Кафедра теорії і методики викладання філологічних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 232
  • Документ
    Використання сучасних форм співпраці школи і сім’ї в контексті ідей педагогіки партнерства
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-05) Ситник, Л.
    У роботі розглянуто використання сучасних форм співпраці школи і сім’ї в контексті ідей педагогіки партнерства. Соціальне партнерство класного керівника та батьків молодших школярів можливе виключно на основі системи співробітництва, яка спирається на зацікавленість обох сторін у вивченні учня, розкритті та розвитку в ньому кращих якостей та властивостей. Зазначено, що сучасному класному керівнику початкової школи важливо удосконалювати не тільки наявні форми взаємодії з батьками, а й викликати в батьків інтерес до виховання своїх дітей, бажання відвідувати школу і взаємодіяти один з одним. The paper examines the use of modern forms of school-family cooperation in the context of ideas of partnership pedagogy. The social partnership of the class teacher and parents of younger students is possible only on the basis of a system of cooperation based on the interest of both parties in studying the student, revealing and developing the best qualities and properties in him. It is noted that it is important for a modern primary school teacher to improve not only the existing forms of interaction with parents, but also to arouse parents' interest in raising their children, the desire to attend school and interact with each other.
  • Документ
    Збагачення та розширення словника учнів початкової школи етнографічною лексикою
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-04) Сторожева, С.
    У тезах досліджено збагачення словникового запасу дітей молодшого шкільного віку у період шкільного навчання, що є першоосновою, на якій будується подальше вивчення мови. Етнографічна лексика відтворює культурні реалії глибокої давнини, обтяжена додатковими надмовними символічними нашаруваннями, зв'язками, опозиціями, тому зберігає і виявляє, як правило, найбільш архаїчні сторони своєї семантики. Такі особливості цього шару лексики дають можливість висвітлити найглибші (або порівняно глибокі) сторони її семантики, що має велике значення для етимології, історії мови й самого народу. Theses examine the enrichment of the vocabulary of children of primary school age during schooling, which is the primary basis on which further language learning is built. Ethnographic vocabulary reproduces the cultural realities of ancient times, burdened with additional super-linguistic symbolic layering, connections, oppositions, therefore it preserves and reveals, as a rule, the most archaic aspects of its semantics. Such features of this layer of vocabulary make it possible to highlight the deepest (or relatively deep) aspects of its semantics, which is of great importance for etymology, the history of the language and the people themselves.
  • Документ
    Ефективні прийоми засвоєння першокласниками графічних образів літер української абетки в процесі опанування навички читання
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-04) Савченко, А.
    У тезах розглянуто формування в першокласників механізму читання, яке є одним з пріоритетних завдань учителя початкової школи, оскільки від рівня володіння цією навичкою залежить успішність навчання в цілому, адже читання - це важливий засіб отримання і засвоєння знань. Зазначено, що використання ігрових прийомів роботи, спрямованих на засвоєння графічного образу букви дозволить викликати в учнів інтерес до вивчення абетки і стимулюватиме бажання якомога швидше опанувати навичку читання. Theses consider the formation of the reading mechanism in first graders, which is one of the priority tasks of an elementary school teacher, since the success of education as a whole depends on the level of mastery of this skill, because reading is an important means of obtaining and assimilating knowledge. It is noted that the use of game methods of work, aimed at learning the graphic image of the letter, will make students interested in learning the alphabet and will stimulate the desire to master the skill of reading as soon as possible.
  • Документ
    Інноваційні підходи до національно-патріотичного виховання молодших школярів
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-04) Петров, С.
    У статті розглянуто інноваційні підходи до національно-патріотичного виховання молодших школярів. До інноваційних підходів національно-патріотичного виховання можна віднести розроблення просвітницьких проєктів для маленьких українців. Сьогодні є потреба в єднанні на основі позитивного досвіду нашої культурної спадщини – пісні, традиції, ремесла, обрядів, символіки. Зазначено, що національно-патріотичне виховання сьогодні набуває нових ознак, воно повʼязується з вивченням історії нашого народу, з його культурною спадщиною, з вихованням гордості за власну країну і готовності захищати її. The article discusses innovative approaches to the national-patriotic education of younger schoolchildren. Innovative approaches to national-patriotic education include the development of educational projects for young Ukrainians. Today there is a need for unity based on the positive experience of our cultural heritage - songs, traditions, crafts, rituals, symbols. It is noted that national-patriotic education today acquires new features, it is connected with the study of the history of our people, with its cultural heritage, with the education of pride for one's country and readiness to defend it.
  • Документ
    Культура мовлення в інтернет-комунікації
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-04) Нєко, В.
    У статті досліджено культуру мовлення в інтернет-комунікації. Культура мовлення – це володіння нормами літературної мови, уміння користуватися її виражальними засобами в різних умовах спілкування відповідно до мети та змісту висловлювання. Інтернет – це велика та розгалужена мережа, що містить комп’ютерні вузли комутації, розміщені у світі. Зазначено, що хоча технології й дозволили нам спілкуватися деінде, незважаючи на час і відстань, а виклики часу, зокрема COVID-19, збройний конфлікт, воєнний стан, і зовсім перевели нас на дистанційну форму, однаково культура мовлення, у будь-якій репрезентації, – це показник вихованості й цивілізованості. The article examines the culture of speech in Internet communication. Speaking culture is mastery of the norms of the literary language, the ability to use its means of expression in various communication conditions in accordance with the purpose and content of the statement. The Internet is a large and extensive network containing computer switching nodes located around the world. It is noted that although technology has allowed us to communicate elsewhere, regardless of time and distance, and the challenges of time, in particular, COVID-19, armed conflict, martial law, have completely transferred us to a remote form, equally the culture of speech, in any representation, is an indicator of education and civilization.