Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/566
Title: | PERIODIZATION OF FORMING VALUE ORIENTATIONS OF THE PARTICIPANTS OF THE EDUCATIONAL PROCESS AT THE HIGHER-LEVEL ART EDUCATION OF THE SOVIET UKRAINE |
Other Titles: | ПЕРІОДИЗАЦІЯ ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ УЧАСНИКІВ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ В СИСТЕМІ ВИЩОЇ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ РАДЯНСЬКОГО ПЕРІОДУ ПЕРИОДИЗАЦИЯ ФОРМИРОВАНИЯ ЦЕННОСТНЫХ ОРИЕНТАЦИЙ УЧАСТНИКОВ УЧЕБНО-ВОСПИТАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССА В СИСТЕМЕ ВЫСШЕГО ХУДОЖЕСТВЕННОГО ОБРАЗОВАНИЯ УКРАИНЫ СОВЕТСКОГО ПЕРИОДА |
Authors: | Tararak, N. G. Тарарак, Н. Г. Тарарак, Н. Г. |
Keywords: | value value orientations approach periodization higher education institutions art цінність ціннісні орієнтації підхід періодизація вищі навчальні заклади мистецтво ценность ценностные ориентации подход периодизация высшие учебные заведения искусство |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Београд : Министарства просвете и науке Републике Србије |
Citation: | Tararak N. G. Periodization of forming value orientations of the participants of the educational process at the higher-level art education of the Soviet Ukraine / N. G. Таrarak // Часопис Методичка пракса налази се на листи научних публикација. – Београд : Мин-ва просв. и науке Реп. Србије, 2015. – Vol. 13 (1/2) – година XV. – Str. 39–46. |
Abstract: | The essence of artistic and pedagogical process is revealed, the criteria of periodization of the formation process of value orientations of students of higher educational institutions of artistic profile of Ukraine in the twentieth century are grounded; stages of the development of mentioned phenomenon in the retrospective aspect are defined; content, methodology and approaches to discussion of value orientations in the study period of development of higher vocational school and scientific and pedagogical theory as a whole are characterized. Розкрито сутність художньо-педагогічного процесу, обґрунтовано критерії періодизації процесу формування ціннісних орієнтацій студентів вищих навчальних закладів художнього профілю України ХХ століття ; визначено етапи розвитку зазначеного феномену у ретроспективному аспекті ; охарактеризовано зміст, методологія і підходи до розгляду ціннісних орієнтацій у досліджуваному періоді розвитку вищої професійної школи та науково-педагогічної теорії в цілому. Раскрыта сущность художественно-педагогического процесса, обоснованы критерии периодизации процесса формирования ценностных ориентаций студентов высших учебных заведений художественного профиля Украины ХХ века; определены этапы развития указанного феномена в ретроспективном аспекте; охарактеризованы содержание, методология и подходы к рассмотрению ценностных ориентаций в исследуемом периоде развития высшей профессиональной школы и научно-педагогической теории в целом. |
URI: | http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/566 |
Appears in Collections: | Кафедра теорії і технологій дошкільної освіти та мистецьких дисциплін |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Тарарак Н. Г..doc | 62.5 kB | Microsoft Word | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.