Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/566
Title: PERIODIZATION OF FORMING VALUE ORIENTATIONS OF THE PARTICIPANTS OF THE EDUCATIONAL PROCESS AT THE HIGHER-LEVEL ART EDUCATION OF THE SOVIET UKRAINE
Other Titles: ПЕРІОДИЗАЦІЯ ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ УЧАСНИКІВ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ В СИСТЕМІ ВИЩОЇ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ РАДЯНСЬКОГО ПЕРІОДУ
ПЕРИОДИЗАЦИЯ ФОРМИРОВАНИЯ ЦЕННОСТНЫХ ОРИЕНТАЦИЙ УЧАСТНИКОВ УЧЕБНО-ВОСПИТАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССА В СИСТЕМЕ ВЫСШЕГО ХУДОЖЕСТВЕННОГО ОБРАЗОВАНИЯ УКРАИНЫ СОВЕТСКОГО ПЕРИОДА
Authors: Tararak, N. G.
Тарарак, Н. Г.
Тарарак, Н. Г.
Keywords: value
value orientations
approach
periodization
higher education institutions
art
цінність
ціннісні орієнтації
підхід
періодизація
вищі навчальні заклади
мистецтво
ценность
ценностные ориентации
подход
периодизация
высшие учебные заведения
искусство
Issue Date: 2015
Publisher: Београд : Министарства просвете и науке Републике Србије
Citation: Tararak N. G. Periodization of forming value orientations of the participants of the educational process at the higher-level art education of the Soviet Ukraine / N. G. Таrarak // Часопис Методичка пракса налази се на листи научних публикација. – Београд : Мин-ва просв. и науке Реп. Србије, 2015. – Vol. 13 (1/2) – година XV. – Str. 39–46.
Abstract: The essence of artistic and pedagogical process is revealed, the criteria of periodization of the formation process of value orientations of students of higher educational institutions of artistic profile of Ukraine in the twentieth century are grounded; stages of the development of mentioned phenomenon in the retrospective aspect are defined; content, methodology and approaches to discussion of value orientations in the study period of development of higher vocational school and scientific and pedagogical theory as a whole are characterized. Розкрито сутність художньо-педагогічного процесу, обґрунтовано критерії періодизації процесу формування ціннісних орієнтацій студентів вищих навчальних закладів художнього профілю України ХХ століття ; визначено етапи розвитку зазначеного феномену у ретроспективному аспекті ; охарактеризовано зміст, методологія і підходи до розгляду ціннісних орієнтацій у досліджуваному періоді розвитку вищої професійної школи та науково-педагогічної теорії в цілому. Раскрыта сущность художественно-педагогического процесса, обоснованы критерии периодизации процесса формирования ценностных ориентаций студентов высших учебных заведений художественного профиля Украины ХХ века; определены этапы развития указанного феномена в ретроспективном аспекте; охарактеризованы содержание, методология и подходы к рассмотрению ценностных ориентаций в исследуемом периоде развития высшей профессиональной школы и научно-педагогической теории в целом.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/566
Appears in Collections:Кафедра естетичного виховання і технологій дошкільної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Тарарак Н. Г..doc62.5 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.