Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/4019
Title: СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЗБЕРЕЖЕННЯ І ЗМІЦНЕННЯ ЗДОРОВ’Я МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ
Other Titles: СОВРЕМЕННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ СОХРАНЕНИЯ И УКРЕПЛЕНИЯ ЗДОРОВЬЯ БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ
MODERN TECHNOLOGIES FOR PRESERVING AND IMPROVING THE HEALTH OF FUTURE TEACHERS
Authors: Мешко, Г. М.
Мешко, О. І.
Трубавіна, І. М.
Трубавина, И. Н.
Trubavina, I.
Keywords: здоров’я студентів
майбутні вчителі
професійне здоров’я
здоров’язбережувальні технології
акмеологічні технології
здоров’язбережувальне освітнє середовище
заклад вищої освіти
здоровье студентов
будущие учителя
профессиональное здоровье
здоровьесберегающие технологии
акмеологические технологии
здоровьесберегающая образовательная среда
учреждение высшего образования
health of students
future teachers
occupational health
health-saving technologies
acmeological technologies
health-saving educational environment
institution of higher education
Issue Date: 2020
Publisher: Wydawnictwo Naukowe "iScience"
Citation: Мешко Г. М. Сучасні технології збереження і зміцнення здоров'я майбутніх учителів / Г. М. Мешко, О. І. Мешко, І. М. Трубавіна // Polish science journal. – 2020. – Is. 10 (31). – Pp. 59–66.
Abstract: Стаття присвячена дослідженню сучасних технологій збереження і зміцнення здоров’я студентів-майбутніх учителів. Представлено результати експрес-опитування студентів щодо загального стану їх здоров’я. На основі аналізу психологічної та педагогічної літератури з’ясовано сутність та види здоров’язбережувальних технологій. Визначено аспекти реалізації запропонованої інтегративної технології збереження і зміцнення здоров’я майбутніх учителів, яка має психолого-акмеологічний характер: Описано особливості використання акмеологічних технологій навчання та психоконсультування, технологій ігромоделювання, технологій розвитку аутопсихологічної компетентності, що спрямовуються на розвиток суб’єктності майбутнього вчителя, підвищення рівня їх стресостійкості, формування саногенного мислення і використовуються у процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін, а також в діяльності групи психолого-педагогічного тренінгу. Схарактеризовано методи цілеспрямованого психологічного впливу на мотиваційну сферу особистості студента, що дають змогу керувати його здоров’язбережувальною діяльністю. Визначено необхідність розроблення теоретичних і практичних засад створення здоров’язбережувальної педагогічної системи закладу вищої освіти, яка має охоплювати моніторинг стану здоров’я студентів-майбутніх учителів, медичну профілактику, психологічний супровід, профілактичні та оздоровчі заходи, використання сучасних технологій формування конструктивних копінг-стратегій майбутніх учителів, підвищення рівня їх стресостійкості. Статья посвящена исследованию современных технологий сохранения и укрепления здоровья студентов-будущих учителей. Представлены результаты экспресс-опроса студентов по общему состоянию их здоровья. На основе анализа психологической и педагогической литературы выяснено сущность и виды здоровьязбережувальних технологий. Определены аспекты реализации предложенной интегративной технологии сохранения и укрепления здоровья будущих учителей, которая имеет психолого-акмеологической характер: Описаны особенности использования акмеологических технологий обучения и психоконсультирование, технологий игромоделювання, технологий развития аутопсихологическая компетентности, направляемых на развитие субъектности будущего учителя, повышения уровня их стрессоустойчивости, формирование саногенного мышления и используются в процессе изучения психолого-педагогических дисциплин, а также в деятельности группы психолого-педагогического тренинга. Охарактеризован методы целенаправленного психологического воздействия на мотивационную сферу личности студента, позволяющие управлять его здоровьязбережувальною деятельностью. Определена необходимость разработки теоретических и практических основ создания здоровьязбережувальнои педагогической системы учреждения высшего образования, которое должно охватывать мониторинг состояния здоровья студентов-будущих учителей, медицинскую профилактику, психологическое сопровождение, профилактические и оздоровительные мероприятия, использование современных технологий формирования конструктивных копинг-стратегий будущих учителей, повышение уровня их стрессоустойчивости. The article is devoted to the study of modern technologies for preserving and strengthening the health of students-future teachers. The results of an express survey of students on the general state of their health are presented. On the basis of the analysis of psychological and pedagogical literature, the essence and types of health care technologies have been clarified. The aspects of the implementation of the proposed integrative technology for preserving and strengthening the health of future teachers, which has a psychological and acmeological Character: The features of the use of acmeological learning technologies and psychoconsulting, gambling modeling technologies, technologies for the development of autopsychological competence are described, aimed at developing the subjectivity of the future teacher, increasing the level of their stress resistance, the formation of sanogenic thinking and are used in the process of studying psychological and pedagogical disciplines, as well as in the activities of a group of psychological -pedagogical training. Methods of purposeful psychological influence on the motivational sphere of a student's personality, which allow to manage his health by saving activity, are characterized. The need to develop theoretical and practical foundations for the creation of a health-saving pedagogical system of an institution of higher education, which should cover monitoring of the health status of students-future teachers, medical prevention, psychological support, preventive and recreational activities, the use of modern technologies for the formation of constructive coping strategies of future teachers, their resistance to stress.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/4019
ISBN: 978-83-949403-4-8
Appears in Collections:Кафедра освітології та інноваційної педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Meshko_HM_2020_03.pdf1.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.