Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/4545
Title: КОМПЛЕКСНИЙ ПІДХІД ДО РОЗВИТКУ ЗВУКОВИМОВИ У ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМ СЛУХУ
Other Titles: КОМПЛЕКСНЫЙ ПОДХОД К РАЗВИТИЮ ЗВУКОПРОИЗНОШЕНИЯ У ДЕТЕЙ С НАРУШЕНИЕМ СЛУХА
A COMPREHENSIVE APPROACH TO THE DEVELOPMENT OF SOUND SPEECH IN CHILDREN WITH HEARING IMPAIRMENT
Authors: Мироненко, А. В.
Mironenko, A.
Keywords: усне мовлення
діти з порушенням слуху
принципи корекції
магістерські роботи
устная речь
дети с нарушением слуха
принципы коррекции
магистерские работы
oral speech
children with hearing impairment
principles of correction
master's work
Issue Date: 2020
Publisher: Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Citation: Мироненко А. В. Комплексний підхід до розвитку звуковимови у дітей з порушенням слуху / А. В. Мироненко // Актуальні питання корекційної та інклюзивної освіти : зб. наук. пр. / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди ; [редкол.: Ю. Д. Бойчук (голов. ред.), Т. Ю. Маркіна, Л. Є. Перетяга]. – Харків : ХНПУ, 2020. – С. 218–224.
Abstract: Предстaвленo результати розробки та апробації системи корекційно-педагогічної роботи з розвитку звуковимови у дошкільнят з порушенням слуху. Сформульовано основні задачі та визначено зміст етапів корекційної роботи. Предстaвлены результаты разработки и апробации системы коррекционно педагогической работы по развитию звукопроизношения у дошкольников с нарушением слуха. Сформулированы основные задачи и определены содержание этапов коррекционной работы. The results of development and testing of the correctional system are presented. pedagogical work on the development of sound pronunciation in preschool children with hearing impairment. The main tasks are formulated and the content of the stages of correctional work is determined.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/4545
Appears in Collections:Кафедра спеціальної педагогіки



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.