Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/5678
Title: Тенденции формирования детской хоровой культуры в западноевропейских странах: исторический аспект
Other Titles: Тенденції формування дитячої хорової культури в західноєвропейських країнах: історичний аспект
Trends in the Formation of Children's Choral Culture in Western European Countries: Historical Aspect
Authors: Соколова, А. В
Васильєва, О. В.
Васильева, О. В.
Sokolova, A.
Vasilyeva, О.
Keywords: западноевропейская музыкальная педагогика
хоровое пение
детская хоровая культура
гармоническое развитие личности
Западная Европа
західноєвропейська музична педагогіка
хоровий спів
дитяча хорова культура
гармонійний розвиток особистості
Західна Європа
Western European music pedagogy
choral singing
children's choral culture
harmonious personality development
Western Europe
Issue Date: 2021
Publisher: LAP LAMBERT Academic Publishing, Германия
Citation: Соколова А. В. Тенденции формирования детской хоровой культуры в западноевропейских странах: исторический аспект / А. В. Соколова , О. В. Васильєва // Вопросы музыкознания и обучения музыкальному искусству : монография / под ред. О. В. Михайличенко. – Бо Бассен : LAP LAMBERT Academic Publishing, 2021. – С 105–125.
Abstract: Изучение зарубежных систем музыкального образования и воспитания, педагогических традиций и лучших достижений культурно–образовательного наследия позволяет утверждать, что такими западноевропейскими странами как Болгария, Польша, Венгрия и Чехословакия в 20–80–х годах ХХ в. был накоплен значительный положительный опыт формирования детской хоровой культуры. Его критическое переосмысление, по мнению авторов, будет способствовать реформированию и обогащению современной системы музыкального образования и культуры. Вивчення зарубіжних систем музичної освіти і виховання, педагогічних традицій і кращих досягнень культурно-освітнього спадщини дає підстави стверджувати, що такими західноєвропейськими країнами як Болгарія, Польща, Угорщина і Чехословаччина в 20-80-х роках ХХ ст. був накопичений значний позитивний досвід формування дитячої хорової культури. його критичне переосмислення, на думку авторів, буде сприяти реформуванню і збагаченню сучасної системи музичної освіти і культури.Study of foreign systems of music education, pedagogical traditions and the best achievements cultural and educational heritage allows us to assert that such Western European countries as Bulgaria, Poland, Hungary and Czechoslovakia in the 1920s and 1980s. significant positive experience in the formation of children's choral culture. His critical rethinking, according to the authors, will contribute to the reform and enrichment of the modern system music education and culture.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/5678
ISBN: 978-620-3-30678-1
Appears in Collections:Кафедра теорії і методики мистецької освіти та вокально-хорової підготовки вчителя



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.