Наукові публікації Ю. Д. Бойчука

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 112
  • Документ
    СКОВОРОДИНІВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ: ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛЯ ПОПРИ ВІЙНУ
    (Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, 2022-12-30) Бойчук, Ю.; Борисов, В.; Бережна, С.; Борисенко, Н.; Рибалко, Л.
    У статті розкрито потужний потенціал Сковородинівського університету як освітнього осередку Харківщини, що протистоїть труднощам війни та здійснює підготовку висококваліфікованого вчителя нової формації. Мета статті –розкрити особливості професійної підготовки вчителя на основі аналізу змісту, методів і форм організації освітнього процесу в закладі вищої педагогічної освіти в умовах воєнного стану в Україні. Дослідження базується на ідеї навчання впродовж життя, реалізація якої відбувається в процесі професійної підготовки вчителя. Методи дослідження –аналіз, узагальнення, проєктування шляхів саморозвитку й самовдосконалення особистості як ключових орієнтирів процесу навчання впродовж життя.Результатами дослідження є презентація іміджевої політики Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, розкриття особливостей організації освітнього процесу у вищій школі в екстрених умовах війни. Практичне значення –представлення змісту, інноваційних методів і форм професійної підготовки вчителя у відкритому доступі, що створює умови для обміну досвідом між закладами вищої педагогічної освіти. Висновки –підготовка вчителя-миротворця із сформованим стійким моральним духом перемоги у війні, здатним до відновлення рідного краю, є одним з головних завдань Сковородинівського університету; пріоритетними напрямами організації навчальної, наукової, організаційно-виховної роботи в умовах воєнного стану в Україні є: відкритість досвіду, активізація акредитаційних процесів унікальних освітніх програм для здобувачів різних рівнів вищої освіти, використання ІКТ у освітньому процесі, партнерство з вітчизняними та зарубіжними науковцями та освітянами. Перспективами подальших наукових досліджень є аналіз змісту та унікальності освітніх програм для здобувачів різних рівнів вищої освіти з метою підвищення ефективності процесу підготовки вчителя на сучасному рівні. The article reveals the powerful potential of Skovoroda University as an educa-tional center of Kharkiv Region, which resists the difficulties of the warand trains highly qualified teachers of the new formation.The aim of the article is to consider the specific features of professional teacher training based on the analysis of the content, methods and forms of organization of the educational process in the institution of higher pedagogical education during the war time in Ukraine.The study follows the idea of lifelong learning, which is implemented in the process of profes-sional teacher training. The research methods include analyzing, summarizing, and designing the ways of personal self-development and self-improvement as the key objectives of lifelong learning.The research findings consist in the presentation of the image policy of H.S.Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, and in the consideration of the educational process spe-cifics in higher educational institutions in the extreme conditions of the war.The practical significance lies in the presentation of content, innovative methods and forms of professional teacher training in open access, which creates conditions for the exchange of expe-rience between institutions of higher pedagogical education.Conclusions present the idea that training a teacher-peacemaker with a stable moral spirit of victory in the war, capable of restoring the native land, is one of the main tasks of Skovoroda Uni-versity; the priority directions of educational, scientific, organizational and educational work dur-ing the war time in Ukraine are: openness of experience, activation of accreditation processes of uniqueeducational programs for students of various levels of higher education, use of ICT in the educational process, partnership with domestic and foreign scolars and educators.Prospects for further scientific research presuppose analysis of the content and uniqueness of educational programs for students of various levels of higher education in order to increase the effectiveness of teacher training process at the current level.
  • Документ
    Освітній хаб ХНПУ імені Г. С. Сковороди: мета, функції, напрями і зміст роботи
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Бойчук, Ю. Д.; Борисов, В. А.; Рибалко, Л. С.; Дідоренко, Г. С.
    Узагальнено досвід організації і проведення освітнього хабу, метою якого є створення умов для надолуження освітніх втрат під час соціальних викликів (пандемії, війни), підвищення якості освіти та повноцінної самореалізації учасників освітнього процесу. Освітній хаб є поліфункціональним, а головною функцією є розвивальна. Заняття в хабі розкривають внутрішній потенціал учасників освітнього процесу, поглиблюють знання й уміння з різних галузей, формують здатність співпрацювати та надихатися новими ідеями. Визначен о освітній хаб як осередок сприятливого оточення й спілкування, задоволення власних потреб, пізнання нового і саморозвитку в нових видах діяльності. Робота здійснюється за декількома напрямами: інклюзивна освіта, Еnglish Speaking Club, STEM-освіта для всіх, підготовка до мовних тестів, підготовка до НМТ–2024, підготовка до сертифікації, післядипломна освіта і менеджмент, правова грамотність для всіх, психологічна допомога, тренінги для вчителів за напрямами НУШ, цифрова грамотність для всіх. Зміст кожного напряму роботи підбирається з урахуванням потреб відвідувачів, вікових особливостей, професійної майстерності викладачів. Так, зміст інклюзивної освіти спрямовано на запобігання мовленнєвим порушенням у дітей, зниження рівня тривожності здобувачів загальної середньої освіти засобами арттерапії в умовах воєнного стану. Акцентовано на проведенні вебінарів, просвітницьких лекцій, семінарів, індивідуальних корекційно-розвиткових занять з дітьми з особливими освітніми потребами та надання консультативної допомоги їхнім батькам стосовно оптимізації процесів соціалізації та розвитку. Зазначено, що Сковорода-хаб виконує функцію профорієнтації і популяризації професії вчителя нової формації, здатного сприймати нове й транслювати кращі ідеї сучасній молоді. Хаб збирає небайдужих людей до освітніх процесів, зацікавлених у підвищенні якості освіти в Україні. The article summarises the experience of organising and conducting sessions in an educational hub, which aims at creating conditions for making up for educational losses during social challenges (pandemics, war), improving the quality of education and full self-realisation of participants of the educational process. The educational hub is multifunctional; its main function is developmental. Sessions in the hub reveal the internal potential of participants in the educational process, deepen knowledge and skills in various fields, and develop the ability to cooperate and be inspired by new ideas. The educational hub is defined as a centre of favourable environment and communication, designed to satisfy personal needs, learn new things, and selfdevelop in new activities. The work is carried out in several directions, such as inclusive education, English Speaking Clubs, STEM education for all, preparation for language tests, preparation for NMT 2024, preparation for certification, postgraduate education and management, legal literacy for all, psychological assistance, trainings for teachers in the areas of the NUS, and digital literacy for all. The content of each work direction is selected considering attendees’ needs, their age, and professional skills. For example, inclusive education aims at preventing children’s speech disorders and reducing anxiety among secondary school students via art therapy in martial law. Emphasis is placed on conducting webinars, educational lectures, seminars, individual correctional and developmental sessions with children with special educational needs, and counselling for their parents to optimise socialisation and development. It is noted that the Skovoroda Hub performs the function of career guidance and promotion of the profession of a new teacher, capable of perceiving new things and transmitting the best ideas to modern youth. The hub brings together people who are not indifferent to educational processes and are interested in improving the quality of education in Ukraine.
  • Документ
    РОЗВИТОК ВІТЧИЗНЯНИХ ІДЕЙ ПІДГОТОВКИ ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ МУЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ В УКРАЇНІ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Ларіна, І. О.
    У дослідженні розкрито особливості розвитку вітчизняних ідей організації музичного виховання дітей дошкільного віку в Україні на початку ХХ століття. Виявлено їх вплив на становлення змісту музично-педагогічної підготовки кадрів для дитячих освітніх закладів. Показано можливості використання позитивного досвіду музично-педагогічної підготовки кадрів в Україні на початку ХХ століття у сучасному освітньому процесі педагогічних ЗВО. The study discloses the development of domestic ideas of organizing musical education for preschool children in Ukraine at the beginning of the 20th century. It also reveals the influence of the said ideas on the formation of the content of musical and pedagogical training of personnel for children's educational institutions. The study shows the possibility of using the positive experience of music-pedagogical personnel training in Ukraine at the beginning of the 20th century in the modern educational process of pedagogical higher education institutions.
  • Документ
    СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТОК КАЗКОТЕРАПІЇ У ТЕОРІЇ І ПРАКТИЦІ СПЕЦІАЛЬНОЇ ТА ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.; Галій, А. І.
    У публікації висвітлено особливості етапів становлення казкотерапії як одного з напрямів спеціальної педагогічної теорії і практики. Для досягнення мети використано теоретичні методи: аналіз, синтез, узагальнення, аналогія – для формулювання основної наукової проблеми дослідження, визначення її методологічних засад. Проведене дослідження дозволяє дійти висновку про те, що в історії розвитку казкотерапії традиційно виділяють чотири основних етапи: 1 етап – усна народна творчість; 2 етап – збір та дослідження казок та міфів; 3 етап – психотехнічний (використання казки як інструменту психодіагностики, корекції та розвитку особистості); 4 етап – інтегративний, пов’язаний із формуванням концепції комплексної казкотерапії. Щодо подальшого розвитку казкотерапії, то можна припустити, що цей напрям продовжуватиме становлення в усіх названих вище напрямах, оскільки казку можна використовувати і як матеріал для читання, ознайомлення з цікавими творами, їх аналізу, і для особистісного розвитку, і як діагностичний інструментарій, і з метою корекції різноманітних порушень. The publication highlights the peculiarities of the stages of the development of fairy-tale therapy as one of the areas of special pedagogical theory and practice. To achieve the goal, theoretical methods were used: analysis, synthesis, generalization, analogy - to formulate the main scientific problem of the research, to determine its methodological foundations. The conducted research allows us to come to the conclusion that in the history of the development of fairy-tale therapy, four are traditionally distinguished main stages: 1 stage – oral folk art; 2 stage – collection and research of fairy tales and myths; 3 stage – psychotechnical (using a fairy tale as a tool for psychodiagnostics, correction and personality development); 4 stage – integrative, related to the formation of the concept of complex fairy-tale therapy. As for the further development of fairy-tale therapy, it can be assumed that this trend will continue to develop in all the above-mentioned directions, since a fairy tale can be used as a material for reading, familiarization with interesting works, their analysis, and for personal development, and as a diagnostic toolkit, and with for the purpose of correcting various violations.
  • Документ
    КАЗКОТЕРАПЕВТИЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ У ДОШКІЛЬНИКІВ ТА МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
    (Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, 2023-11-16) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.; Галій, А. І.
    У публікації визначено психолого-педагогічні та корекційні підходи, що застосовуються у казкотерапії і які б сприяли формуванню навичок здорового способу життя у дошкільників та молодших школярів. Формування у дитини дошкільного та молодшого шкільного віку навичок здорового способу життя постає одним із першочергових завдань сучасної педагогічної теорії та практики. Зазначено, що сприяти формуванню навичок здорового способу життя в дитячому віці як найбільш сензитивному до сприймання інформації може застосування методів казкотерапії. Саме казка чи казкова історія є тим інструментом, а головне – безпечним інструментом, завдяки якому дитина пізнає оточуючий світ. А якщо казка матиме корекційний, терапевтичний, дидактичний сюжет, то робота над цим сюжетом стане мотивуючим чинником дотримання здорового способу життя. The publication defines psychological-pedagogical and correctional approaches used in fairy-tale therapy that would contribute to the formation of healthy lifestyle skills in preschoolers and younger schoolchildren. Formation of healthy lifestyle skills in children of preschool and primary school age is one of the primary tasks of modern pedagogical theory and practice. It is noted that the use of fairy-tale therapy methods can contribute to the formation of healthy lifestyle skills in childhood as the most sensitive to the perception of information. It is a fairy tale or a fairy tale that is the tool, and most importantly, a safe tool, thanks to which the child gets to know the world around him. And if the fairy tale has a corrective, therapeutic, didactic plot, then working on this plot will become a motivating factor for maintaining a healthy lifestyle.