель часто обращался к жанру романа воспитания, поскольку считал правильное воспитание человека лучшим путем к гуманной организации общества. Ч. Диккенс создавал свои романы с определенной морально-этической и воспитательной целью. Произведение «Жизнь и приключения Николаса Никльби» должен привлечь внимание английского общества к проблемам в области образования, системе воспитания. В работе также отмечается, что произведение «Жизнь и приключения Николаса Никльби» увидел свет именно как роман-фельетон, что повлияло на его жанровую поэтику: наличие злободневных для того времени проблем и фактов, особое построение нарратива, элементы мелодрамы. The article is dedicated to the integrative analysis of Ch. Dickens’ literary activity as an integral constituent part of the literary process in England in XIX century. The topicality is caused by the attempts to systematize existing knowledge of Ch. Dickens’ creative heritage in contemporary literary studies. His famous novel “The Life and Adventures of Nickolas Nickleby” has always attracted a great number of scientists by its complex genre’s organization, which has not been completely researched up to nowadays. It proves an attempt for grounded, complex and objective evaluation of Ch. Dickens’ importance and his place in the history of English realistic literature. Taking under consideration Ch. Dickens’ conceptual outlook and significance of his creative method, the article investigates genre’s peculiarities of the novel “The Life and Adventures of Nickolas Nickleby” and specific means of its artistic description. Peculiar means and specific sources of genre’s creation in the novel “The Life and Adventures of Nickolas Nickleby” by Ch. Dickens are revealed, the genre’s role in completing the novel as a single structural unit is determined. It is defined as an educative novel, comprising specific elements and typical features of social, satire and family novel. But the novel differs from the classic educative novels because it lacks consistent cyclicality (childhood, adolescence, maturity) in the biography of the protagonist, however other characteristic features of the genre’s formation are saved. Dickens created his novels with a certain moral, ethical and educational purpose. The writer underlined the genre of the educative novel, because he considered the proper education to be the best way to a humane organization of society. The novel “The Life and Adventures of Nicholas Nickleby” was aimed to draw special attention of the English society to the problems in the field of education, in the system of education.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/5932
ISSN: 2409-1154
Appears in Collections:Кафедра теорії і практики англійської мови



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.