Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/4310
Title: Problems of formation learning environment
Other Titles: Проблеми формування навчального середовища
Проблемы формирования учебной среды
Authors: Oleinik, Т.
Ivashenko, N.
Prokopenko, A.
Олійник, Т. О.
Іващенко, Н.
Прокопенко, А. І.
Олейник, Т. А.
Иващенко, Н.
Прокопенко, А. И.
Keywords: student
learning
learning environment
community of successful learners
success
студент
навчання
навчальне середовище
спільнота успішних учнів
успішність
обучение
учебная среда
сообщество успешных учеников
успешность
Issue Date: 2008
Publisher: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Poland
Citation: Prokopenko A. Problems of formation learning environment / А. Prokopenko, N. Ivashenko, Т. Oleinik / University of Rzeszów ; ed. B. Maj [and etc.]. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. – 2008. – P. 36–37. // Supporting Independent Thinking Through Mathematical Education.– Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2008. – Part 1. – P. 36–37.
Abstract: We discuss on major problems and ways of Ukrainian pedagogical innovation which based on democratic transformations in education. Our special study is formation learning community (environment) of successful learners. That modifying methodical frameworks focus on providing student’s capacity to be engaged in cooperative learning as a capable individual that know how to initiate and create independent opinions, negotiate and build consensus for problem solving and risk-taking. We present a set of the modern methods and innovative leaning strategies in classrooms that increase the students. capacity to form learning environment as inquiry one. We focus on transforming classroom practices so that they provide a climate of trust, engage students in interesting activity and foster deep inquiry and genuine debate. У статті обговорюються основні проблеми та шляхи українського педагогічного новаторства, заснованого на демократичних перетвореннях в освіті. Дослідження присвячене формуванню навчального співтовариства (середовища) успішних учнів. Дана методична структура спрямована на забезпечення здатності учня брати участь в спільному навчанні як людини, яка знає, як ініціювати і створювати незалежні думки, вести переговори і досягати консенсусу для вирішення проблем і прийняття ризику. Представлений набір сучасних методів та інноваційних стратегій навчання в класах, які збільшують кількість студентів, дає можливість формувати навчальне середовище як дослідницьке. Дослідження сфокусовано на перетворенні практики роботи в класі, щоб вона створювала атмосферу довіри, залучала учнів в цікаву діяльність і сприяла глибокому дослідженню і щирим дискусій. В статье обсуждаются основные проблемы и пути украинского педагогического новаторства, основанного на демократических преобразованиях в образовании. Исследование посвящено формированию учебного сообщества (среды) успешных учащихся. Данная методическая структура направлена на обеспечение способности учащегося участвовать в совместном обучении как способного человека, который знает, как инициировать и создавать независимые мнения, вести переговоры и достигать консенсуса для решения проблем и принятия риска. Представлен набор современных методов и инновационных стратегий обучения в классах, которые увеличивают количество студентов, дает возможность формировать учебную среду как исследовательскую. Исследование сфокусировано на преобразовании практики работы в классе, чтобы она создавала атмосферу доверия, вовлекала учащихся в интересную деятельность и способствовала глубокому исследованию и искренним дискуссиям.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/4310
ISBN: 978-83-7338-420-0
Appears in Collections:Кафедра інформаційних технологій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Problems of formation learning environment.pdf152.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.