Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/5706
Title: Особливості управління закладом освіти на основі особистісно зорієнтованого підходу
Other Titles: Особенности управления учебным заведением на основе личностно ориентированного подхода
Features of educational institution management on the basis of personality-oriented approach
Authors: Хлєбнікова, Т. М.
Стрельченко, К. В.
Хлебникова, Т. Н.
Стрельченко, Е. В.
Khlebnikova, T.
Strelchenko, K.
Keywords: управління закладом освіти
педагогічний колектив
особистісно зорієнтоване управління
формування професійно-педагогічної компетентності
управления учебным заведением
педагогический коллектив
личностно ориентированное управление
формирование профессионально-педагогической компетентности
management of an educational institution
teaching staff
personality-oriented management
formation of professional and pedagogical competence
Issue Date: 15-Jun-2021
Publisher: International Science Group (isg-konf.com)
Citation: Хлєбнікова Т. М. Особливості управління закладом освіти на основі особистісно зорієнтованого підходу / Т. М. Хлєбнікова, К. В. Стрельченко // Interaction of society and science: problems and prospects : the XXX International Science Conference, London, June 15 – 18, 2021. – London, 2021. – Pp. 370–374.
Abstract: Особистісно зорієнтований підхід в управлінні закладом освіти, це спрямованість управлінської діяльності, яка передбачає забезпечення і підтримку процесу особистісно-професійного саморозвитку педагога через самоактуалізацію, становлення суб’єктності, формування професійно-педагогічної компетентності на основі особистісних потреб. Личностно-ориентированный подход в управлении учебным заведением, это направленность управленческой деятельности, которая предусматривает обеспечение и поддержание процесса личностно-профессионального саморазвития педагога через самоактуализацию, становление субъектности, формирование профессионально-педагогической компетентности на основе личностных потребностей. A personality-oriented approach in the management of an educational institution is the direction of management activity, which provides for and maintenance of the process of personal and professional self-development of a teacher through self-actualization, the formation of subjectivity, the formation of professional and pedagogical competence based on personal needs.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/5706
ISBN: 978-1-63848-652-7
Appears in Collections:Кафедра наукових основ управління



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.